Medewerker Wonen

Nieuw

Functie omschrijving

We zoeken versterking vanwege een groeiend aantal ruimtelijke projecten en activiteiten op het gebied van Wonen. In afwachting van de werving van een nieuwe medewerker Wonen zoeken wij alvast tijdelijke versterking voor 16 uur voor 4 maanden. Afhankelijk van de voortgang in de werving kan deze periode verlengd worden. Je werkt samen met diverse collega’s op het brede terrein van Wonen. Je neemt daarin de meer uitvoerende operationele taken voor je rekening op het gebied van vergunningverlening Huisvestingsverordening, sociaal beheer / project assistent bij een woonproject. Je ondersteunt de 2 beleidsadviseurs Wonen.

Het werk is soms puzzelen en dat vind je leuk. En het is hollen en stilstaan, onvoorspelbaar wanneer er wat op je afkomt.

Werkzaamheden in het kader van de Huisvestingsverordening:

  • Informatieverstrekking en afhandeling vergunningaanvragen op grond van de huisvestingsverordening. Het gaat daarbij om vergunningen die nodig zijn voor het omzetten van woningen naar onzelfstandige huisvesting (kamerverhuur), woningvorming en woningsplitsing en huisvestingsvergunningen voor het betrekken van particuliere huurwoningen met een sociale huurprijs. Werkzaamheden betreffen ook informatieverstrekking over vergunningvoorwaarden aan inwoners/eigenaren en overleg met de afdeling Toezicht Leefbaarheid en Veiligheid over diverse handhavingszaken;
  • Je bent eerste aanspreekpunt voor de sociale beheer in het gemengd wonen project Inn Between. Als er een vraag voor de gemeente komt, weet je deze vraag bij de juiste persoon neer te leggen (of zelf te beantwoorden);
  • Je bent deelnemer aan het 6-wekelijks werkoverleg van Inn Between met Youke, Jutphaas Wonen en Steunpunt Vluchtelingen Nieuwegein.

De opdrachtgever(s)

Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen. Nieuwegein ligt centraal gelegen en heeft eigen aansluitingen op de doorgaande autowegen A27, A2 en A12 en beschikt over efficiënt openbaar vervoer, waaronder een sneltramverbinding met de buurgemeenten IJsselstein en Utrecht. Nieuwegein is een stad die nú leeft én denkt aan de toekomst.

De Utrechtse regio doet het goed en dat leidt op dit moment aan een hausse aan ruimtelijke projecten en initiatieven in Nieuwegein. De gemeente heeft de ambities om onder andere de komende jaren circa 5000 woningen te willen realiseren met hoge ambities op het gebied van ruimtelijke kwaliteit en duurzaamheid.

De gemeentelijke organisatie is informeel en ambitieus. Met circa 550 medewerkers wordt gewerkt aan een toekomstbestendige en bedrijvige stad. Het prachtige, moderne en lichte Stadshuis staat in het levendige centrum van Nieuwegein met volop winkels in de buurt.

De lijnen in de organisatie zijn kort, er is een informele werksfeer en er is volop ruimte voor nieuwe ideeën en eigen initiatief. De bedoeling van de organisatie is om bij te dragen aan een bloeiende Nieuwegeinse samenleving.

Bij de afdeling Ruimtelijk Domein werken ruim 70 professionals enthousiast aan het mooier, duurzamer en beter maken van onze stad. De uitdagingen zijn groot en divers. Er werken gemotiveerde collega’s van jong tot oud. De kandidaat/kandidaten komt/-en te werken bij het Ruimtelijk Domein van de Gemeente Nieuwegein. Op dit moment vinden de werkzaamheden plaats vanuit huis i.v.m. de coronapandemie. Inwerken kan wel op kantoor plaats vinden. De gemeente kan faciliteren bij de benodigde apparatuur.

Omschrijving kandiaat

Minimaal MBO opleiding op het gebied van wonen, planologie, Ro of juridisch.

We verwachten dat je een klantgerichte en slagvaardige instelling hebt, initiatief neemt en over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden beschikt. Je bent open, hebt een verbindende instelling en kan goed samenwerken. Je bent gericht praktisch ingesteld, kunt snel schakelen, en je kan wel tegen een stootje.

Functie eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente of woningbouwcorporatie;
  • Aantoonbare werkervaring met een vergelijkbare functie bij de gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met vergunning verlenen Huisvestingsverordening (toon dit duidelijk aan in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring met sociaal beheer / project assistent van een woonproject (toon in het cv aan wat voor woonproject dit geweest is en schrijf dit uit)
  • Aantoonbare kennis van de woningmarkt

Competenties

  • Klantgericht;
  • Slagvaardige instelling;
  • Initiatiefrijk;
  • Communicatief sterk;
  • Praktisch ingesteld;
  • Zelfstandig.

Extra info

  • Duur 4 maanden
  • Optie tot verlenging Mogelijk maar nog niet bekend
  • Uren per week 16 uren per week
  • Start Z.s.m.

Locatie

Nieuwegein

Publicatiedatum

11.06.2021

Publicatie eindigt

19.06.2021

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.