Test coördinator (ICT)

Nieuw

Functie omschrijving

Eind 2018 is gestart met het Life cycle management van de werkplek van W7 naar W10 en de Citrix omgeving van Server W2008 naar W2016. De migratie naar de meest recente besturingssystemen Windows Server 2016 en Windows 10 en de wensen t.a.v. nieuwe functionaliteit om zodoende in 2020 een modern platform te bieden die aan de eisen/wensen van de Gemeente voldoet en door de bestaande beheerorganisatie onderhouden kan worden moeten de applicaties worden getest.
De test coördinator is samen met zijn collega's verantwoordelijk voor het coördineren van de acceptatie, productietesten en de coördinatie van het beschikbaar stellen (migratie) van deze oplossingen aan de betreffende medewerkers van de Gemeente Amsterdam.

Werkzaamheden

Opstellen master testplan en detail testplannen
- Ondersteunen bij opstellen testscripts
- Ondersteunen bij opstellen migratie draaiboek
- Rapporteren over de voortgang van het test en migratie traject
- Organiseren van de opbouw van een OTAP straat en invulling van deze omgevingen.
- Regie voeren over bevindingenadministratie
- Contacten onderhouden met diensten over afstemming functionele tests en migratie
- Opleveren vrijgave-advies
- In beheer name / protocol van oplevering uitvoeren

De opdrachtgever(s)

Gemeente Amsterdam
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals ICT, sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.
De directie ICT is onderdeel van het cluster Interne Dienstverlening en is verantwoordelijk voor het leveren van een toekomst vaste, betrouwbare en veilige ICT-infrastructuur (netwerk, datacenters, werkplekken, technisch applicatiebeheer en telefonie) voor de gemeente Amsterdam. Daarmee vormt de ICT-infrastructuur een stabiele basis voor de gemeentelijke informatievoorziening en waar nodig die van haar ketenpartners waarlangs producten en diensten worden geleverd aan burgers, bedrijfsleven en publieke organisaties.
Directie ICT bestaat uit drie onderdelen: ICT Operations, CIO Office en Ondersteuning Primair Proces. De afdeling ICT is gehuisvest aan de Cruquiusweg 5 te Amsterdam.

Competence Center Werkplek + KA (onderdeel van ICT Operations) bestaat uit meerdere teams en is verantwoordelijk voor het beschikbaar stellen en operationeel houden van een aantal essentiële onderdelen van de Amsterdamse ICT-infrastructuur die bestaat uit een werkterrein met vele onderlinge samenhangende activiteiten.

Functie eisen

  • minimaal HBO werk- en denkniveau.
  • kennis van Citrix XenDesktop.
  • kennis van RES Workspace Manager ( Ivanti)
  • kennis van Microsoft Windows 7/ 10.
  • kennis van Windows uitrol mechanisme SCCM.
  • Gecertificeerd Tmap Next Test Manager.
  • in het bezit van een Prince2 foundation Certificering.
  • in het bezit van een ITIL v3 Certificering
  • ervaring met infrastructuur projecten.
  • ervaring met het werken binnen een projectteam.
  • ervaring in het werken binnen een beheeromgeving volgens ITIL framework.

Wensen

  • minimaal 3 jaar ervaring met het werken in een SBC omgeving
  • minimaal 3 jaar ervaring met opstellen van testplannen.
  • minimaal 3 jaar ervaring met werken in grote projecten.
  • Is op de hoogte van de methodieken Agile werken , Scrum en Lean.
  • kennis van Server based computing technologie, informatiesystemen, netwerken en servers.
  • kennis van een administratieve organisatie.
  • kennis van kwaliteitsmanagement.
  • kennis van testtechnieken en ITIL processen.
  • kennis van Projectmatig werken.

Extra info

• Startdatum:1 maart 2020
• Einddatum: 27 februari 2021
• Werklocatie: Cruquiusweg 5 te Amsterdam
• Aantal fte: 1
• Aantal uren per week: 36
• Optie tot verlenging: ja, tot een totale contractduur van 2 jaar

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

06.02.2020

Publicatie eindigt

18.02.2020

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.