Senior medewerker marketing en communicatie

Nieuw

Functie omschrijving

De Sociaal Werkkoepel is op zoek naar tijdelijke versterking op het gebied van marketing en communicatie.

Doelstelling van de Sociaal Werkkoepel is:
• Meer kandidaten naar werk: Het verhogen van het aantal werknemers op sociaal werk naar 4.500 in 2022;
• Meer passend werk: Passend werk organiseren voor het toenemend aantal medewerkers in sociaal werk, zowel binnen de gemeente als bij andere werkgevers;
• Meer doorstroom: Inzetten op meer doorstroom van potentiele kandidaten voor sociaal werk vanuit onder andere activering, zorg, en onderwijs. En van werk naar werk.

We zoeken een marketing- en communicatiespecialist voor advies over de marketingstrategie van de Sociaal Werkkoepel én voor uitvoering van de online netwerkcommunicatie met alle partners via intranet, website en social media.

Werkzaamheden

  • Adviseren over onze online marketingstrategie om daarmee een bijdrage te leveren aan de zichtbaarheid en de positieve impact van de Sociaal Werkkoepel en haar partners;
  • Meedenken over de invulling van events;
  • Uitvoeren van de online netwerkcommunicatie met alle partners:
  • Content maken voor de website, LinkedIn en de maandelijkse nieuwsbrief (bv. schrijven van interviews met werkgevers en werknemers);
  • Zorgen voor online publicatie van de content, zowel tekst als filmpjes en foto's;
  • Verzorgen van de communicatie rondom online events (van uitnodiging tot verslaglegging);
  • Een bijdrage leveren aan de functionele toegankelijkheid van de website (voor wat betreft de content);
  • Oppakken van diverse andere uitvoerende communicatie werkzaamheden.

De opdrachtgever(s)

Met de invoering van de Participatiewet in 2015 is de rol van gemeente ten aanzien van sociaal werk gewijzigd. Sinds 2015 is de gemeente verantwoordelijk om zoveel mogelijk mensen die niet zelfstandig het minimumloon kunnen verdienen, veelal door een arbeidsbeperking, te helpen duurzaam aan het werk te gaan bij een werkgever. Om deze transitie te ondersteunen en daarin een groei te realiseren van 4.000 naar 4.500 Amsterdammers op sociaal werk heeft de gemeenteraad in maart 2018 ingestemd met het uitvoeringsbesluit Sociaal Werk Amsterdam en de oprichting van de Sociaal Werkkoepel. De Sociaal Werkkoepel is een netwerkorganisatie waarin bedrijven, sociale firma's, maatschappelijke organisaties en de gemeente samenwerken om meer Amsterdammers met een arbeidsbeperking passend en duurzaam werk te bieden.

Rol Sociaal Werkkoepel en programmabureau De Sociaal Werkkoepel is een netwerkorganisatie die reguliere werkgevers, sociale firma's en maatschappelijke organisaties faciliteert en ondersteunt bij het realiseren van meer banen voor Amsterdammers met een arbeidsbeperking. De Sociaal Werkkoepel levert hieraan een bijdrage door afspraken te maken met (externe en interne) samenwerkingspartners en de ketensamenwerking efficiënter en effectiever te organiseren. Op die manier wordt gezamenlijk gebouwd aan een toekomstbestendig systeem waarin mensen met een arbeidsbeperking centraal De Sociaal Werkkoepel: • zorgt voor inzicht in het systeem van sociaal werk; • is een platform waar alle partners kennis op het gebied van sociaal werk vinden en met elkaar uitwisselen. Bijvoorbeeld informatie over wet- en regelgeving, best practices en inzicht in het netwerk en alle netwerkpartners; • is vraagbaak en organiseert informatiesessies en netwerkbijeenkomsten voor werkgevers en andere partners. Informatie wordt ook ontsloten op de website van de Sociaal Werkkoepel, www.sociaalwerkkoepelamsterdam.nl; • heeft een aanjagers- en lobbyrol op het gebied van sociaal werk in Amsterdam. De Sociaal Werkkoepel initieert acties om het netwerk inzichtelijk en toegankelijk te maken voor alle partijen die een rol willen en kunnen spelen. Waar mogelijk en kansrijk wordt sociaal werk onder de aandacht gebracht, zowel binnen de gemeente als bij externe partners. Partijen worden aan elkaar verbonden om nog meer kansen te kunnen benutten; • maakt gebruik van de inzet van alle betrokken (uitvoerende) afdelingen van de gemeente, zoals het Werkgeversservicepunt, Werk & Re-integratie, Participatie, Bureau Social Return, Onderwijs Jeugd en Zorg, Economische Zaken, Facilitair Bureau etc., en maakt de verbinding op de opgave van sociaal werk in Amsterdam; • Signaleert knelpunten en zorgt dat deze op de juiste tafel worden belegd en waar mogelijk opgelost.

Het programmateam van de Sociaal Werkkoepel bestaat uit een programmamanager, drie projectmanagers en een programmaondersteuner.

Functie eisen

  • In het bezit van een erkend hbo diploma. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Geef in maximaal 0,5 pagina aan waarom je het meest geschikt bent voor deze opdracht
  • minimaal 2 jaar recente ervaring met het ontwikkelen en uitvoeren van marketingstrategieën voor online communicatiekanalen (websites, LinkedIn, intranet).
  • minimaal 2 jaar recente ervaring op het gebied van interne en externe communicatie met het maken en plaatsen van content voor online communicatiekanalen (websites, LinkedIn, intranet).
  • ervaring met WordPress, CRM systemen, Vimeo, Youtube, MS Teams, Zoom.
  • bij voorkeur ervaring met marketing en online communicatie voor netwerkorganisaties
  • bij voorkeur ervaring met communicatie rondom de organisatie van (online) events en de koppeling van adresbestanden.
  • bij voorkeur vergelijkbare ervaring opgedaan in de zakelijke markt en ervaring binnen overheidsorganisaties.
  • bij voorkeur ervaring in het sociaal domein op het gebied van werk en re-integratie.
  • bij voorkeur ervaring met het afnemen van interviews en met editing van filmpjes.

Extra info

• Startdatum: 4-1-2021
• Einddatum: 4-7-2021
• Werklocatie: Jan van Galenstraat, 323, 1056CH, AMSTERDAM
• Aantal fte: 0,2
• Aantal uren per week: 8
• Optie tot verlenging: ja, tot een totale contractduur van 2 jaar

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

23.11.2020

Publicatie eindigt

01.12.2020

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.