Manager projectbeheersing Oost en Zuidoost (civiele techniek of (technische) bedrijfskunde)

Nieuw

Functie omschrijving

elp jij met structuur, overzicht en samenwerking onze projecten beheerst en voorspelbaar naar succes gebied Oost en Zuidoost?

Het Ingenieursbureau zoekt een manager projectbeheersing (conform IPM) met ervaring die tevens kan bouwen aan een robuuste manier van opdrachtbeheersing en daarin begeleiden en coachend van projectbeheerser(s) in opleiding.

Als Manager Projectbeheersing verantwoordelijkheid nemen voor het op orde brengen en houden van alle beheersaspecten binnen het project op enkele grotere opgaven (herinrichting Driemond, Watergraafsmeer) in samenwerking met Waternet.
Daarnaast de rol van portefeuille projectbeheerser vervullen van de projecten voor Verkeer & Openbare ruimte in het gebied stadsdeel Oost en Zuidoost. Hierbij wordt overall de kwaliteit bewaakt van diverse producten (zoals projectplannen en rapportages) en wordt er voor diverse ( veelal middelgrote) projecten de projectbeheersing verzorgd.

Vanuit de opdrachtbeheersing in de portefeuille bouw je aan structuur, overzicht en voortgangsbewaking en bent daarin coachend, richting gevend en faciliterend voor junior projectbeheerders. Samen zorg je ervoor dat de basis op orde is in de portefeuille en projecten een realistische belofte doen aan de opdrachtgever. Je faciliteert en helpt de accounthouder in het anticiperen op de veranderende omgeving en bedenkt efficiënte en haalbare werkprocessen gedurende de verandering. Voor een aantal projecten maak je deel uit van het projectteam als projectbeheerser op alle GROTIK aspecten.

Werkzaamheden

  • Zorgen voor degelijke projectopdracht tussen ingenieursbureau en ambtelijk opdrachtgever
  • Toetsen en meeschrijven aan projectplannen en het start- en opdrachtformulier
  • Laten opstellen van SSK ramingen
  • Laten opstellen van planningen
  • Opstellen van capaciteitsramingen (inzet ingenieursbureau)
  • Organiseren van risicosessies en opzetten en actualiseren van het risicodossier
  • Samenwerken met en betrekken van alle projectteamleden
  • Opstellen en toetsen van voortgangsrapportages
  • Zorgen voor input P&C cyclus, waaronder bijstelling prognoses / kasritme
  • Deelnemen aan voortgangsgesprekken met projectmanager en opdrachtgever
  • Zorgen voor goede inrichting van de (financiële) projectadministratie
  • Zorgen voor goede inrichting van het tijdschrijfsysteem
  • Adviseren van projectleiders bij voorkomende vraagstukken
  • Uitvoeren van de benodigde werkzaamheden van de jaarrekening: hardmaken verplichtingen, afsluitende boekingen, inhoudelijke verantwoording.
  • Adviseren en meeschrijven aan voordrachten ten behoeve van bestuurlijke besluitvorming
  • Zorgen voor beheerste afronding en decharge van projectopdracht
  • Begeleiden van aanvraag en verantwoording van projectsubsidies
  • Toetsen op naleven subsidievoorwaarden en subsidiabiliteit
  • Zorgen voor boekingen van dekking gemeentelijke subsidies
  • Begeleiden van accountantscontrole t.b.v. vaststelling subsidies
  • Mede opstellen van afsprakenbrieven, samenwerkingsovereenkomsten met projectpartners van de gemeente
  • Opstellen prognoses en declaratieritmen en zorgen voor juiste financiële verrekeningen
  • Deelnemen aan stuurgroepoverleggen
  • Bijdragen aan ontwikkeling projectbeheersing binnen ingenieursbureau (tooling, vakinhoudelijk)
  • Bijdragen en deelnemen aan vakgroepen binnen het ingenieursbureau
  • Begeleiden en coachen van projectbeheerser(s) in opleiding

De opdrachtgever(s)

Het Ingenieursbureau is, in opdracht van de eigenaren in de stad, verantwoordelijk voor de integrale voorbereiding, contractering en realisatie van alle projecten in de openbare ruimte van Amsterdam, ter waarde van jaarlijks honderden miljoenen euro's. Dit verschilt van grote, langlopende projecten (met contractwaarden van > € 160 miljoen) tot meer standaard, kortlopende projecten van veel kleinere omvang.

De afdeling 'Projectbeheersing' is een adviesafdeling binnen het Ingenieursbureau met (manager)projectbeheersers, financieel adviseur en financieel ondersteuners. Het aanverwante team herbergt de planningsadviseurs, kostendeskundigen en risicomanagement adviseurs. Dit tezamen telt zo'n 140 mensen zowel een structurele inzet in projecten (als onderdeel van het projectteam) als een enkelvoudige betrokkenheid op productbasis of met een adviesopdracht.

Ingenieursbureau heeft een stevige ambitie op de doorontwikkeling van projectbeheersing. Daarin wordt kennis er ervaringen gedeeld, werkwijzen ontwikkeld en verschillende ontwikkelingen aangestuurd.

Functie eisen

  • minimaal over een hbo werk- en denkniveau. Aangetoond door minimaal een erkend hbo diploma, of werkervaring in een vergelijkbare functie.
  • kennis van en ervaring met de beheersing van alle GROTIK aspecten om de projectbeheersingsrol integraal uit te kunnen voeren
  • in de afgelopen 8 jaar minimaal 3 jaar ervaring opgedaan als manager projectbeheersing in een achterstallig beheerprogramma in de grootstedelijke periferie.
  • heeft als manager projectbeheersing kennis en ervaring opgedaan op alle in de tabel genoemde gebieden. Ter bevestiging vragen wij u de antwoorden aan te kruisen indien de kandidaat hier aantoonbaar aan voldoet.
  • ervaring met het inhoudelijk begeleiden en opleiden van mensen binnen het gebied van projectbeheersing.

Wensen

  • bij voorkeur afgestudeerd in een technische of bedrijfskundige richting, zoals civiele techniek of (technische) bedrijfskunde
  • bij voorkeur ervaring opgedaan in een (technische) projectomgeving van infrastructurele projecten en/of gebiedsontwikkelingen, zowel in voorbereidings- als uitvoeringsfase.
  • bij voorkeur kennis van en ervaring met financiële systemen, overzichten en rapportage en de implementatie ervan in projecten (pré is Amsterdams financieel systeem AFS).
  • bij voorkeur ervaring met werken in de publieke sector en besluitvorming in een bestuurlijke setting. En heeft ervaring met werken in de publieke sector (opdracht gevende kant van projecten), in verschillende projecten

Extra info

• Startdatum: 1 juli 2020
• Einddatum: 1 juli 2021
• Werklocatie: Weesperstraat 430 in Amsterdam
• Aantal fte: 0,8 - 1
• Aantal uren per week: 32-36
• Optie tot verlenging: ja, tot een totale contractduur van 2 jaar

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

07.06.2020

Publicatie eindigt

13.06.2020

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.