Assistent projectleider

Nieuw

Functie omschrijving

Het team Projectmanagement bestaat uit 15 projectleiders die samen een kleine dertig projecten aansturen. De projecten zijn divers, maar het merendeel bestaat uit gebiedsontwikkelingsprojecten gericht op het ontwikkelen van woningbouwlocaties. Het zijn over het algemeen grote projecten die meerdere jaren lopen. De assistent projectleider heeft tot taak om de projectleiders te ondersteunen bij de uitvoering van hun taak. Die ondersteuning heeft onder andere betrekking op het actueel houden van de zogenaamde beheers aspecten zoals de begroting, de planning en de risico’s. De projectleiders zijn er zelf verantwoordelijk voor dat de projecten volgens planning en binnen de begroting worden opgeleverd en de assistent projectleider helpt ze hierbij door ze te voorzien van actuele informatie over bijvoorbeeld de gemaakte kosten en de voortgang ten opzichte van de planning. Denk bijvoorbeeld aan het bijhouden van urenstaatjes, het actueel houden van risicoregisters en het leveren van input voor voortgangsrapportages over de projecten. Daarnaast speelt de assistent projectleider een rol in het bewaken van de deadlines van trajecten waarin verantwoording over de projecten moet worden afgelegd, zoals de verantwoording over verstrekte subsidies.

We zoeken iemand die wel de kwaliteiten, maar nog niet de ervaring heeft om zelf projectleider te zijn. Deze functie kan een soort opstapfunctie naar projectleider zijn waarin de assistent projectleider een uitgebreid kijkje in de keuken krijgt van interessante gebiedsontwikkelingsprojecten. Er is ook ruimte om het takenpakket aan te passen aan de specifieke interesse en kwaliteiten van de kandidaat in kwestie. Het bijhouden van de beheers aspecten (project control) is wel een vast onderdeel van de functie.

De opdrachtgever(s)

Werken bij Gooise Meren is samen wonen, werken, ondernemen en plezier maken in een groen gebied met een rijke geschiedenis.

Gooise Meren is de jongste gemeente van het Gooi. Sinds 1 januari 2016 is de gemeente ontstaan uit een fusie van Bussum, Muiden, Muiderberg en Naarden. Het gebied barst van de historie en cultuur en staat bekend om zijn prachtige natuurgebieden en waterrijke omgeving aan het Naardermeer en IJmeer.

De gemeente heeft ongeveer 57.000 inwoners en 380 medewerkers. Al deze mensen zijn verschillend. In interesses, overtuigingen, afkomst, leeftijd en passies. We vinden het belangrijk om dit terug te zien in onze organisatie; diversiteit zorgt voor rijkere inzichten en betere resultaten.

Samen met inwoners, ondernemers en andere partijen werken we aan een omgeving waarin iedereen zich thuis voelt. Samen zoeken we continu naar mogelijkheden om Gooise Meren te blijven verbeteren.

Functie eisen

  • Minimaal een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
  • Beschikbaar voor 32 uur per week vanaf 15 juli 2021;
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Management of Economie
  • Aantoonbare kennis van de systematiek van projectmatig werken (benoem 1 concreet voorbeeld in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als projectondersteuner en/of assistent projectleider
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente

Competenties

  • Je bent nauwgezet, zorgvuldig en pragmatisch;
  • Je hebt een goed inzicht in financiële zaken, je begrijpt de systematiek van (project)begrotingen en voortgangsverslagen (P&C cyclus);
  • Je bent proactief en hebt een servicegerichte instelling;
  • Je bent stressbestendig;
  • Je vindt het leuk om met veel verschillende projecten tegelijk bezig te zijn;
  • Je bent communicatief vaardig (schriftelijk en mondeling);
  • Je bent een teamspeler die zich mede verantwoordelijk voelt voor het resultaat;
  • Je kan hoofd- en bijzaken goed onderscheiden en je houdt overzicht;
  • Je hebt affiniteit in de omgang met inwoners en ondernemers.

Extra info

  • Duur 6 maanden
  • Optie tot verlenging 3 maal 6 maanden
  • Uren per week 32
  • Start Zsm

Locatie

Gooise Meren

Publicatiedatum

08.06.2021

Publicatie eindigt

16.06.2021

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.