- Freelance / Interim
- 50,00
- 36 uur pw, 6 mnd
Medewerker Burgerzaken, BRP Specialist Medior
Functie omschrijving
Werkzaamheden
Als allround medewerker burgerzaken voer je een breed scala aan werkzaamheden uit dat zich concentreert op de dienstverlening naar onze inwoners en op de correcte verwerking van gegevens in de basisregistratie personen (BRP). De BRP is een complexe databank die dient als basis voor de uitvoering van allerlei wetten. De gegevens in de BRP hebben gevolgen voor de rechtspositie van een individuele burger. Het is daarom noodzakelijk dat die gegevens correct en actueel zijn.
Jouw belangrijkste werkzaamheden zijn:
- je ontvangt mensen aan de balie en behandelt uiteenlopende aanvragen, zoals (eerste) vestiging in Nederland, correcties en aanvullingen op de persoonslijsten, naturalisatie/optie en verzoeken betreft de Burgerlijke Stand;
- je verwerkt de aanvragen in de BRP, toetst aangeleverde documenten op inhoud en rechtsgeldigheid, neemt indien nodig een verklaring onder ede/belofte af en initieert eventuele vervolgacties;
- Je voert alle werkzaamheden uit die betrekking hebben op de burgerlijke stand;
De opdrachtgever(s)
Functie eisen
- Minimaal 16 uur per week beschikbaar; deze opdracht staat uit voor 36 uur per week. Wij staan ervoor open om meerdere kandidaten in te huren die gezamenlijk 36 uur per week kunnen werken.
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van Burgerzaken;
- A. Vermelding op het CV van de kandidaat: 06-nummer en email adres van de contactpersoon bij het bureau (geen algemeen nummer). Deze contactpersoon is Versie: januari 2020 Pagina 2 van 5 verantwoordelijk voor het contact met de kandidaat en kan een afspraak voor de kandidaat inregelen.
- B. Vermelding op het CV van de kandidaat: het Microsoft Teams account van de kandidaat.
- ‘‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
- Je hebt tenminste een afgeronde MLO-BZ opleiding en bent op de hoogte van relevante wetgeving, zoals de BRP, Burgerlijk Wetboek 1 en 10 en de Rijkswet Nederlanderschap. Omschrijf dit in het CV.
- Je beschikt over recente werkervaring als ambtenaar van de Burgerlijke Stand inclusief het behandelen van berichtenverkeer BRP en naturalisatieverzoeken. Omschrijf dit in het CV.
- Aantoonbare werkervaring met Key2 burgerzaken. Omschrijf dit in het CV.
Competenties
- Zelfstandigheid: beschikt over zelfstandige proactieve werkhouding
- Oplossingsgericht: lost complexe casuïstiek moeiteloos op;
- Communicatief vaardig: fungeert als vraagbaak voor collega’s en ketenpartners, is goed in staat om te luisteren naar zowel klanten als collega’s;
- Samenwerken: kan goed samenwerken en zoekt de verbinding;
Extra info
- Startdatum: [dd-mm-jaar]
- Duur: tot 30-06-2021
- Aantal professionals: 1 a 2
- 36 uur per week
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!