Projectleider (facilitair)

Nieuw

Functie omschrijving

De gemeente Amsterdam heeft hoge ambities op verduurzaming. Zo ook voor de panden waar de gemeente zelf is gehuisvest. Deze panden willen we optimaal verduurzamen. Waar mogelijk worden de panden energieneutraal. Waar niet mogelijk streven we naar aardgasvrije panden en panden met minimaal Energielabel A. In de komende 10 jaar moeten ruim 50 panden verduurzaamd zijn.

Als projectleider Verduurzamen gemeentelijk vastgoed ben je verantwoordelijk voor het opstellen van een lange-termijnplanning voor deze 50 panden en voor het opstellen van een korte termijnplanning incl. begroting, inkoop en begeleiden van de realisatie voor de komende 3 jaar.

Werkzaamheden

  • Per pand een maatwerkadvies opstellen, waarin de mogelijkheden van verduurzamen zijn opgenomen inclusief de effecten zoals CO2- en energiereductie.
  • Voor de hele portefeuille Gemeentelijk Huisvesting een lange-termijnplanning opstellen voor het verduurzamen van huisvestingspanden, afgestemd op het Meerjarenonderhoudsplan (MJOP) om daar zo veel mogelijk synergie mee te bereiken.
  • Op basis van een impactanalyse te bepalen voor welke panden quick-wins (realisatie 2021-2023 ) mogelijk zijn en daarvoor een uitvoeringsplan maken inclusief kansen voor hernieuwbaar materiaalgebruik (circulair bouwen) en klimaatadaptieve elementen. Voor deze panden geldt:
  • Opstellen van begroting per pand en een dekkingsvoorstel voor extra maatregelen, in afstemming met budgethouders van de directies Gemeentelijk Vastgoed en het Facilitair Bureau.
  • Opvragen van offertes bij (gecontracteerde) partijen en toetsing van de offertes.
  • Op basis van het gemeentelijk inkoopbeleid het initiëren van aanbestedingen.
  • Krediet- en subsidieaanvragen voorbereiden of anderzijds financiering regelen indien noodzakelijk.
  • Afstemming met interne adviseur en inspecteurs van Gemeentelijk Vastgoed, Facilitair Bureau en Green Office.
  • Aansturen van de uitvoering: afstemming met alle interne en externe betrokkenen en het tijdig en binnen budget realiseren van de verbouwing.

De opdrachtgever(s)

Achter de schermen zorgt dit 5-koppige gedreven team er achter de schermen voor dat alle collega's van onze gemeente hun werk goed kunnen uitvoeren voor onze burgers en bezoekers. Wil je nog meer weten? We laten graag onze medewerkers aan het woord: https://www.amsterdam.nl/bestuur-organisatie/werkenbij/medewerkers-aan-het-woord/

Functie eisen

  • in het bezit van een afgeronde HBO-opleiding Bouwkunde en/of technisch gerelateerde discipline.
  • Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Geef in maximaal 1 pagina aan waarom u de meest geschikte kandidaat bent voor deze opdracht.
  • aantoonbare kennis van (technische) aspecten van verduurzaming van vastgoed met betrekking tot energieprestatie, circulariteit en klimaatadaptatie.
  • kennis van verschillende financieringsmethoden.
  • op de hoogte van de systematiek van een MJOP en hebt kennis op het gebied van bouwkundige- en installatietechnische aspecten.
  • grondige kennis van eisen in bouwbesluit, Europese en Nederlandse wet- en regelgeving rondom duurzaamheidseisen, relevante NEN-normen en je bent op de hoogte van recente ontwikkelingen.

Extra info

• Startdatum: 1-2-2021
• Einddatum: 31-12-2021
• Werklocatie:Weesperstraat, 113, 1018VN, AMSTERDAM
• Aantal fte: 0,89
• Aantal uren per week: 24- 32
• Optie tot verlenging: ja, tot een totale contractduur van 2 jaar

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

07.01.2021

Publicatie eindigt

16.01.2021

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.