Businessanalist

Nieuw

Functie omschrijving

De business analist zal het digitale interactie team versterken en zal zich met name focussen op het versterken van de digitale interactie voor de doelgroep jongeren. De rol van de business analist binnen de werkplaats zal in eerste instantie gericht zijn op het vertalen van de requirements in functionele en technische oplossingen en het daadwerkelijk ontwerpen en implementeren hiervan. Gezien het iteratieve karakter van de werkplaats zal de kandidaat een deel van de tijd op dit onderwerp bezig zijn, maar kan dat mogelijk in de loop van de opdracht wijzigen.

Werkzaamheden

De kern van de werkzaamheden van de business analist bestaan uit:
  • Vertalen van klantreizen naar oplossingsrichtingen/producten/functionaliteiten;
  • Business analyse van potentiële oplossingsrichtingen, producten en functionaliteiten;
  • Analyseren en in kaart brengen van complexe processen;
  • Bepalen van requirements voor technische oplossingen;
  • Vertalen en organiseren van informatiebehoeften naar informatievoorziening;
  • Planning, organisatie en begeleiding van veranderingstrajecten;
  • Spil vormen tussen business en IT;
  • Adviseren en voorbereiden besluitvorming richting de stuurgroep;
  • Vertalen van de behoefte uit de business richting de technische oplossing.

De opdrachtgever(s)

De directie WPI heeft de urgente politieke opdracht om meer jongeren duurzaam naar werk te krijgen en de steeds stijgende hoeveelheid aanvragen voor inkomen bij de gemeente te verwerken. Door toedoen van de coronacrisis is deze opdracht met onmiddellijke ingang geïntensiveerd in een werkplaats. Deze werkplaats 'Amsterdammer Financieel Gezond' richt zich op het verbeteren van de dienstverlening aan de burgers die een beroep doen op de gemeente Amsterdam voor inkomensvoorziening. De werkplaats is opgezet om snelheid en verbinding tussen de business en de partners in het I-domein (IV, ICT, CTO, en andere relevante partijen) te faciliteren.

De werkplaats 'Amsterdammer Financieel Gezond' is eind april gestart en bestaat uit verschillende initiatieven voor het domein WPI, bijv.:
1. Processen verslimmen, digitaliseren en automatiseren;
2. Klantanalyses en digitale klantinteractie.

Eén van de initiatieven in deze werkplaats is onder andere het versterken van de digitale interactie van de Gemeente Amsterdam met haar burgers. Binnen digitale interactie verkennen we nieuwe manieren om de dienstverlening van WPI zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij de behoefte van de Amsterdammer. Een voorbeeld hiervan is dat er gekeken wordt naar het digitaal toeleiden van de burger naar digitale formulieren en het optimaliseren van de formulierenstroom. Daarnaast willen we de burger meer zelfredzaam maken door o.a. een digitale leer- en trainingsomgeving 0p te zetten. Het project digitale interactie wil de digitale interactie voor alle burgers versterken die een hulpvraag hebben of dienstverlening nodig hebben op het gebied van werk, participatie en inkomen. Daarnaast focussen we binnen het project digitale interactie ook op specifieke doelgroepen. Jongeren is zo'n specifieke doelgroep die binnen het digitale interactie project is opgenomen. Jongeren worden extra hard geraak door de Coronacrisis. De kans op stages en werk neemt af, schulden dreigen en een beroep op bijstand neemt toe. In Amsterdam hebben vanaf het moment dat de coronamaatregelen van kracht zijn ruim 2.000 jongeren tot en met 27 jaar zich gemeld bij de jongerenpunten voor een bijstandsuitkering. Jongeren worden zo drie keer geraakt: zij raken sneller werkloos door flexwerk en tijdelijke contracten, hebben vaak niet voldoende arbeidsverleden voor een WW-uitkering en hebben bovendien jaren nodig om hun slechte startpositie recht te trekken. De ervaring leert dat jeugdwerkeloosheid twee keer zo groot is als de algemene werkloosheid. Hiermee groeit de urgentie om de dienstverlening voor jongeren te verbeteren met als doel meer kans op werk voor jongeren.

Functie eisen

  • beschikt over WO werk- en denkniveau en kan dit aantoonbaar maken door de opgedane werkervaring.
  • in het bezit van een erkende HBO diploma. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • per begin december beschikbaar voor TWAALF maanden voor 36 uur per week.
  • beheerst de Nederlandse taal vloeiend in woord en geschrift
  • minimaal 2 jaar werkervaring in het vertalen van de behoeften uit de business richting een technische oplossing.
  • minimaal 2 jaar werkervaring met het werken in een Agile context waarvan minimaal 1 jaar in de rol van scrum master en is PSM1 gecertificeerd.
  • bekend met de Lean Six Sigma methode en kan dit aantoonbaar maken met minimaal een Green Belt certificaat.
  • tenminste 1 jaar ervaring met het opstellen van procesanalyses.
  • een goede communicator en schakelt snel tussen verschillende actoren (denk aan IT, FB, Business).
  • minimaal 2 jaar relevante werkervaring opgedaan bij een qua omvang en complexiteit vergelijkbare organisatie als de gemeente Amsterdam;
  • minimaal 2 jaar werkervaring in het publieke domein;
  • minimaal 1 jaar werkervaring in het sociale domein.
  • minimaal 1 jaar werkervaring met informatiemanagement.
  • heeft expertise (opleiding en/of ervaring) op het gebied van verandermanagement.

Extra info

• Startdatum: 7 december 2020
• Einddatum: 30 juni 2021
• Werklocatie: Jan van Galenstraat, 323, 1056CH, AMSTERDAM
• Aantal fte: 1
• Aantal uren per week: 28 - 36
• Optie tot verlenging: ja, tot een totale contractduur van 2 jaar

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

26.11.2020

Publicatie eindigt

29.11.2020

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.