Achtervang Secretaris Bezwarencommissie

Nieuw

Functie omschrijving

Als ‘achtervang’ secretaris van de commissie bezwaarschriften werken voor zowel de gemeente Voorschoten als de gemeente Wassenaar. Het maken van pré-adviezen/ adviezen incl. korte zakelijke verslagen. Het voorbereiden en organiseren van (online-) hoorzittingen.

De opdrachtgever(s)

WODV, dat zegt je misschien niets. Maar als we je vertellen dat WODV staat voor de Werkorganisatie Duivenvoorde en vernoemd is naar Kasteel en landgoed Duivenvoorde, gelegen tussen Den Haag en Leiden dan zegt het je misschien iets meer.

Onze organisatie is opgericht in 2013 en werkt voor twee gemeenten: Voorschoten en Wassenaar.

Uit gesprekken tussen beide colleges is onlangs gebleken dat de ambitie om een goede eerste overheid te zijn beter te verwezenlijken is vanuit een volledig eigen organisatie. Er wordt dus nu onderzocht hoe de WODV stapsgewijs kan worden afgebouwd en voor beide gemeenten een eigen organisatie kan worden opgebouwd. Op dit moment is de verwachting dat deze WODV op 1 juni 2021 wordt ‘ontvlochten’.

Daarmee staan de gemeente Voorschoten als de gemeente Wassenaar voor de nodige uitdagingen. Deze uitdagingen worden gekenmerkt door de woorden transitie en transformatie. In onze kennismaking vertellen we je er graag meer over!

Je komt te werken bij de afdeling Juridische Zaken.

FFJ is een faciliterende- en adviserende afdeling die bestaat uit drie teams: Facilitaire Zaken en Inkoop, Financiën en het team Juridische Zaken. Ongeveer 25 medewerkers hebben in een informele werksfeer het doel onze organisatie proactief te ondersteunen met hun vakkennis.

Functie eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding.
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding Rechten of Bestuurskunde
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Secretaris commissie bezwaarschriften bij een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 7 jaar
  • Aantoonbare werkervaring met informeel overleg tijdens een bezwaarfase in de afgelopen 5 jaar
  • Aantoonbare werkervaring met ambtelijk horen tijdens een bezwaarfase in de afgelopen 5 jaar
  • Aantoonbare kennis van het algemeen bestuursrecht (Awb) en de Wob opgedaan d.m.v. een opleiding / cursus
  • Aantoonbare kennis op het gebied van APV, Wabo, ruimtelijke ordening, WMO, voorrangsverklaringen en handhaving opgedaan d.m.v. opleiding / cursus of middels relevante werkervaring (duidelijk weergegeven in het cv) (1

Competenties

  • Je bent in staat om onder tijdsdruk goed en collegiaal te presteren;
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden en beschikt over uitstekende schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
  • Kerncompetenties: analytisch vermogen (probleemanalyse), visie, inlevingsvermogen, overtuigingskracht, initiatief.

Extra info

  • Duur tot 28 mei 2021
  • Optie tot verlenging 2 maal 2 maanden
  • Uren per week 8
  • Start 22 maart 2021

Locatie

Wassenaar

Publicatiedatum

26.02.2021

Publicatie eindigt

03.03.2021

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.