Projectleider Contractmanagement (Verkoop & Inkoop )

Nieuw

Functie omschrijving

Het leven is goed in het Brabantse land. Bij de provincie Noord-Brabant zetten we ons dagelijks in om te zorgen dat dit ook geldt voor de toekomst. Samen werken we aan een mooier, toekomstbestendig en een duurzaam Brabant. Ga jij voor resultaat, ben je ondernemend, heb je affiniteit met maatschappelijke vraagstukken en bovenal: werk je graag vol trots mee aan een nog beter Brabant? Dan zijn wij op zoek naar jou!

De provincie Noord-Brabant is haar contract- en leveranciersmanagement functie op planmatige wijze aan het professionaliseren. Vanuit het programma BBA (Bedrijfsvoering, Beleid en Advisering) is de huidige Strategisch Contract- en Leveranciersmanager verantwoordelijk voor a.) het formuleren van een passende ambitie, hierop gebaseerd beleid, en gewenste veranderingen in processen en werkwijzen, en b.) voor de uitvoering van het geheel. Om plannen concreter vorm te geven en ook daadwerkelijk te gaan realiseren, is de Projectleider Contractmanagement nodig.

Binnen BBA werken we met integrale adviesteams, waarin collega’s van verschillende disciplines samenwerken. Deze collega’s maken daarnaast ook deel uit van expertgroepen, waar zij hun collega’s met dezelfde disciplines treffen. De projectleider contractmanagement maakt deel uit van het expertteam Inkoop en Contractmanagement (ICM). Dit team is verantwoordelijk voor inkoopadvies en uitvoering van de noodzakelijke aanbestedingen en tevens voor advies en doorontwikkeling van contractmanagement activiteiten. Je werkt als projectleider nauw samen met de inkoopadviseurs en ook met de collega’s en managers in de programma’s en relevante deskundigen buiten de Provincie indien nodig.

  • Kom jij tot je recht in een organisatie die aan het veranderen en professionaliseren is?
  • Ben jij een senior professional met substantiële ervaring op het gebied van contract- en leveranciersmanagement?
  • Wordt je blij van een organisatie die je zal vragen om mee te denken over de strategische ontwikkelplannen en je vraagt de uitvoer van deze plannen pragmatisch en projectmatig vorm te geven? Een organisatie die een beroep zal doen op je kwaliteiten om hiertoe processen en mensen te verbinden?

Dan zou jij wel eens helemaal op je plek kunnen zijn als onze projectleider contractmanagement!

Werkzaamheden

  • Je bent, samen met de Strategisch adviseur contract- en leveranciersmanagement, hét aanspreekpunt binnen de organisatie daar waar het gaat om contractmanagement;
  • Binnen de reeds ontwikkelde contractmanagement ambities en kaders, ben je verantwoordelijk voor het verder uitwerken, opzetten en implementeren van meerdere contractmanagement processen, tools, en werkwijzen. Concrete voorbeelden van mogelijke projecten zijn: Vastleggen van het contractmanagement proces, mede trekken van een upgrade van de contractendatabase of het live trekken van een contractmanagement-scan of de eerste versie van een contractmanagement-toolbox;
  • Je gebruikt je eigen contract- en leveranciersmanagement ervaring om met de business inhoudelijk te sparren over a.) de contractmanagement ambities en ontwikkelingen binnen de provincie, en b.) over hoe zich dat verhoudt tot de behoeften van de business zelf. Eventuele discrepanties breng je in kaart, inclusief eigen inzichten voor mogelijke oplossingen;
  • Je bent inhoudelijk sparringpartner voor inkoopadviseurs die support nodig hebben gedurende aanbestedingen, zodat de eisen en wensen m.b.t. de contractmanagementfase hierin al meegenomen kunnen worden. Je doet dit ook om inzicht te krijgen in welke contractmanagement-tools waardevol zijn voor de inkopers en/of de business gedurende een aanbesteding en de contractduur. Je inzichten koppel je proactief terug inclusief eigen inzichten t.a.v. mogelijke oplossingen.

Omschrijving kandiaat

  • WO werk en denk niveau;
  • Je hebt bewezen en ruime ervaring binnen en affiniteit met het vakgebied contract- en leveranciersmanagement;
  • Je bent vaardig in procesdenken, en het samen met betrokkenen ontwerpen, vormgeven en implementeren van processen;
  • Je bent analytisch sterk: je kan makkelijk vanuit een conceptueel idee een pragmatisch haalbare implementatie vormen;
  • Je bent organisatie sensitief en verbindend en hebt uitstekende communicatieve vaardigheden op verschillende niveaus.

Functie eisen

  • beschikt over minimaal 4 jaar werkervaring, opgedaan in de laatste 10 jaar in een seniorfunctie op het vakgebied tactisch en strategisch contract- en leveranciersmanagement, bij voorkeur inclusief ervaring in vergelijkbare professionaliserings trajecten. Dit blijkt uit CV.
  • beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit blijkt uit CV.
  • Motivatiebrief met korte omschrijving van plan van aanpak over het doorontwikkelen en implementeren van contract- en leveranciersmanagement binnen reeds ontwikkelde contractmanagement ambities en kaders. Het plan van aanpak dient o.a. de volgende elementen te bevatten: Welke fases/stappen zijn relevant om te onderscheiden, wat moet er gebeuren per fase/stap, en met wie? Dit blijkt uit CV.
  • beschikt over minimaal 4 jaar werkervaring, opgedaan in de laatste 10 jaar in een seniorfunctie op het vakgebied tactisch en strategisch contract- en leveranciersmanagement. Dit blijkt uit CV.
  • Met vergelijkbare professionaliserings trajecten. Dit blijkt uit CV.
  • WO/HBO opleiding

Extra info

Van 4-11-2020 t/m 31-12-2020 | Optie verlenging: 8 x 3 maanden | Standplaats: 's-Hertogenbosch | Verkoop & Inkoop | Uren: 36 per week | Aantal FTE: 1

Locatie

's-Hertogenbosch

Publicatiedatum

15.10.2020

Publicatie eindigt

24.10.2020

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.