Teammanager Gegevenshuis (belastingen/bag/woz/geo)

Nieuw

Functie omschrijving

Algemene omschrijving Als teammanager Gegevenshuis geef je leiding aan een hecht en hardwerkend team van 38 enthousiaste en gedreven medewerkers binnen de afdeling Interne Dienstverlening. Het team Gegevenshuis is onderverdeeld in vier clusters; Heffen, Innen, Bag/WOZ en Geo Informatie. Voor alle clusters geldt dat zij proces-verbonden zijn met minstens één van de andere clusters binnen het team.. De komende jaren moeten deze ketens slimmer (samen)werken vanuit de digitale techniek, rolvastheid en procesoptimalisatie. Zie teamopgave hieronder.

Specifieke taken en verantwoordelijkheden

  1. Proceseigenaar zijn voor processen Heffen, Innen, Bag/WOZ en Geo Informatie;
  2. Dagelijkse leiding geven (PIOFACH taken) aan team Gegevenshuis en realisatie van productiedoelen;
  3. Sturing geven aan het teamplan 2021 en hieronder genoemde veranderopgave;
  4. Vanuit management aanspreekpunt zijn voor bestuur en directie voor gastheerschappen Wijdemeren;
  5. Contracteigenaar naar softwareleveranciers;
  6. Lid van het leuke en dynamische MT interne Dienstverlening (7).

Teamopgave voor 2021-2022

  1. Uitvoering teamplan voor reguliere taken belastingen, WOZ/BAG en Geo taken;
  2. Gewenste procesoptimalisatie en opstellen van beschrijvingen administratieve proces bij belastingen;
  3. Digitalisering (doorontwikkeling Key2belastingen, robotisering, Teams en Zaaksysteem);
  4. Gastheerschappen gemeente Wijdemeren (belastingen en bag/woz);
  5. Eigenaarschap en resultaatgerichtheid vergroten binnen team;
  6. Rol –en vaardigheidsversterking van de coördinatoren in de clusters.

De opdrachtgever(s)

De gemeente Hilversum luistert aandachtig naar de vraagstukken die haar burgers, bezoekers en bedrijven aan de orde stellen. We zoeken actief de dialoog op met onze inwoners en partners. We helpen hen om oplossingen te vinden. Soms door in coproductie samen te werken. En soms door de regie te voeren. Zo werken we aan een zelfredzame samenleving. Die samenleving verandert echter steeds sneller. Van ons wordt verwacht dat wij effectief en tijdig kunnen inspringen op nieuwe eisen en wensen.

Hiervoor hebben we een netwerkorganisatie gebouwd. Daarin werken ruim 600 collega’s aan wat er nodig is voor en in Hilversum. Dat zijn collega's die hun maatschappelijke betrokkenheid en ambitie kunnen omzetten naar concrete resultaten, waar de stad verder mee kan. Het zijn collega's die bereid zijn om steeds die extra stap te zetten, ook op de minder gebaande paden. Die anderen - binnen en buiten de organisatie - stimuleren en helpen om hetzelfde te doen. Collega's die flexibiliteit tonen in houding en gedrag. Die denken en handelen vanuit zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Collega’s die politiek sensitief zijn, inzicht hebben in de processen en hun eigen rol binnen een politiek bestuurlijke omgeving.

Onze kernwaarden: klantgericht werken, initiatief nemen, samenwerken en samenlevingsgericht werken. De rode draad is dat we ons blijven ontwikkelen. Dan zijn we nu, maar ook in de toekomst, toegerust voor de (nieuwe) taken waar we als gemeente voor staan.

Functie eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 april 2021;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als teamleider binnen een gemeentelijke instelling;
  • Aantoonbare werkervaring met managementsturing van een gemeentelijk Belastingteam
  • Aantoonbare werkervaring en kennis van de BAG
  • Aantoonbare kennis van administratieve processen in de werkvelden zoals geschetst in de opdracht
  • 5 jaar aantoonbare werkervaring als teamleider binnen een gemeentelijke instelling in de afgelopen 8 jaar

Competenties

  • Daadkracht en resultaatgerichtheid;
  • Overtuigingskracht;
  • Helicopterview;
  • Omgevingsbewustzijn (politiek en organisatie sensitiviteit);
  • People skills (verbinden, feedback geven en aanspreken).

Extra info

  • Duur 6 maanden
  • Optie tot verlenging 1 maal 6 maanden
  • Uren per week 32 tot 36
  • Start 1 februari 2021

Locatie

Hilversum

Publicatiedatum

10.01.2021

Publicatie eindigt

16.01.2021

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.