Projectleider innovatie financieel gegevensbeheer (Financieel & Economisch)

Nieuw

Functie omschrijving

De ambtelijke organisatie in Amstelveen werkt voor twee gemeenten: Amstelveen en Aalsmeer. Het zijn bestuurlijk zelfstandige gemeenten met ieder een herkenbare positie in de metropoolregio Amsterdam. Met ruim 90.000 inwoners is Amstelveen een groene, internationale gemeente waar het prettig wonen, werken en recreëren is. Aalsmeer (30.000 inwoners) is groot geworden door de sierteelt en een belangrijke economische motor in de regio. De ambtelijke organisatie heeft te maken met uitdagende en uiteenlopende opgaven in een complex krachtenveld.

De afdeling Financiën is onderverdeeld in de clusters Administratie (10 medewerkers), Advies (8 medewerkers) en Beheer (12 medewerkers).
De clusters administratie en beheer hebben de opdracht invulling te geven aan de verdere doorontwikkeling van e-facturering en digitalisering debiteurenbeheer, alsmede de innovatie en verdere (digitale) herinrichting van werkprocessen. Dit verandertraject moet er onder meer toe leiden dat de organisatie de beschikking krijgt over up to date financiële management en stuurinformatie.
Voor het realiseren van deze opdracht zoeken wij een Projectleider innovatie financieel gegevensbeheer. De projectleider is het boegbeeld van dit project binnen de afdeling financiën en daarbuiten en verantwoordelijk voor de realisatie van dit project.
Naast het projectleiderschap vervul je een ondersteunende rol in de aansturing van het cluster administratie.

Omschrijving kandiaat

De Projectleider heeft relevante ervaring met innovatietrajecten voor financieel gegevensbeheer. Hij/zij kent de ins en outs van de financiële administratie van een gemeente (bij voorkeur ons boekhoudsysteem, Key2Financiën). Hij/zij kent de recente ontwikkelingen op de markt m.b.t. e-facturering en de digitalisering van –gemeentelijke- werkprocessen. Hij/zij neemt de clusters administratie en beheer bij de hand en fungeert binnen de organisatie als boegbeeld van de beoogde innovaties. We zijn op zoek naar iemand die enerzijds met gezag zijn/haar eigen koers bepaalt en anderzijds de verbinding legt met de gemeentelijke organisatie en oog heeft voor het krachtenveld binnen een ambtelijke organisatie.

Een doorzetter die resultaten bereikt met een natuurlijke doorzettingskracht. Je ben niet bang om zo gezegd “met de voeten in de klei” te staan. Daarnaast breng je de prioriteiten van de administratie op een evenwichtige wijze over bij de afdelingshoofd financiën en het cluster beheer.

Functie eisen

  • afgeronde HBO opleiding (financieel/administratief)
  • minimaal 3 jaar werkervaring als Projectleider / Coördinator binnen een gemeente, opgedaan in de afgelopen 5 jaar
  • werkervaring met implementatie van innovatief financieel gegevensbeheer, opgedaan in de afgelopen 3 jaar
  • afgeronde opleiding HBO Bedrijfseconomie
  • minimaal 3 jaar ervaring binnen een financiële administratieve/beheer functie
  • aantoonbaar werkervaring met het begeleiden en implementeren van geautomatiseerde financieel administratieve processen

Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Verbindend;
  • Samenwerkingsgericht;
  • Omgevingsbewust;
  • Eerlijk / Betrouwbaar;
  • Coachend vermogen.

Extra info

  • Van 2-3-2020 t/m 28-2-2021
  • Optie verlenging: 2 x 6 maanden
  • Standplaats: Amstelveen
  • Financieel & Economisch
  • Uren: 32 per wee

Locatie

Amstelveen

Publicatiedatum

06.02.2020

Publicatie eindigt

15.02.2020

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.