Technisch projectleider (Office 365)

Nieuw

Functie omschrijving

De afdeling ICT Services is op zoek naar een ervaren projectleider voor de implementatie van Office365 waarbij de voorwaarde is dat deze door de hele organisatie gebruikt gaat worden. Dit betekent dat er vele processen zijn die daarop aanpast moeten worden en organisatie breed op elkaar aansluiten. Deze omgeving zal worden gefaciliteerd in Office 365/SharePoint Online.

Om deze transitie goed te begeleiden hebben we een technisch projectleider nodig die het proces van de realisatie van dit samenwerkingsplatform en de daarbij behorende verandering goed kan aansturen. Hij of zij gaat als ambassadeur de organisatie en de ICT afdelingen in om draagvlak te borgen en te versterken.

Werkzaamheden

  • Een “user adoptie” programma waarin de medewerker optimaal wordt gefaciliteerd voor in gebruik name;
  • Samenwerken en actief kennis delen binnen en buiten het Bureau van de KNAW;
  • Implementatie van meerdere gestructureerde en ongestructureerde processen;
  • Een omgeving welke voldoet aan de beveiligingsstandaarden;
  • Een “governance plan” waarin beschreven staat hoe de lijn het op te leveren omgeving kan onderhouden;

De opdrachtgever(s)

De Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW) is het forum van en voor excellente wetenschappers. De KNAW is adviesorgaan van de regering en verantwoordelijk voor vijftien instituten die met hun onderzoek en collecties bij de (inter)nationale top horen. Zelfstandige onderdelen zijn De Jonge Akademie en de Akademie van Kunsten. Zie voor meer informatie www.knaw.nl.

De afdeling ICT Services is verantwoordelijk voor de ICT dienstverlening aan het Bureau en 9 instituten. ICT Services is onderdeel van het Bureau van de KNAW en telt ongeveer 25 medewerkers, verdeeld over twee secties: Front Office en Back Office. De afdeling beheert de technische infrastructuur voor de KNAW en haar instituten en is een shared service center voor een aantal instituten van de KNAW.

Functie eisen

  • Afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau;
  • Aantoonbare kennis op het gebied van infrastructuur (ICT), security en beheerprocessen blijkend uit relevante werkervaring;
  • Aantoonbare werkervaring met project- en programmamanagement.
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met project en programma management in de afgelopen 8 jaar
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider ICT met vergelijkbare veranderopdracht(en)
  • Aantoonbare werkervaring als projectleider ICT met de implementatie van MS Office365 door de gehele (centrale/decentrale) organisatie
  • Aantoonbare werkervaring binnen een overheidsorganisatie

Competenties

  • Gesprekspartner op strategisch niveau;
  • Verbinding houdt met organisatie en andere opgaven die gezamenlijk een organisatieverandering moeten realiseren;
  • Teams mee neemt waarvan hun werkproces omgezet wordt naar de nieuwe omgeving;
  • Met zijn/haar leiderschap het projectteam weet aan te sturen, zodat het beste uit de teamleden wordt gehaald;
  • Scope en doelstellingen in beeld houdt en stuurt bij daar waar kansen zich op doen;
  • Realistische planningen kan opstellen en weet prioriteiten te stellen;
  • Risico’s weet te benoemen en impact te bepalen en neemt waar nodig de juiste maatregelen;
  • Zorgt voor tijdige (status)rapportages aan opdrachtgever en stuurgroep;
  • Zorgt voor de juiste overdrachtsprocessen bij (tussentijdse) oplevering(en);

Extra info

Duur 10 maanden
Optie tot verlenging 1 maal 6 maand(en)
Uren per week 32 tot 40 uur
Start z.s.m. bij voorkeur 2 maart 2020

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

12.02.2020

Publicatie eindigt

18.02.2020

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.