Projectleider/Kwaliteitsadviseur/Contractmanager (Management & Bedrijfsvoering)

Nieuw

Functie omschrijving

De afdeling Jeugd en Samenleving beheert een groot budget en is binnen onze gemeenten eigenaar van de subsidieprocedure. De afdeling heeft een groot beleidsteam dat collegebreed over veel thema’s adviseert, regie voert en zorgt voor beleidsuitvoering.

Het team is volop in ontwikkeling. Naast ondergenoemde taken word je ook ingezet op diverse projecten ter verbetering van de werkwijzen en procedures van het team. Je initieert, signaleert, analyseert en ontwerpt, in samenspraak met teamleden, en voert diverse werkzaamheden zelf uit ter verbetering van de kwaliteit van het werk, met als oogmerk efficiëntie en kwaliteitsborging.
Bij het ontwerpen en vastleggen van de werkwijzen en procedures is de uiteindelijke weergave/communicatie van belang, zodat dit voor alle medewerkers duidelijk is.

De afdeling handelt meer dan 95 procent van het subsidievolume af. Jij gaat zorgen dat dit vlot verloopt: dat de procedure up to date is, dat collegae weten hoe met aanvragen om te gaan en hoe maatschappelijke resultaten met dit opdrachtinstrument te behalen. Jij hebt bijzondere aandacht voor complexe subsidietrajecten en voor efficiënte en juiste behandeling van subsidies. Je beheert de subsidieverordeningen en -regelingen actief en ondersteunt het team samen met medewerkers van het subsidiebureau. Je voert interne controles uit en rapporteert terug/volgt op.
Tevens houd je je bezig met de verbetering van het digitale systeem m.b.t. subsidies. Je beheert zelf eventueel een beperkte subsidieportefeuille.

Daarnaast treed jij op als contractmanager van een van de grootste contracten van het team (preventieve zorg en ondersteuning, ongeveer € 2,5 miljoen). Dit doe je in nauw overleg met de accounthouder/beleidsadviseur. Tevens stimuleer jij de juiste en doelgerichte inzet van inkoop en aanbestedingen binnen het team.

Jij werkt met collega's aan adviezen, projecten en opdracht- en subsidieverlening. Jij onderzoekt, verwerkt, analyseert, denkt mee en stemt af: je levert integrale advisering aan manager en bestuur.
Je hebt ervaring in een bestuurlijke omgeving /openbaar bestuur. Je kunt zelfstandig een project gericht op verbetering van de bedrijfsvoering trekken, organiseert de interne controle van de organisatiebrede subsidieverlening en adviseert over subsidiebeleid. Je werkt nauw samen met collega’s en zoekt actief verbindingen en samenhang, binnen en buiten ons concern. Het gaat kortom om een veelzijdige, kennisintensieve opdracht die vraagt om doortastendheid, zorgvuldigheid, cijfermatig inzicht en omgevingsbewustzijn.

Werkzaamheden

  • Signaleren van ontwikkelingen op het gebied van beleid en interne processen;
  • Ontwerpen van werkwijzen, zelfstandig en/of met de medewerkers en betrokkenen die de processen uitvoeren;
  • Uitvoeren van de interne controles van het subsidieproces, rapporteren aan het management en wethouders over het subsidieproces;
  • Je adviseert gevraagd en ongevraagd over onderwerpen inzake subsidiebeleid;
  • Initiëren van verbetertrajecten met projecten gericht op bijv. implementatie en verbetering van dossiervorming;
  • Afstemmen met andere afdelingen (bijv. Contractmanagement, Juridische Zaken, communicatie, ICT, griffie);
  • Vervullen van een coördinerende rol bij inrichting van bestuurlijke processen;
  • Participeren in afdelings(overschrijdende) projecten;
  • Adviseren van: teamleiders Jeugd en Samenleving, afdelingshoofd Jeugd en Samenleving, medewerkers afdeling Jeugd en Samenleving;
  • Betrouwbaar maken van managementinformatie voor sturingsinformatie;
  • Organiseren van werk- leersessies en coördineren van opleidingsprogramma;
  • Voeren van gesprekken met Contractpartner in kader van contractmanagement;
  • Als contractmanager beheer je een grote overeenkomst met een welzijn instelling;
  • Notuleren van management overleggen en regionale vergaderingen.

Omschrijving kandiaat

  • Afgeronde HBO/WO opleiding, bij voorkeur in de richting van rechten/control/bedrijfsvoering/kwaliteit;
  • Minimaal 4 jaar werkervaring als Kwaliteitsadviseur/projectmanager gericht op organisatieontwikkeling;
  • Minimaal 3 recente relevante werkervaring bij een gemeente;
  • Minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van subsidies/subsidieverlening en/of contractmanagement;
  • Ervaring met andere gemeentelijke processen is een pré;
  • Ervaring met projectmatig werken is een pré
  • Ervaring met organiseren van werksessies en brainstormsessies is een pré.

In deze opdracht is het naast de ervaring ook erg belangrijk welk type persoon deze opdracht gaat uitvoeren.
Een actieve, communicatieve en energieke persoonlijkheid. Doortastend, eager, dienstverlenend en positief ingesteld. Iemand die echt een zet wil geven aan deze ontwikkeling en niet denkt in hokjes. Goed afstemt over prioriteiten en wat hij/zij tegenkomt in het werk. Hands on/zelfstartend persoon.

Functie eisen

  • beschikt over eigen devices (BYOD), zoals omschreven bij de kandidaat omschrijving
  • Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde bachelor HBO opleiding in de richting van Rechten, Control, Bedrijfsvoering of Kwaliteit;
  • Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar relevante werkervaring binnen een gemeente, opgedaan in de afgelopen 6 jaar.
  • Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als Kwaliteitsadviseur, opgedaan in de afgelopen 6 jaar.
  • Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van subsidies/subsidieverlening en/of contractmanagement, opgedaan in de afgelopen 6 jaar.
  • aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als Projectmanager binnen een gemeente, opgedaan in de afgelopen 6 jaar.
  • Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring met subsidieverlening en contractbeheer binnen een gemeente, opgedaan in de afgelopen 6 jaar.
  • Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring met procesbeschrijvingen en bedrijfsvoering/organisatieadvies binnen een gemeente, opgedaan in de afgelopen 6 jaar.

Competenties

  • Klantgericht;
  • Resultaatgericht;
  • Betrouwbaar;
  • Zelfstartend/hands-on;
  • Doortastend;
  • Eager;
  • Dienstverlenend;
  • Verbindend;
  • Communicatief zeer vaardig.

Extra info

Van 1-12-2020 t/m 30-4-2021 | Optie verlenging: 3 x 2 maanden | Standplaats: Amstelveen | Management & Bedrijfsvoering | Uren: 36 per week

Locatie

Amstelveen

Publicatiedatum

11.11.2020

Publicatie eindigt

21.11.2020

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.