Servicemanager (ICT)

Nieuw

Functie omschrijving

Ervaren Service Manager Connectiviteit voor de nieuwe regieafdeling die helpt de werkzaamheden en processen vorm te geven en uit te voeren.

Werkzaamheden

De dienst Connectiviteit omvat alle dienstverlening op het gebied van connectiviteit (WAN, LAN en externe koppelvlakken/netwerken). De Service Manager Connectiviteit is voor die dienstverlening de schakel tussen de klant (IVE's), de interne opdrachtgevers (Service Eigenaren) en onze partners (de leverende partijen).
Op tactisch niveau is de Service Manager het aanspreekpunt voor de klanten ten aanzien van de dienstverlening. Hij/zij onderhoudt actief een relatie met de klanten en streeft hierbij naar maximale klanttevredenheid. Als nodig is de Servicemanager aanspreekpunt voor escalaties;
De Service Manager stuurt op tactisch niveau de leverende partijen aan aan de hand van gedefinieerde doelen. Hierbij analyseert de Service Manager de prestaties van deze partijen, signaleert knelpunten en initieert voorstellen om te komen tot verbeteringen. Ook stuurt de Service Manager de partijen aan op verstrekte opdrachten.
De Service Manager helpt bij het opstellen van een visie op de doorontwikkeling van de connectiviteitsdienstverlening. Dit doet de Service Manager op basis van beleid, vragen uit de stad en technische roadmaps van de strategische partners.

De opdrachtgever(s)

Werken bij de gemeente Amsterdam betekent werken in een dynamische organisatie. Een organisatie die ICT en informatievoorziening zo doeltreffend mogelijk inzet voor de dienstverlening aan de Amsterdammers. En die de collega's ondersteunt bij hun dagelijkse werk, zodat zij altijd en overal toegang hebben tot hun digitale werkplek. Daarvoor is een duurzame, betrouwbare en veilige ICT-infrastructuur nodig. De afdeling ICT beheert de gemeentelijke ICT-infrastructuur, verzorgt de inkoop van nieuwe voorzieningen en ondersteunt bij het optimaal vastleggen en ontsluiten van informatie binnen de gemeente

Functie eisen

  • beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau. Dit kan door een behaalde diploma en.of opgedane relevante werkervaring.
  • Geef in maximaal 1 pagina aan waarom u als kandidaat de meest geschikte bent voor deze opdracht. Hieruit dient te blijken dat je over uitstekende Nederlandse vaardigheden beschikt.
  • kennis van wet- en regelgeving op het gebied van ICT in gemeentelijke omgeving.
  • kan zich schriftelijk en mondeling uitdrukken in het Engels en Duits.
  • kennis van en ervaring met:
  • Europese aanbestedingen;
  • het inrichten van regieketens en optreden als verbindende schakel tussen interne organisatie en partners;
  • connectiviteit, waaronder netwerken, telecommunicatie en Datacommunicatie.
  • kennis van en ervaring met:
    • Contractmanagement op basis van CATS-CM;
    • ICT-procesmanagement op basis van ITIL.
  • minimaal 5 jaar werkervaring bij een organisatie met meer dan 10.000 medewerkers.
  • ervaring met een grote gemeentelijke organisatie.
  • ervaring met organisaties met veel werklocaties (250+ locaties).

Extra info

• Startdatum: zsm na gunning
• Einddatum: 1fte 3 maanden na start/ 1 fte 9 maanden na start
• Werklocatie: Cruquiusweg, 5, 1019AT, AMSTERDAM
• Aantal fte: 2
• Aantal uren per week: 32 - 36 uur
• Optie tot verlenging: ja, tot een totale contractduur van 2 jaar

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

07.01.2021

Publicatie eindigt

17.01.2021

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.