Technisch manager (medior)

Nieuw

Functie omschrijving

Als Technisch Manager binnen het ingenieursbureau ben je verantwoordelijk voor de technische kennis binnen het IPM team. Je speelt een belangrijke rol binnen de taken van andere managers in het IPM team of voert zelfstandig projecten uit. Daarom is het noodzakelijk dat de Technisch Manager beschikt over goede communicatieve vaardigheden, flexibel is en snel kan schakelen binnen de verschillende disciplines van de civiele techniek.

Werkzaamheden

Wij zoeken een projectleider civiele techniek met ervaring in (tram)infrastructuur en gebiedsontwikkeling, onder meer voor de versterking van ons team op project Koninginneweg. De taken binnen dit type team bestaan onder andere uit:
  • het opstellen van een plan van aanpak met de benodigde technische onderbouwingen;
  • het voorleggen van onderbouwde keuzes aan de Projectmanager;
  • het inventariseren en agenderen van risico's, ook voor de andere rolhouders;
  • het aansturen van de voorbereiding en uitvoering van de (deel)projecten
  • het leveren en toetsen van ramingen;
  • het leveren en toetsen van de contracten en technische tekeningen ten behoeve van de realisatie van de diverse deelprojecten;
  • Het aansturen van de uitvoeringsorganisatie, zoals daar zijn: directievoering/toezichthouder, bouwvergaderingen en/of coördinatie derden.
  • Kennis van technische installaties zoals K&L, VRI en OVL is een pré.
  • Kennis en ervaring van de technische aspecten rondom traminfra is een pré.
  • Kennis en ervaring van de technische aspecten rondom groenvoorzieningen is een pré.

Vanwege de complexiteit van de projecten (gebiedsontwikkeling binnenstedelijk) ondersteun je als Technisch Manager de Omgevingsmanager bij het opstellen van BLVC plannen. Hierin gebruik je je technische kennis om projecten te faseren en plannen. Deze informatie wordt gebruikt om in stedelijk gebied de drukke verkeersstromen om het werk te leiden. Het vervangen en verleggen van kabels en leidingen (uitvoering door derden) vormt een groot onderdeel van het werk. Als Technisch Manager lever je de technische kennis nodig voor het bepalen van nieuwe tracés en de coördinatie van het kabel en leidingwerk. Veelal worden de kabels en leidingen in fasen verlegd, de planning en fasering van deze werkzaamheden is onderdeel van deze functie.

De opdrachtgever(s)

Energietransitie, klimaatadaptatie, mobiliteitstransitie, een snel groeiende stad die vraagt om veilige infrastructuur, een leefbare openbare ruimte en een enorme opgave om de bestaande stad in stand te houden. Het Ingenieursbureau van de gemeente Amsterdam werkt aan deze opgave met bijna 600 professionals in eigen dienst en circa 300 ingehuurde collega's. Van constructeurs en hydrologen, tot werkvoorbereiders en projectleiders, van directievoerders en planners, tot risico-analisten en innovatie-aanjagers. Zij werken aan land maken voor IJburg, de instandhouding van tientallen bruggen en kilometers walmuur en de inrichting van honderden straten en vele gebiedsontwikkelingen. Meer weten? www.amsterdam.nl/ingenieursbureau

Functie eisen

  • minimaal over een hbo werk- en denkniveau. Dit werk- en denkniveau is opgedaan door relevante werkervaring.
  • in het bezit van een erkend mbo diploma aangevuld met relevante cursussen.
  • Geef in maximaal 2 pagina's aan waarom u het meest geschikt bent voor deze opdracht.
  • minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring (opgedaan in de laatste 5 jaar) met voorbereiding op het gebied van gebiedsontwikkeling, groen, kabels en leidingen en faseringen.
  • minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met de realisatie van projecten op het gebied van maaiveldinrichting en civiele infrastructuur.
  • ervaring met projectmanagement en ervaring met het werken met het IPM model.
  • ervaring met verschillende contractvormen waaronder dienstencontracten, raamovereenkomsten waarbij samenwerking centraal staat en UAV-GC.
  • minimaal 5 jaar ervaring met de uitvoeringfase van dienstencontracten en RAW-UAV-GC contracten.
  • ervaring met het werken aan complexe multidisciplinaire projecten bij voorkeur voor de gemeente Amsterdam. Ervaring in dergelijke projecten in de voorbereiding en uitvoeringsfase een pré.
  • ervaring met het beheersen van UAV-GC contracten in de uitvoeringsfase middels systeemgerichte contractbeheersing en is bekend met verificatie en validatie processen.
  • kennis van de technische systemen binnen de gemeente Amsterdam, zoals VRI, OVL en daarnaast minimaal twee jaar ervaring met BLVC en/of projecten waarin veilig werken van groot belang is.
  • Dervaring met de werkzaamheden zoals benoemd bij het werkpakket van het project waarop hij/zij solliciteert en voldoet aan de aanvullende vereisten. De mate van ervaring in gelijksoortig werk of projecten is bepalend voor de senioriteit van de kandidaat.

Extra info

• Startdatum: 01-06-2021
• Einddatum: 31-05-2022
• Werklocatie: Weesperstraat 430
• Aantal fte: 1
• Aantal uren per week: 16-24 uur
• Optie tot verlenging: ja, tot een totale contractduur van 2 jaar

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

01.04.2021

Publicatie eindigt

10.04.2021

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.