Functioneel Beheerder

Nieuw

Functie omschrijving

In het team Functioneel Beheer werken we vanuit 5 inhoudelijke domeinen. Dit zijn zelforganiserende teams die zoveel mogelijk zelfstandig werken binnen hun eigen domein, onder coördinatie van een senior.

Veel van de applicaties die de beide gemeenten gebruiken worden centraal door ons beheert. Van een groot aantal (ruim 60, waarvan een groot deel in de ruimtelijke hoek zit (dus GIS, GEO en BOR gerelateerd)) is het beheer decentraal bij en door de diverse vakafdelingen of -teams. In het kader van het professionaliseren van ons werk hebben de beide gemeenten het besluit genomen dat ook het beheer van deze decentraal belegde applicaties centraal komt en gaat. Daarvoor is een project gestart wat nu in de aanloopfase zit.

Een vanzelfsprekend onderdeel van dit project zal het in beeld brengen van het benodigde functioneel beheer voor deze applicaties zijn, maar ook het in beeld brengen van de architectuur, de gevolgen van de overheveling van het beheer naar de BVO (denk onder andere aan de personele consequenties, maar ook het benodigde structurele en incidentele budget), etc.

Op hier de gevraagde voortgang in te brengen zijn we op zoek naar één of meerdere Functioneel Beheerders die óf de werkzaamheden van de eigen functioneel beheerders kunnen overnemen waardoor de eigen mensen de handen vrij hebben om de gevraagde inzet in het project te leveren, dan wel dat de gevonden kandida(a)t(en) zelf de gevraagde inzet in het project leveren. Dit is in sterke mate afhankelijk van de (werk-) ervaring van de kandidaat en het terrein waarin deze ervaring is opgedaan.

Werken als beheerder betekent gebruikersondersteuning, incidenten oppakken en afhandelen, updates begeleiden, etc. Jij bent een vraagbaak voor je eindgebruikers in je domein. Jij ondersteunt en adviseert onze collega's bij alle voorkomende vragen die zij tegenkomen in het gebruik van boven­genoemde applicatie. Je werkt samen met je collega beheerders binnen het domein, waarbij je kennis en ervaring deelt over inhoud van je werk en processen van je klantafdeling.

Wij zoeken een proactieve en energieke Functioneel Beheerder. Je vindt het leuk om de processen binnen de BVO te leren kennen en door je dienstverlenende karakter ben je sterk in gebruikersondersteuning. Je verdiept je graag in nieuwe technologie en bent continu op zoek naar verbeteringen in de werkwijze van de organisatie, collega's en van jezelf. Je hebt onze kerncompetenties (resultaatgerichtheid, samenwerken en klantgerichtheid) hoog in het vaandel staan en bent bereid om soms net een stapje harder te lopen dan verwacht wordt.

De opdrachtgever(s)

De gemeenten Alphen aan den Rijn en Kaag en Braassem hebben hun krachten op het gebied van Informatisering en Automatisering (I&A) gebundeld in de Bedrijfsvoeringsorganisatie Rijn en Braassem (BVO). Uitgangspunt voor deze samenwerking is standaardisatie van de I&A dienstverlening, inclusief de bijbehorende standaardinrichting van de gemeentelijke werkprocessen en het daarbij passende applicatielandschap.

Je zit binnen een team met vakcollega’s en een teamleider. In dit geval is dat het team Functioneel Beheer, Ruimtelijke Domein. Dit team ziet toe op de continue werking van onze centraal beheerde applicaties. Het oplossen van issues, het begeleiden van changes en gebruikersondersteuning zijn vast onderdeel van het werk van je team. Je team zorgt er samen met het team Beleid Regie en Informatievoorziening voor, dat ruim 1200 medewerkers elke dag goed kunnen werken.

Onderdeel van je team zijn de domeinen Publieksdienstverlening, Sociaal Domein, Ruimtelijk Domein, Generiek Domein en het domein Bedrijfsvoering. Binnen de BVO werk je verder regelmatig samen met de Servicedesk, de regiefuncties op de ICT processen, onze Enterprise Architect, onze CISO en de informatieadviseurs.

Functie eisen

  • Minimaal een afgeronde opleiding op MBO niveau 4;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder
  • Aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met het werken met NedGraphics (BGT)
  • Aantoonbare werkervaring met het werken met de BAG applicatie van Pink Roccade
  • Aantoonbare werkervaring met applicaties uit de wereld van Beheer Openbare Ruimte (aantoonbaar gemaakt in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring binnen het Ruimtelijk Domein

Competenties

  • Accuratesse;
  • Klantgerichtheid;
  • Zelfstandig;
  • Samenwerken;
  • Proactief;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Energiek;
  • Zelflerend vermogen;
  • Communicatief;
  • Leergierig.

Extra info

  • Duur 6 maanden
  • Optie tot verlenging 2 maal 6 maanden
  • Uren per week 16 tot 36
  • Start z.s.m.

Locatie

Alphen aan den Rijn

Publicatiedatum

29.04.2021

Publicatie eindigt

04.05.2021

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.