Implementatie-manager (bedrijfskunde / A&O-psychologie / Organisatiewetenschappen)

Nieuw

Functie omschrijving

Als implementatie-manager bij Civiele Constructies ben je de rechterhand van het management en verantwoordelijk voor resultaten op met name de interne bedrijfsvoering.
Je ontlast op een proactieve manier het management met (administratieve) afhandeling van personele, financiële, facilitaire, organisatorisch en communicatietaken. Je neemt de uitgangspunten & kaders van SWOR als startpunt en creëert werkbare processen en koppelt rollen en bijbehorend gedrag om het geheel te laten werken.
Je bent hierbij gefocust op het resultaat en zorgt dat de zaken voor elkaar komen en geregeld worden. Je functioneert als spil tussen allerlei ondersteunende afdelingen & diensten binnen Amsterdam en het management.
Je verbindt zo de diverse disciplines die er zijn binnen de interne bedrijfsvoering.
De Teammanager heeft als opdracht om de uitgangspunten & kaders zoals geformuleerd bij de laatste reorganisatie (SWOR) te implementeren binnen het team Civiele Constructies. Tevens heeft Team Civiele Constructies te maken met twee grote projectorganisaties (PBK circa 300Fte en AWA circa 70Fte) die naast het team Civiele Constructies 'staan'. Beide projectorganisaties doen een dagelijks beroep op de bestaande lijnorganisatie. Naast het dagelijks leidinggeven aan circa 45 man binnen het team Civiele Constrictie is dit een forse uitdaging voor de Teammanager en daarom is tijdelijke ondersteuning nodig.

Werkzaamheden

  • Creëren van (vernieuwde) structuur en overzicht voor het management, van waaruit zij kwalitatieve beslissingen kan nemen. Onder andere d.m.v. het beheren van informatie en het opstellen van processen en rapportages en overzichten. Hierbij hoort ook het proactief signaleren van mogelijke acties of knelpunten om processen & gedrag duurzaam te veranderen in efficiënt werken.
  • Uitzoeken van, sturen op en bewaken van procedures.
  • Signaleren van onregelmatigheden en waar nodig en nuttig het doen van verbetervoorstellen. Voorbereiden van memo's, mails en andere communicatiemiddelen.
  • Plannen en organiseren van activiteiten voor en door het management.
  • Verstrekken van producten en informatie (bijv. opstellen protocollen en procedures).
  • Beheren van gegevens, systemen en databases.
  • Eventueel optreden als secretaris bij projecten / initiatieven.
  • Wijst de juiste weg bij vragen van medewerkers op andere gebieden en zorgt voor opvolging van de vraagstukken (aanjagen / controleren / initiëren).
  • Signaleren van onregelmatigheden en waar nodig en nuttig het doen van verbetervoorstellen.

De opdrachtgever(s)

Amsterdam groeit! Elk jaar komen er meer bezoekers, bewoners en bedrijven naar onze prachtige stad. Bij de gemeente Amsterdam werken we met 14.000 collega's dagelijks aan een veilige, schone stad waar het goed wonen, werken en ontspannen is. Dit doen we voor de 2,3 miljoen bezoekers van Sail, maar ook voor de buurman die graag een bloemperkje voor de deur wil. Je kunt je voorstellen dat het hierbij belangrijk is dat we assets zoals verhardingen, bruggen, kademuren en openbare verlichting goed onderhouden. Dit is de taak van onze afdeling Stedelijk Beheer. Om alle uitdagingen in de openbare ruimte het hoofd te bieden, richten wij ons op diverse transities. Zo verschuift onze focus van taakgericht naar procesgericht werken. In het ruim veertigkoppige team Civiele Constructies zijn we betrokken bij elkaar, elkaars werk én bij de stad. Onze mensen weten wat er speelt in de stad en de wereld, net als jij. Samen sturen zij integraal op een optimale instandhouding en maximale beschikbaarheid van de civiele constructies in Amsterdam. Onze belangrijkste samenwerkingspartners zijn de directie Stadswerken, de stadsdelen, het team van het programma Bruggen en Kades en diverse teams van Verkeer en Openbare Ruimte.

Functie eisen

  • in het bezit van een WO-diploma o.g.v. organisatiekunde (bijv. bedrijfskunde / A&O-psychologie / Organisatiewetenschappen).
  • een uitstekende beheersing van het Microsoft Office Pakket
  • brede ervaring op het gebied van (bedrijfsvoerings) gebieden als processen, systemen, CRM, financiën, projectmanagement.
  • minimaal 5 jaar ervaring met stroomlijnen en implementeren van processen in organisaties.
  • aanvullende cursussen o.g.v. gedrag in organisaties.

Wensen

  • minimaal 5 jaar ervaring met aansturing van anderen.
  • goed met taal en communicatie.
  • gericht op het resultaat.

Extra info

• Startdatum: Zsm na Gunning
• Einddatum: 1 jaar na gunning
• Werklocatie: Weesperstraat 113, Amsterdam
• Aantal fte: 0,7 Fte
• Aantal uren per week: 24
• Optie tot verlenging: ja, tot een totale contractduur van 2 jaar

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

29.07.2020

Publicatie eindigt

08.08.2020

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.