Medewerker Interne Controle

Nieuw

Functie omschrijving

De uitvoeringsorganisatie Amstelveen en Aalsmeer (AA) heeft drie afdelingen binnen het Sociaal Domein: de afdeling Sociale Voorzieningen, de afdeling Jeugd en Samenleving en de afdeling Werk & Inkomen. Binnen afdeling Werk & Inkomen is het team Beleid, Contract & Control (BCC) gepositioneerd.
Team BCC bestaat uit drie onderdelen: beleidsadvies aan de afdelingen Sociale Voorzieningen en Werk & Inkomen en contractmanagement en monitoring voor het hele Sociaal Domein. Het team bestaat uit 14 medewerkers.

I.v.m. piekwerkzaamheden zijn wij tijdelijk op zoek naar een Medewerker Interne Controle .

Opdracht

  • Op basis van het intern controleplan sociaal domein voer je de interne controles uit. Je zorgt er op proactieve wijze voor dat de bevindingen en aanbevelingen door de verantwoordelijken vertaald worden in proces- en kwaliteitsverbeteringen. Jij vervult in samenspraak met het team hierin een adviserende en coachende rol.
  • Uitvoeren dossier- en themacontroles op het gebied van de Jeugdwet, Sociale Voorzieningen (o.a.de Wmo) de Participatiewet en aanverwante regelingen;
  • Schrijven periodieke rapportages bevindingen en aanbevelingen;
  • Je volgt de (landelijke) ontwikkelingen op het gebied van interne controle en rechtmatigheid op de voet en vertaalt deze naar gemeentelijke uitvoering.
  • Gevraagd en ongevraagd advies geven aan management;
  • Het uitvoeren van overige incidentele projecten met betrekking tot de optimalisatie van processen, interne controle en kwaliteitsverbetering;

Omschrijving kandiaat

  • Afgeronde HBO opleiding.
  • 1 jaar ervaring met interne controles binnen het sociaal domein binnen gemeente, opgedaan in de afgelopen 3 jaar.
  • Kennis van de Jeugdwet, WMO, Participatiewet, Bbz, IOAW, IOAZ en Wgs.
  • Kennis van Suite en KIC Online.
  • Uitgebreide kennis van en ervaring met Excel.

Functie eisen

  • beschikt over eigen devices (BYOD)
  • aantoonbaar minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Op cv aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring als Medewerker Interne Controle Sociaal Domein bij een gemeente, opgedaan in de afgelopen 3 jaar.
  • Op cv aantoonbaar uitgebreide kennis van wet- en regelgeving omtrent Jeugdwet, Wmo, Participatiewet, Bbz, IOAW, IOAZ en Wgs (op cv benoemen welke).
  • Op cv aantoonbaar werkervaring met Suite, opgedaan in de afgelopen 3 jaar.
  • Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Op cv aantoonbaar vergevorderde kennis van en ervaring met excel, inclusief het opstellen van draaitabellen en het gebruik van formules.
  • Op cv aantoonbaar werkervaring met KIC online.
  • Op cv aantoonbaar werkervaring met Engage.

Competenties

  • Klantgericht.
  • Resultaatgericht.
  • Betrouwbaar.
  • Nauwkeurig.
  • Analytisch.
  • Communicatief sterk.

Extra info

Van 17-5-2021 t/m 31-12-2021 | Optie verlenging: 2 x 3 maanden | Standplaats: Amstelveen | Sociale zaken & Werkgelegenheid | Uren: 32 per week

Locatie

Amstelveen

Publicatiedatum

22.04.2021

Publicatie eindigt

01.05.2021

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.