Productiemanager (Grond en Ontwikkeling)

Nieuw

Functie omschrijving

Nieuw erfpachtstelsel
Amsterdam beweegt. Op allerlei vlakken en zéker op het gebied van erfpacht. Erfpachters met een woning kunnen aangeven of zij gebruik willen maken van de nieuwe erfpachtoptie: overstappen van voortdurende erfpacht naar eeuwigdurende erfpacht. Inmiddels zijn er ruim 160.000 aanvragen gedaan die moeten worden afgehandeld.

Team overstap
Om de overstap in goede banen te begeleiden is een speciaal team ingericht om de overstap aanvragen te verwerken: Team Overstap. Dit team is onderverdeeld in twee sub-teams: (i) Team Automatisch en (ii) Team Handmatig. Team Handmatig handelt de complexere aanvragen af, de andere eenvoudigere aanvragen met een kortere doorlooptijd handelt Team Automatisch af. Binnen Team Automatisch ligt de focus op productie.

Productiemanager Team Automatisch
Samen met de andere productiemanagers en de operationsmanager stuur je het Team Automatisch aan. Hierbij is de operationeel manager verantwoordelijk voor het gehele team en ben je als productiemanager verantwoordelijk voor een team van 10 tot 15 man.

Werkzaamheden

  • Dagelijke aansturing van 10 tot 15 man.
  • Teamleden coachen en aansturen op het gebied van productiviteit in wekelijkse één op één gesprekken.
  • Best practices achterhalen en gebruik daarvan aanmoedigen.
  • Monitoren van de team output.
  • Vastleggen besluitvorming en indien nodig aanpassen werkwijze en -instructies.
  • Organisatie van dag- en weekstarts.
Rapporteren aan operationsmanager en teamleider overstap.

De opdrachtgever(s)

Grond & Ontwikkeling
De organisatie Grond & Ontwikkeling heeft als missie: "Meer waarde creëren voor de stad en metropool Amsterdam". Er wordt gewerkt aan een duurzame en vitale stad voor burgers en bedrijven.
Wij voeren regie op de gebieds- en vastgoedontwikkeling en zijn verantwoordelijk voor het erfpachtstelsel. Daarnaast brengen wij in opdracht projecten voor wonen, werken en voorzieningen in samenhang tot uitvoering.
Grond & Ontwikkeling is expert op het gebied van kaveluitgifte, het uitgeven van grond in erfpacht, het bouwrijp maken van gemeentelijke kavels en het transformeren en beheer van onroerend goed en financieel-economische projectbegeleiding. Vanuit deze kerntaken spelen wij strategisch in op marktontwikkelingen. Daarbij beheren het vereveningsfonds en het erfpachtvermogen van de gemeente Amsterdam.

Erfpacht & Uitgifte
De afdeling Erfpacht en Uitgifte is verantwoordelijk voor het zorgvuldig, klantgericht en transparant uitvoeren en vormgeven van het Amsterdamse erfpachtstelsel. Jaarlijks wordt er grond in erfpacht uitgegeven voor enkele honderden miljoenen euro's. Deze contracten worden door de afdeling administratief, juridisch en financieel beheerd en waar nodig worden deze contracten aangepast. Het gaat inmiddels om meer dan 270.000 erfpachtcontracten, jaarlijkse canoninkomsten van ruim € 100 miljoen en een balanstotaal van ca. € 7,5 miljard. De organisatie heeft hierdoor zowel een juridische, financiële, politieke als een bedrijfsmatige kant.
Bij de afdeling Erfpacht en Uitgifte werken ca. 250 medewerkers verdeeld over 6 teams. Recent heeft er een fundamentele vernieuwing van het Amsterdamse erfpachtstelsel plaatsgevonden. Het stelsel van voortdurende erfpacht wordt omgezet naar een stelsel van eeuwigdurende erfpacht en dat brengt allerlei nieuwe organisatorische en procesmatige uitdagingen met zich mee.

Team Overstap
Door de wijzigingen in het erfpachtstelsel kunnen erfpachters overstappen op eeuwigdurende erfpacht. Daarvoor vragen zij een aanbieding aan bij de gemeente Amsterdam. De erfpachtbeheerders van team Overstap stellen de overstapaanbiedingen op en behandelen tevens alle voorkomende vraagstukken die nodig zijn voor het opstellen van de overstapaanbiedingen

Functie eisen

  • in het bezit van minimaal een erkend hbo diploma
  • minimaal één jaar ervaring in het aansturen van een team van minimaal 10 personen op basis van targets en/of deadlines.
  • minimaal één jaar ervaring in het opzetten/aanpassen van werkinstructies en procesoptimalisatie.

Wensen

  • aantal ervaringsjaren op dat de kandidaat heeft met procesoptimalisatie.
  • aantoonbare ervaring de kandidaat heeft opgedaan met het coachen/trainen van teamleden.
  • bij voorkeur ervaring in het implementeren van een nieuwe werkwijze binnen een operationeel uitvoerend team.

Extra info

• Startdatum: zsm
• Einddatum: 6 maanden na startdatum
• Werklocatie: Weesperplein 8 Amsterdam
• Aantal fte: 3
• Aantal uren per week: 36
• Optie tot verlenging: ja, met 3x6 maanden, tot een totale contractduur van 2 jaar

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

18.02.2020

Publicatie eindigt

26.02.2020

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.