Adviseur Maatschappelijk Vastgoed (Dienstverlening & Facilitair)

Nieuw

Functie omschrijving

Wij zijn op zoek naar een adviseur die handson alle voorkomende beleidsvragen mbt gemeentelijk vastgoed met de nadruk op Wijkaccommodaties en sporthallen kan vertalen naar uitvoerende acties

Graag ontvangen wij een offerte voor een professional in begeleiden en adviseren bij (zelf)beheer van Wijkaccommodaties en Sporthallen. Het gaat hierbij over gemeentelijke voorzieningen die ingezet worden voor ontmoeten en participatie op welzijn, jeugd en sport. De adviseur dient ervaring te hebben als zelfstandig werkend uitvoerend adviseur bij processen die over meerdere kennisgebieden heen lopen. Tevens dient de persoon als intermediair (ook bij tegengestelde belangen) op te treden tussen collega’s en interne en externe partijen zoals de beheerder van de accommodatie en verengingen. De functionaris moet snel kunnen schakelen tussen beleid en uitvoering in een politieke omgeving: Advisering aan het management en het college o.a. over de mogelijkheden binnen wettelijke kaders zoals Wet markt en overheid en het opstellen en succesvol doorvoeren van B&W voorstellen horen onder de taken als ook het vertalen van het sport- en accommodatiebeleid, dat opgesteld wordt in samenwerking met beleidscollega’s, naar praktische uitvoeringregels en (corona)protocollen.

De persoon is gewend om als projectleider projecten te coördineren De projecten zijn breed en divers. Lopende projecten waar inbreng op gevraagd wordt zijn: realisatie en ingebruikname van een nieuw ontmoetingsplein inclusief het begeleiden van inrichting van de processen van beheerorganisatie en gedeeltelijk zelfbeheer. Daarnaast werk je mee aan de harmonisatie van beleid, werkwijzen, processen binnen de herindelingsagenda. Werkzaamheden in de avonduren komt gemiddeld 2 keer per maand voor.

De opdrachtgever(s)

De gemeente Uden is een ondernemende en toekomstgerichte organisatie waar werken met plezier en vertrouwen centraal staat. Lef, resultaatgerichtheid en verbinding met de Udense samenleving. Dát is waar de gemeente Uden voor staat. Daarnaast zijn we als gemeente volop bezig met een kansrijke ontwikkeling om samen te gaan met de gemeente Landerd per 1 januari 2022.

Bij de gemeente Uden werken ongeveer 380 collega’s in 4 afdelingen. Eén van die afdelingen is de afdeling Middelen. De afdeling Middelen is verantwoordelijk voor ondersteuning en advisering naar de extern gerichte afdelingen binnen de gemeente Uden. Er werken 110 mensen verdeeld over 5 teams: Bedrijfsbureau, Financiële Administratie, Vastgoed, Accommodaties & Facilitair, Communicatie & Creatie en Personeel & Organisatie.

Het cluster Vastgoed, Accommodaties en Facilitair is onderdeel van de afdeling Middelen en is verantwoordelijk voor het beheer en exploitatie van het gemeentelijk vastgoed. Het cluster bestaat uit de onderdelen bouwkunde, eigendommen (beheer, exploitatie vastgoed, verhuur) en facilitaire zaken.

Omschrijving kandiaat

Wij zijn op zoek naar een adviseur die handson alle voorkomende beleidsvragen mbt gemeentelijk vastgoed met de nadruk op Wijkaccommodaties en sporthallen kan vertalen naar uitvoerende acties

Graag ontvangen wij een offerte voor een professional in begeleiden en adviseren bij (zelf)beheer van Wijkaccommodaties en Sporthallen. Het gaat hierbij over gemeentelijke voorzieningen die ingezet worden voor ontmoeten en participatie op welzijn, jeugd en sport. De adviseur dient ervaring te hebben als zelfstandig werkend uitvoerend adviseur bij processen die over meerdere kennisgebieden heen lopen. Tevens dient de persoon als intermediair (ook bij tegengestelde belangen) op te treden tussen collega’s en interne en externe partijen zoals de beheerder van de accommodatie en verengingen. De functionaris moet snel kunnen schakelen tussen beleid en uitvoering in een politieke omgeving: Advisering aan het management en het college o.a. over de mogelijkheden binnen wettelijke kaders zoals Wet markt en overheid en het opstellen en succesvol doorvoeren van B&W voorstellen horen onder de taken als ook het vertalen van het sport- en accommodatiebeleid, dat opgesteld wordt in samenwerking met beleidscollega’s, naar praktische uitvoeringregels en (corona)protocollen.

De persoon is gewend om als projectleider projecten te coördineren De projecten zijn breed en divers. Lopende projecten waar inbreng op gevraagd wordt zijn: realisatie en ingebruikname van een nieuw ontmoetingsplein inclusief het begeleiden van inrichting van de processen van beheerorganisatie en gedeeltelijk zelfbeheer. Daarnaast werk je mee aan de harmonisatie van beleid, werkwijzen, processen binnen de herindelingsagenda. Werkzaamheden in de avonduren komt gemiddeld 2 keer per maand voor.

Functie eisen

  • beschikt over een relevante maatschappijgerichte of op het gebied van vastgoedmanagement afgeronde HBO opleiding aantoonbaar middels een diploma.
  • beschikt over een aantoonbare werkervaring bij het opstellen van accommodatiebeleid, in de begeleiding naar zelfbeheer in wijkgebouwen, dorpshuizen of andere publieke ontmoetingscentra en op het gebied van exploitatie van (gemeentelijk) vastgoed. Dit blijkt uit de CV van de kandidaat.
  • Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
  • een aantoonbare werkervaring bij het opstellen van accommodatiebeleid, in de begeleiding naar zelfbeheer in wijkgebouwen, dorpshuizen of andere publieke ontmoetingscentra en op het gebied van exploitatie van (gemeentelijk) vastgoed.
  • beschikt over aantoonbaar goede communicatieve vaardigheden en het sturen van processen waar tegengestelde belangen een emotionele rol kunnen spelen.

Competenties

We zoeken een persoon met aantoonbaar verbindend karakter in complexe burgerpaticipatietrajecten . We vragen vanwege de processen die lopen persoon met hands-onmentaliteit met een open persoonlijkheid, proactief, flexibel en oplossingsgericht die constructief in teamverband, maar ook prima zelfstandig kan werken.

Extra info

Van 5-1-2021 t/m 31-5-2021 | Optie verlenging: 3 x 3 maanden | Standplaats: Uden | €80 - €100 per uur | Dienstverlening & Facilitair | Uren: 28 per week | Aantal FTE: 0,78

Locatie

Uden

Publicatiedatum

20.11.2020

Publicatie eindigt

05.12.2020

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.