Projectleider implementatie (Automatisering/ICT)

Nieuw

Functie omschrijving

De gemeente Venlo heeft circa 100.000 inwoners, 1.000 medewerkers en behoort tot de 100.000+ gemeenten. De gemeente omvat meerdere stadsdelen, zoals in het westen aan de overkant van de rivier de Maas Blerick en in het zuiden Tegelen en Belfeld en in het Noorden de dorpen Arcen, Lomm en Velden. De gemeente trekt wereldwijd de aandacht met haar inspanningen op het gebied van circulariteit, waarbij ze zich onderscheidt door de toepassing van de cradle to cradle-filosofie. Uitgangspunten die ook vertaald zijn naar bedrijfsvoering en organisatie De kern van het idee is dat grondstoffen zonder kwaliteitsverlies kunnen worden hergebruikt. Het nieuwe stadskantoor - een fantastische werkplek - is daar een perfect voorbeeld van. Duurzame ontwikkeling, sociaal ondernemerschap, people, planet, prosperity, diversiteit en meerwaarde. Allemaal begrippen die aansluiten bij deze visie.

De gemeente Venlo is een moderne, ambitieuze organisatie die volop in ontwikkeling is en bouwt aan de ontwikkeling van de stad en het verbeteren van de dienstverlening aan de inwoners. De ontwikkeling is gericht op verbetering van de bestuurlijke en ambtelijke aansturing, klantgerichter opereren, meer integraal werken en meer ruimte en verantwoordelijkheid aan de medewerkers te geven.

Als projectleider voer je regie en ben je verantwoordelijk voor de coördinatie van het gehele proces, je bent verantwoordelijk voor het inrichten van de projectorganisatie, het opstellen van plannen/rapportages en het bewaken van scope, tijd, geld en kwaliteit en geeft sturing aan het project binnen onze gemeente. Jij stelt een projectplan op, rapporteert over de voortgang en reageer je accuraat op risico’s en zorg je voor een gedegen overdracht aan ben je aanspreekbaar op de realisatie van de vastgestelde doelen. Je stemt regelmatig af met de projectgroep en zorgt voor een gedegen overdracht aan de klant en de beheerorganisatie. De opdrachtgever, teamleider Levenszaken, is tevreden als het product is geïmplementeerd, de medewerkers en de klanten er goed mee kunnen werken (voldoen aan de eisen), het eindproduct in beheer is (technisch en administratief) en de oude omgeving is uitgefaseerd.

Omschrijving kandiaat

  • Je hebt ervaring met de implementatie van soft- en hardware-systemen bij gemeenten, bij voorkeur binnen het domein Burgerzaken;
  • Je weet als projectleider de verwachtingen te managen naar alle betrokken stakeholders (op operationeel, tactisch en strategisch niveau) en naar de opdrachtgever;
  • Je draagt zorg voor een optimale omgeving voor samenwerking tussen jouw collega’s, de afdelingen en andere (externe) partijen;
  • Je hebt ervaring met het leiden en coördineren van projecten;
  • Je bent communicatief sterk en bekend met bestuurlijke besluitvormingsprocessen van een gemeente;
  • Je beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding;
  • Je hebt ervaring in het coördineren van soortgelijke projecten, op inhoud en proces;
  • Je bent adviesvaardig;
  • Je bent bestuurlijk sensitief;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met meerdere Europees Aanbestedingstrajecten.

Functie eisen

  • aantoonbaar tenminste 5 jaar werkervaring als Projectleider, opgedaan in de afgelopen 7 jaar. Dit moet duidelijk blijken uit de functie, werkzaamheden en de periodes die op het CV vermeld staan.
  • aantoonbaar tenminste 2 jaar werkervaring met de implementatie van klantgeleidingssystemen, opgedaan in de afgelopen 4 jaar. Dit moet duidelijk blijken uit de werkzaamheden en gewerkte periodes die op het CV vermeld staan.
  • aantoonbaar tenminste 5 jaar werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie, opgedaan in de afgelopen 7 jaar. Dit moet duidelijk blijken uit de werkgever(s)/opdrachtgever(s) en gewerkte periodes die op het CV vermeld staan.
  • aantoonbaar tenminste een afgeronde HBO opleiding. Vermeld duidelijk de periode van de gevolgde opleiding en of deze met goed gevolg is afgerond.
  • aantoonbaar per 20 januari 2021 beschikbaar voor tenminste 24 uur per week. Vermeld duidelijk per wanneer u beschikbaar bent en het aantal uur per week.

Extra info

Van 20-1-2021 t/m 20-7-2021 | Optie verlenging: 4 x 6 maanden | Standplaats: Venlo | Automatisering/ICT | Uren: 24 per week | Aantal FTE:

Locatie

Venlo

Publicatiedatum

17.12.2020

Publicatie eindigt

06.01.2021

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.