Accountmanager bedrijven

Nieuw

Functie omschrijving

De gemeente is voor de afdeling Ontwikkeling op zoek naar een accountmanager bedrijven. Je komt te werken bij de Taakeenheid Economie van de afdeling Ontwikkeling. De afdeling bestaat daarnaast uit de taakvelden Projectmanagement, Civiel, Stedenbouw en Ondersteuning, Grondzaken en Planeconomie. De afdeling is verantwoordelijk voor de realisatie van woningbouwprojecten, bedrijvenparken, maatschappelijke voorzieningen, infra projecten, natuur- en recreatiegebieden en onderhoudt de contacten met het bedrijfsleven.

Als accountmanager ben je samen met je collega accountmanagers het aanspreekpunt voor de ondernemers in onze gemeente. Je zoekt actief contact met de ondernemers, geeft informatie over het economische beleid, organiseert evenementen, helpt bij vragen over het starten, uitbreiden of verplaatsen van bedrijven, werkt aan een beter ondernemersklimaat. Intern ben je de verbindende schakel tussen de verschillende afdeling. Voor de externe contacten ga je regelmatig op bedrijfsbezoek, neem je deel aan de vergaderingen van de verschillende ondernemersverenigingen en netwerkbijeenkomsten.

De opdrachtgever(s)

De gemeente Pijnacker-Nootdorp staat midden in de samenleving. Dagelijks zetten we ons in voor de belangen en het welzijn van onze inwoners. De gemeente Pijnacker-Nootdorp ligt in het groen, midden in de Randstad, tussen Zoetermeer, Rotterdam, Delft en Den Haag. De gemeente is vanuit alle richtingen goed bereikbaar. Pijnacker-Nootdorp telt ruim 55.000 inwoners. De gemeente staat bekend om haar aantrekkelijke woningbouwprojecten, zoals Ackerswoude, Keijzershof en Tuindershof, en uitstekende woonkwaliteiten, zoals de vriendelijke sfeer, veiligheid, een rijk verenigingsleven, goede sportaccommodaties en overige voorzieningen. Alles dichtbij huis, met de grote steden binnen handbereik.

De gemeente dankt haar stevige economische positie voor een belangrijk deel aan de glastuinbouw. Daarnaast zijn er diverse bedrijventerreinen. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Kortom: een dynamische gemeente waar het plezierig wonen en werken is.

Functie eisen

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding Economie, Bedrijfskunde en/of Economische Geografie
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Accountmanager Bedrijven binnen de overheid / semi-overheid
  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie
  • Selectiegesprek in de tweede beoordelingsfase

Competenties

  • proactief;
  • commerciële instelling;
  • digitaal vaardig;
  • communicatief;
  • vermogen tot organiseren;
  • affiniteit met het bedrijfsleven.

Extra info

  • Duur 6 maanden
  • Opties verlenging 3 maal 4 maand(en)
  • Uren per week 8 tot 24
  • Start Z.s.m.

Locatie

Pijnacker-Nootdorp

Publicatiedatum

27.11.2021

Publicatie eindigt

04.12.2021

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.