Adviseur bedrijfsmatige gronduitgifte (Financieel & Economisch)

Nieuw

Functie omschrijving

De afdeling Programma's en Projecten is de gemeentebrede afdeling van de gemeente Amersfoort voor procesmanagement, in het bijzonder programma- en projectmanagement. Bovendien vervullen we gemeentebrede vastgoedbeheertaken en verrichten we allerhande vastgoed gerelateerde zaken.
Binnen de afdeling geven we leiding aan nieuwe ontwikkelingen. Het resultaat kan van alles zijn: een fysiek project, een grondtransactie, een IT-voorziening, een meerjarig programma, een maatschappelijk initiatief, een bijzonder proces. Het gaat ons om het eindresultaat, maar we voelen ons net zo verantwoordelijk voor de weg ernaar toe.
We doen dit voor het bestuur van de stad, samen met inwoners, ondernemers en honderden collega's uit de organisatie. Met de handen uit de mouwen. We maken het niet moeilijker dan nodig, maar ook niet gemakkelijker dan de realiteit. "We make it happen".

Er werken ruim 100 mensen binnen de afdeling, vast en ingehuurd. We zijn doeners, gericht op resultaat en op samenwerken. De sfeer is dynamisch en optimistisch. Er zijn zes teams:
- projectrealisatie openbare ruimte (POR);
- proces- en projectmanagement (PPM);
- vastgoedontwikkeling en - beheer (VOB);
- team informatiseringsprojecten (TIP);
- team assistentie projectmanagement (TAP);
- flexportaal / next033

Amersfoort groeit en ontwikkelt: binnen het team Vastgoedontwikkeling en beheer zoeken wij een collega die resterende bedrijfskavels, b.v. op onze bedrijventerreinen, zoals bedrijvenpark Vathorst, gaat uitgeven aan commerciële partijen. Dat houdt onder meer in dat je potentiële klanten informeert over de mogelijkheden van de betreffende kavel(s), je hebt informatieve gesprekken en in verder stadium ben je goed in staat onderhandelingen met externe partijen over de juridisch inhoudelijke, financiële en procesmatige uitgangspunten bij onroerend goed ontwikkelingen te voeren. Je bewaakt afspraken met externe partijen, naaste collega’s en gemeentelijke beleidsafdelingen. Je rapporteert aan projectleiding, management en bestuur.
Ook wordt je expertise en inzet gevraagd bij b.v. transformatie- en herontwikkelingsprojecten, uitgiftestrategieën en kleinere grondverkopen t.b.v. nutsvoorzieningen e.d..

Omschrijving kandiaat

Je hebt een toepasselijke juridisch-financieel-technische opleiding op WO of HBO niveau. Je beschikt over goede ervaring, bij voorkeur minstens 4 jaar in een gemeentelijk grondbedrijf op het gebied van bedrijfsmatige gronduitgifte.
Je hebt een goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen binnen het lokaal bestuur. Vanuit een helicopterview bepaal je samen met naaste collega's onderhandelingsstrategieën en voer je deze uit. Je hebt oog voor kansrijke ontwikkelingen en neemt initiatieven om deze ontwikkelingen te benutten.
Je bent ondernemend, analytisch en klantgericht ingesteld, zorgvuldig en transparant in de richting van de mensen met wie je samenwerkt. En natuurlijk ben je een prettige collega met gevoel voor humor.

Functie eisen

  • Je hebt minimaal een WO of HBO opleiding in een toepasselijke juridisch-financieel-technische richting als bedrijfseconomie, ASRE, vastgoedopleiding, bedrijfsmakelaardij succesvol voltooid. Diploma vereist.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring als adviseur bij een gemeente binnen grondzakelijke context in de afgelopen 10 jaar. Daarnaast dien je aantoonbare werkervaring op het gebied van concrete gronduitgifte t.b.v. bedrijfs- en kantooruitgiftes te hebben.
  • Aantoonbare ervaring in het C.V. als adviseur bedrijfsmatige gronduitgifte binnen de discipline grondzaken bij een gemeente. U heeft bij voorkeur meer dan 4 jaar werkervaring in de afgelopen 7 jaar.
  • Aantoonbare ervaring in het C.V. met herontwikkelingsprojecten en/of transformatieprojecten inclusief opstellen exploitatie-, of koop- en ontwikkelingsovereenkomsten of selectiedocumenten zoals bedoeld in deze uitvraag. U heeft bij voorkeur meer dan 3 grote projecten succesvol begeleid in de afgelopen 7 jaar.
  • Aantoonbare ervaring in het C.V., meerdere en verschillende projecten betreffende, op bedrijventerreinen inclusief formele afhandeling.
  • Aantoonbare ervaring in het C.V., meerdere en verschillende projecten tot en met formele afhandeling.

Competenties

  • Kennis en ervaring met het opstellen van koopovereenkomsten;
  • Kennis en ervaring met het opstellen van anterieure overeenkomsten;
  • Kennis en ervaring met het proces rond de verkoop van de grond;
  • Omgevingsbewust
  • Onderhandelen: gericht op samenwerking
  • Samenwerkend: zorgen voor gezamenlijkheid
  • Resultaatgericht handelen: plannen en toetsen
  • Flexibel handelen: improviseren
  • Klantgericht handelen: monitoren en alternatieven bieden
  • Communicatief vaardig (mondeling en schriftelijk)

Extra info

Van 1-2-2021 t/m 31-12-2021 | Optie verlenging: 2 x 6 maanden | Standplaats: Amersfoort | Financieel & Economisch | Uren: 24 per week | Aantal FTE: 0,6

Locatie

Amersfoort

Publicatiedatum

24.11.2020

Publicatie eindigt

28.11.2020

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.