Functioneel Beheerder

Functie omschrijving

Wij zoeken een kandidaat die ons helpt bij de Projectondersteuning van Topdesk fase 3.

Werkzaamheden

  • het bepalen van de impact van wijzigingsverzoeken;
  • aanpassen van de Topdesk configuratie;
  • testen en het opstellen van zowel beheer- als gebruikersdocumentatie.

De opdrachtgever(s)

De afdeling Informatie voorziening Interne Dienstverlening voert een project uit Topdesk ID ter ondersteuning van het proces 'Interne Servicevraag'. Samen met de functioneel beheerders van het team Functioneel beheer ID lever je projectondersteuning aan dit project in opdracht het Facilitair Bureau. Het team Functioneel beheer ID is een team 20 medewerkers, dat zowel verschillende applicaties beheert voor diverse directie binnen het cluster Interne Dienstverlening als generieke voorzieningen voor alle medewerkers van de gemeente Amsterdam.

Functie eisen

  • minimaal over een wo werk- en denkniveau. Dit niveau is behaald door opgedane werkervaring en/of door het behalen van een afgeronde wo opleiding.
  • een afgeronde opleiding in de richting van: informatiekunde, organisatiemanagement of bestuurlijke informatica.
  • ervaring als Functioneel Beheerder binnen een G4 gemeente opgedaan.
  • ervaring met alle door ons gestelde eisen hieronder:
    • Kennis van- en ervaring met de werkvormen BISL, Agile, Scrum, Jira en Kanban. Technische skills: Topdesk, API, Actiereeksen, http-requests, html, data import, XML;
    • Ervaring met het inrichten en sturen van het functioneel beheer binnen een zelfsturend team;
    • Aantoonbare werkervaring met het schakelen op zowel management- als operationeel medewerkersniveau binnen en tussen verschillende domeinen (ICT, Facilitair, Informatievoorziening, Contractbeheer, Stadsarchief, Basisinformatie, Ingenieursbureau). Daarbij houdt de kandidaat rekening met de belangen van de verschillende stakeholders;
    • De aangeboden kandidaat is in staat om hoofdzaken van bijzaken te onderscheiden, de kandidaat kan de werkzaamheden binnen het team prioriteren; dit in overleg met de business.
  • ervaring met migratietrajecten waarbij gefaseerd de overstap wordt gemaakt van meerdere on-premise omgevingen (t.b.v domeinen: ICT, Facilitair, Informatievoorziening, Personeel en Financiën) naar één SaaS-omgeving, met als doel dat er betere samenwerking tussen de domeinen kan gaan plaatsvinden.
    • ervaring met het uitvoeren van functionele- en gebruikersacceptatietesten binnen een migratietraject.
    • ervaring met het trainen van eindgebruikers binnen een migratietraject. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • minimaal 2 jaar recente kennis en ervaring binnen de Gemeente Amsterdam als functioneel beheerder, de kandidaat kent de 'wegen' binnen de organisatie.
  • ervaring in de rol van senior functioneel beheerder van Topdesk, kan zelfstandig modules van Topdesk inrichten, kan collega's opleiden en/of begeleiden in het beheren van Topdesk. De kandidaat kan business requirements vertalen naar technische oplossingen in Topdesk.

Extra info

• Startdatum: zsm na gunning
• Einddatum: 31 december 2021
• Werklocatie: Amstel, 1, 1011PN, AMSTERDAM
• Aantal fte: 2
• Aantal uren per week: 24 - 36 36 uur per week

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

13.01.2021

Publicatie eindigt

23.01.2021

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.