- ZZP
- 50,00
- 24 uur pw, 6 mnd
Medewerker Bedrijfsbureau en Implementatie Omgevingswet
Functie omschrijving
Bij de onderdelen van de planning- en controlcyclus, zoals de begroting en tussentijdse verantwoording is er behoefte aan ondersteuning aan het team Samenleving en team RO. De medewerker neemt veel werk uit handen op dit gebied van de programma Manager en de teammanager en ontzorgt zoveel als mogelijk. De medewerker doet dit door samen te werken met een vijftal beleidsmedewerkers. De medewerker ziet er proactief op toe dat alles op tijd wordt aangeleverd en beoordeelt en verbetert de aangeleverde cijfers en teksten op kwaliteit. Het eindresultaat betreft delen van de begroting en tussentijdse verantwoording van het programma Samenleving en van team RO.
Een tweede opdracht heeft betrekking op de wijziging van de Legesverordering en bijbehorende tarieventabel als gevolg van de implementatie van de Omgevingswet. Die wet en de Wet private kwaliteitsborging heeft effecten op de leges voor omgevingsvergunningen. Dit moet geanaliseerd worden aan de hand van beschikbare gegevens, vertaald worden naar keuzes voor het gemeentebestuur en verwerkt worden in een voorstel voor de gemeenteraad tot wijziging van de Legesverordening.
De opdrachtgever(s)
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.
Functie eisen
- Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau;
- Aantoonbare werkervaring bij de gemeentelijke instelling
- Een afgeronde financiële opleiding op minimaal mbo niveau
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het ondersteunen bij opstellen van de financiële- en beleidsmatige verantwoording
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke financiën
- Ervaring met wijziging van een Legesverordening
Competenties
- Tactisch om kunnen gaan met mensen;
- Goede kennis van de Nederlandse taal;
- Cijfermatig inzicht.
Extra info
- Duur tot en met 31 december 2021
- Optie tot verlenging Mogelijk maar nog niet bekend
- Uren per week 24
- Start Z.s.m.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!