Processpecialist (bedrijfskunde, organisatiekunde)

Nieuw

Functie omschrijving

Als processpecialist geef je ondersteuning aan het Project Logisch Logistiek welke tot doel heeft het implementeren van 'continu verbeteren' ten behoeve van een optimale processturing binnen de afdeling Logistiek Stadswerken. Daarnaast houdt het project zich bezig met het standaardiseren en de centrale vastlegging van werkprocessen/werkinstructies van Inkoop & Contracten, Fleetmanagement en de logistieke uitvoeringslocaties. Het project levert ook risicobeheersmaatregelen aan voor de risico's die samenhangen met -de uitvoering van- de werkprocessen. Tenslotte, zorgt het project voor operationele KPI's met bijbehorende monitoringsmethodiek.

Werkzaamheden

  • Je analyseert, ontwerpt, valideert en test werkprocessen/-instructies alsook risicobeheersmaatregelen;
  • Je legt alle output centraal vast in de procestool MAVIM;
  • Je organiseert en regisseert alle noodzakelijke input-, validatie- en testsessies;
  • Je ondersteunt de projectleider in projectmatige werkzaamheden zoals projectplanning en documenteren;
  • Je begeleidt medewerkers bij de implementatie van veranderingen;
  • Je assisteert de projectleider binnen het domein van stakeholdersmanagement/governance van het project;
  • Je fungeert naast de projectleider ook als aanspreekpunt voor het project;
  • Je ontwikkelt operationele KPI's alsook een effectieve monitoringsmethodiek;
  • Je neemt deel aan het veranderingsteam Logistiek indien verzocht;
  • Je zorgt voor een effectieve overdracht van projectresultaten naar de lijnorganisatie

De opdrachtgever(s)

De afdeling Logistiek verzorgt alle logistieke vraagstukken van de directie Stadswerken. De afdeling Logistiek is er verantwoordelijk voor dat materiaal en materieel op het juiste moment en op de juiste plek beschikbaar is voor het primaire proces. Logistiek draagt hierbij zorg voor de inkoop, het contractmanagement en het beheer en de opslag van het noodzakelijke materiaal en materieel. Verder verzorgt de afdeling logistiek ook het wagenparkbeheer (Fleetmanagement) voor Stadswerken. Het magazijn en werfbeheer wordt op locatie georganiseerd. De afdeling Logistiek bestaat uit 7 teams: Fleetmanagement, Inkoop en Contractmanagement, en 4 teams Locatiebeheer op verschillende locaties.

Functie eisen

  • afgeronde HBO-of Academische opleiding, bij voorkeur een bedrijfs-of organisatiekundige opleiding.
  • beschikt over ruime kennis van MAVIM en is MAVIM BPM gecertificeerd
  • beschikt specifiek over kennis van het opstellen van laagjesmodellen en functiestroomschema's.
  • beschikt over ruime (aangetoonde) ervaring met verandertrajecten.
  • Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • beschikt over ruime (aangetoonde) ervaring met het analyseren en ontwerpen van processen.
  • beschikt over ruime (aangetoonde) ervaring met het opstellen van werkinstructies.

Wensen

  • PROSCI gecertificeerd
  • kennis van logistieke processen alsook logistieke organisaties.
  • ervaring met het werken binnen overheidsorganisaties.

Extra info

• Startdatum: 01 maart 2020
• Einddatum: 28 februari 2021
• Werklocatie: Theemsweg 28
• Aantal fte: 1
• Aantal uren per week:36
• Optie tot verlenging: ja, tot een totale contractduur van 2 jaar

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

04.02.2020

Publicatie eindigt

10.02.2020

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.