Projectleider Governance Maashorst

Nieuw

Functie omschrijving

Waar ga je aan de slag?

De gemeenten Landerd en Uden kiezen ervoor om vanaf 1 januari 2022 samen verder te gaan als één nieuwe gemeente: gemeente Maashorst. De nieuwe gemeente Maashorst is opgewassen tegen de opgaven van deze tijd en klaar voor de ambities van morgen. Het is een gemeente waarin onze inwoners, ondernemers en organisaties zich thuis voelen.

De context

Naar aanleiding van de verschillende ambitieniveaus tussen de vier Maashorstgemeenten,

Staatsbosbeheer en Waterschap Aa en Maas, hebben de gemeenten Landerd en Uden uitgesproken de lead te willen nemen in de verdere ontwikkeling van natuurgebied de Maashorst. De gemeenten Landerd en Uden hebben de voorgestelde ambities omarmd; in de toekomstvisie van de gemeente Maashorst in oprichting vormt natuurgebied De Maashorst een belangrijke rol. Dat was voor het bestuurlijke regieteam aanleiding om te verkennen hoe de toekomstige governance er dan uit zou kunnen zien, meer passend bij die veranderde context. Dat heeft geleid tot het voorstel, waarbij het Maashorstteam als onderdeel van de gemeente Maashorst In oprichting, wordt geïncorporeerd. Daarnaast worden dienstverleningsovereenkomsten (DVO’s) afgesloten met de andere partners: Gemeente Oss, Gemeente Bernheze, Staatsbosbeheer en Waterschap).

Voor de incorporatie van het Maashorstteam binnen de gemeente Maashorst in oprichting en het opstellen van de verschillende dienstverleningsovereenkomsten zijn we op zoek naar een Projectleider Governance Maashorst.

Werkzaamheden

De opdracht van de projectleider bestaat uit het vormgeven van de incorporatie van Team Maashorst zodat een soepele overgang naar de nieuwe Maashorstgemeente is gewaarborgd.

De projectleider is verantwoordelijk voor:

  • Advisering omtrent nadere organisatorische implementatie van taken en personen van het Team Maashorst binnen de nieuwe gemeente Maashorst;
  • Er voor zorgen dat er een meerjaren uitvoeringsprogramma (MJP 2022-2025) wordt opgesteld. Dit in nauw overleg met alle betrokken partners en de adviesraad;
  • Er voor zorgen dat op basis van dit MJP 2022-2025 een jaarplan 2022 wordt opgesteld. Dit in nauw overleg met alle betrokken partners en de adviesraad;
  • Er voor zorgen dat de noodzakelijke DVO’s ter uitvoering van het MJP met de andere 4 partners worden opgesteld en het voeren van overleg hierover met deze partners;
  • Het zorgdragen voor tijdige bestuurlijke afstemming en besluitvorming in de colleges van Uden en Landerd en het bestuurlijk regieteam;
  • Het opstellen van een concreet plan van aanpak waarin bovenstaande punten zijn uitgewerkt en dat kan dienen als werkplan voor 2022.

Functie eisen

  • 5 tot 10 jaar recente werkervaring op het gebied project- en procesmanagement bij de overheid in soortgelijke projecten.
  • relevante afgeronde HBO- of WO opleiding.
  • aantoonbare recente ervaring met samenwerking tussen verschillende bestuurlijke en andere instellingen.

Competenties

  • goed ontwikkelde communicatieve vaardigheden;
  • goede maatschappelijke en politieke antenne;- kennis van DVO’s is een pré;
  • scherpe blik op processturing;
  • verbindende vaardigheden;
  • initiatief nemen en oplossingsgericht;
  • stressbestendig en een gezond relativeringsvermogen;
  • flexibel, daadkrachtig en resultaatgericht.

Extra info

Van 1-4-2021 t/m 1-10-2021 | Optie verlenging: 2 x 3 maanden | Standplaats: Uden/Landerd | Management | Uren: 20 per week | Aantal FTE: 0,56

Locatie

Uden

Publicatiedatum

26.02.2021

Publicatie eindigt

10.03.2021

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.