Privacy Officer

Nieuw

Functie omschrijving

De gemeente Uden is een actieve organisatie die haar werknemers voorbereidt op veranderingen in de toekomst. De organisatie heeft 4 afdelingen en ongeveer 380 werknemers. Uden werkt nauw samen in de regio met andere (overheids)organisaties.

De gemeenten Landerd en Uden hebben op 16 april 2020 het herindelingsadvies vastgesteld tot het vormen van een nieuwe gemeente Maashorst per 1 januari 2022.

Het team Beheer Basisvoorzieningen / ICT zorgt voor het beheer van de ICT op kantoor en voor de ICT ondersteuning op flexibele en decentrale werkplekken. Binnen het team vindt ook het gegevensbeheer plaats, zoals de basisregistraties en de informatievoorziening vanuit DMS.

Werkzaamheden

De Privacy officer (PO) vormt met de FG en de CISO de driehoek die ervoor zorgt dat de informatieveiligheid en privacy in de gemeente Uden en Landerd is geborgd. We zoeken iemand voor 16-20 uur per week.

Taken:

  • Het opstellen, actualiseren en ter vaststelling aanbieden van beleid, visie en jaarplannen op het gebied van privacy en medeverantwoordelijk voor het toezicht houden op de implementatie en naleving van dit beleid;
  • Bijhouden van een openbaar register gegevensverwerkingen en afhandelen van klachten over het gebruik van persoonsgegevens;
  • Het afhandelen van datalekmeldingen, het melden hiervan bij de Autoriteit Persoonsgegevens en het coördineren en afhandelen van verzoeken rechten van betrokkenen;
  • Adviseren en voorlichten van medewerkers als deskundig aanspreekpunt over verwerking van persoonsgegevens en adviseren van medewerkers en (keten)partners over de te nemen maatregelen op het gebied van privacy;
  • Stimuleert het van het bewustzijn op het gebied van privacy binnen de organisatie en volgt nieuwe ontwikkelingen en wetgeving op het gebied van privacy;
  • Is in staat ontwikkelingen samen met vakafdeling te beoordelen op toepassingsnoodzaak
  • Ondersteunen van projecten gericht op borging van de AVG.

Omschrijving kandiaat

Functie eisen

  • De kandidaat beschikt over een relevante afgeronde HBO opleiding aantoonbaar middels een diploma.
  • De kandidaat beschikt over relevante gemeentelijke ervaring als Privacy Officer blijkend uit het CV.
  • Opleiding op HBO-niveau met voorkeur in de richting van privacyrecht, informatierecth of IT-recht;
  • Kennis van relevate wet- en regelgeving, waaronder de AVG, de Wet meldplicht datalekken en sectorale wetgeving zoals de Jeugdwet, de WMO, de Wet Brp etc.;
  • Ervaring met inrichten, optimaliseren en uitvoeren van een managementproces voor informatiebeveiliging en risicoanalyses binnen de overheid;
  • Ervaring met de Baseline Informatiebeveiliging Gemeenten (BIG) en kenis over de opvolger daarvan, de basline Informatiebeveiliging Overheid (BIO);
  • Netwerker en goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift.

Competenties

We zoeken iemand die goed kan samenwerken, verantwoordelijkheid neemt, vertrouwelijk werkt en anderen kan enthousiasmeren.

Extra info

Van 1-8-2021 t/m 1-11-2021 | Optie verlenging: 3 x 3 maanden | Standplaats: Uden & Landerd | Automatisering/ICT | Uren: 16 per week | Aantal FTE: 0,55

Locatie

Uden

Publicatiedatum

17.06.2021

Publicatie eindigt

30.06.2021

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.