Teamleider HRM/projectleider E-HRM

Nieuw

Functie omschrijving

Als gevolg van onze veranderopgaven, de groei van de gemeente en veel nieuwe mensen in het team HRM, is de grootste uitdaging voor 2021 het zorgdragen voor een stevig fundament om onze organisatie optimaal te kunnen ondersteunen en faciliteren op het gebied van HRM.

De interim functie kent twee taakvelden: die van teamleider en projectleider E-HRM. Je faciliteert als teamleider het team en maakt resultaatafspraken – die een afgeleide zijn van de resultaatafspraken die de organisatie (i.c. het afdelingshoofd Bedrijfsvoering) met het team HRM heeft gemaakt, stelt prioriteiten en maakt het mogelijk dat je team hun/het werk zo goed mogelijk kan doen. Je bent als projectleider de motor bij het door ontwikkelen van E-HRM, verbeteren van HR-processen en het aanleveren van op behoeften van de klant afgestemde managementrapportages.

Werkzaamheden

De teamleider/projectleider die wij zoeken:

  • analyseert, beschrijft, verbetert en digitaliseert de HR-werkprocessen (rollen, taken en verantwoordelijkheden) binnen het team en tussen het team en andere teams binnen de afdeling (o.a. team F&C, I&A, Communicatie en Inkoop);
  • realiseert monitoringsinformatie en managementrapportages (dashboard) die het de leidinggevenden in de organisatie mogelijk maken om beter te sturen aan de hand van ken- en stuurgetallen (KPI’s);
  • draagt zorg voor de taakverdeling en resultaatafspraken binnen het team HRM;
  • stimuleert de samenwerking zowel binnen het team als met de andere teams van Bedrijfsvoering;
  • stuurt op realisatie van afspraken, projecten, prioriteiten conform het jaarplan HRM;
  • zorgt op basis van de organisatieontwikkeling voor een toekomstgericht formatieplan voor het team;
  • faciliteert teamleden om hun rol zo goed mogelijk in te vullen.

De opdrachtgever(s)

Team HRM

Als teamleider maak je onderdeel uit van het team HRM en stuur je de medewerkers rechtstreeks aan. Samen met twee strategisch adviseurs, drie adviseurs HRM, een adviseur Werving & Selectie, een adviseur Arbo, een applicatiebeheerder AFAS en een medewerker HRM draag je bij aan de realisatie van de organisatiedoelen van de gemeente Barneveld. Je rapporteert aan het afdelingshoofd Bedrijfsvoering.

Functie eisen

  • Minimaal diploma op Hbo-niveau (op CV aantoonbaar)
  • Minimaal 3 jaar recente ervaring als leidinggevende HRM (op CV aantoonbaar)
  • Minimaal 1 jaar recente ervaring in de rol van projectleider (op CV aantoonbaar)
  • Kennis van procesmanagement zoals bijv. Lean met in de laatste 10 jaar aantoonbare werkervaring met het aansturen van het optimaliseren van HR-werkprocessen.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring als leidinggevende van een team in een sterk veranderende werkomgeving.
  • Minimaal 1 jaar werkervaring met projectmatig werken bij een overheidsorganisatie.
  • Kennis van het personeelssysteem AFAS.

Extra info

  • Startdatum 01-04-2021
  • Einddatum 31-12-2021
  • Optie tot verlenging ja, per kwartaal
  • Uren per week 24

Locatie

Barneveld

Publicatiedatum

01.03.2021

Publicatie eindigt

13.03.2021

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.