WMO allround medewerker (Sociale zaken & Werkgelegenheid)

Nieuw

Functie omschrijving

De gemeente is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Wij hanteren daarbij als uitgangspunt eigen verantwoordelijk en zelfredzaamheid van de Capellenaar. Wanneer dat niet of minder goed mogelijk is, kijken wij naar wat Capellenaren zelf kunnen oppakken of leren, wat hun omgeving kan doen, welke mogelijkheden het informele kader (zoals sociaal netwerk/mantelzorg) biedt en of er voorliggende voorzieningen zijn. Als hiermee de ondersteuningsvraag onvoldoende wordt beantwoord, bepaalt de gemeente met een zorgvuldige indicatiestelling of een maatwerkvoorziening nodig is. De indicatiestelling maakt altijd onderdeel uit van een samengesteld en afgestemd palet van ondersteuning en staat nooit op zichzelf.

Voor de unit Wmo zijn we nu op zoek naar een Allround medewerker Wmo. Als allround medewerker Wmo ben jij verantwoordelijk voor een goede indicatiestelling. Dat vraagt om inhoudelijke kennis van de Wmo, het wettelijk kader en de ‘kantelingsgedachte’, en grondige kennis over de beginselen die aan de Wmo ten grondslag liggen. Onze werkwijze houdt brede integrale intake in op de levensdomeinen sociaal netwerk, werk & opleiding, tijdsbesteding, huiselijke relaties, middelengebruik, activiteiten dagelijks leven (adl), justitie, huisvesting, geestelijke gezondheid en maatschappelijke participatie.

De indicatiestelling richt zich op de volgende individuele maatwerkvoorzieningen: woon-, rolstoel- en vervoersvoorzieningen, huishoudelijke ondersteuning, begeleiding, persoonlijke verzorging, gehandicaptenparkeerkaarten- en plaatsen. Daarnaast wordt binnen de unit aanvragen voor leerlingenvervoer afgehandeld.

Werkzaamheden

  • Je bent verantwoordelijk voor behandeling van alle Wmo-meldingen/aanvragen.
  • De indicatiestelling gebeurt door een telefonische indicatie, een spreekkamercontact of een huisbezoek en bevat een integrale intake.
  • Je stelt de indicatie zelfstandig vast met bijbehorende rapportage op en draagt zorg voor het opstellen van de beschikking op inhoudsniveau op de aanvraag evenals een functioneel programma van eisen of begeleidingsdoelen voor leveranciers;
  • Je signaleert mogelijke knelpunten in de uitvoering en komt met mogelijke oplossingen;
  • Je overlegt met zorgaanbieders, leveranciers en andere (externe) partners en partners die werkzaam zijn binnen het sociale domein.

De opdrachtgever(s)

De afdeling Publiekszaken heeft veel directe contacten met Capellenaren en staat daardoor als afdeling dicht bij haar inwoners. De afdeling bestaat uit twee units, te weten de unit Burgerzaken/KCC en de unit loket Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Wij vinden het belangrijk dat er oog is voor elkaar en voor de omgeving waarin men leeft. Een Capelle waarin iedereen de mogelijkheid heeft om zich veilig en gezond te voelen en daar waar mogelijk te participeren en zich te ontwikkelen.

Omschrijving kandiaat

  • Een afgeronde HBO- opleiding op het gebied van ergotherapie, bewegingstechnologie, fysiotherapie of een vergelijkbare opleiding op het gebied van zorg en welzijn en je hebt ruime ervaring met indicatiestelling in het kader van de Wmo;
  • zelfstandigheid, initiatief, nauwkeurigheid, resultaatgerichtheid, klantgerichtheid, creativiteit en een flexibele instelling;
  • uitstekende schriftelijke- en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden;
  • kennis en ervaring op het gebied van relevante wet –en regelgeving en processen;
  • je beschikt over een brede kennis van de (zorg)voorzieningen en het sociale zekerheidsterrein;
  • kennis en ervaring met Suite/GWS en met de afhandeling van de aanvragen in het kader van de regeling Leerlingenvervoer en woningurgenties is een pre.

Functie eisen

  • een afgeronde HBO- opleiding op het gebied van ergotherapie, bewegingstechnologie, fysiotherapie of een vergelijkbare opleiding op het gebied van zorg en welzijn.
  • ruime werkervaring met indicatiestelling in het kader van de Wmo.
  • kennis en werkervaring op het gebied van relevante wet –en regelgeving en processen
  • beschikt over een brede kennis van de (zorg)voorzieningen en het sociale zekerheidsterrein.
  • beschikbaar op het verificatiegesprek op dinsdag 25 augustus 2020.
  • recente gemeentelijke werkervaring.
  • kennis en ervaring met Suite/GWS en met de afhandeling van de aanvragen in het kader van de regeling Leerlingenvervoer en woningurgenties.

Extra info

Van 6-9-2020 t/m 1-1-2021 | Optie verlenging: 3 x 3 maanden | Standplaats: Gemeentehuis, Rivierweg 111, 2903 Cap ad Yssel | Sociale zaken & Werkgelegenheid | Uren: 36 per week

Locatie

Capelle aan den IJssel

Publicatiedatum

06.08.2020

Publicatie eindigt

15.08.2020

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.