P&O Adviseur

Nieuw

Functie omschrijving

Je adviseert over brede P&O-vraagstukken en implementeert het centraal ontwikkeld P&O beleid binnen de organisatie. Je bent in staat om zelfstandig complexe P&O-vraagstukken op te pakken en verzoeken om te zetten in adequate P&O-oplossingen. Je werkt integraal samen met specialisten op het gebied van Mobiliteit, Organisatieadvies, Leren en Ontwikkelen en Verzuim. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de kwaliteit van advies over thema's, zoals verzuim, de beoordelingscyclus en individuele P-dossiers.
De werkzaamheden:
  • Je bent adviseur en gesprekspartner van het lijnmanagement;
  • Je werkt decentraal bij de afdeling Grond en Ontwikkeling met andere P&O adviseurs;
  • Je adviseert over aangeboden P&O-producten en het implementeren van P&O-beleid;
  • Je adviseert het management zelfstandig over de toepassing van P&O-instrumenten en het uitvoeren van personeelsbeleid. Denk hierbij aan onderwerpen als arbeidsvoorwaarden en rechtspositie, verander- en organisatorische vraagstukken, functioneringsdossiers en bezwaarzaken;
  • Je implementeert centraal ontwikkeld gemeentebreed P&O-beleid;
  • Je analyseert (en stelt waar nodig op) managementinformatie op het gebied van P&O;
  • Waar nodig neem je als adviseur deel aan projectgroepen;
  • Je werkt aan complexe casuïstiek op het gebied van o.a. verzuim, disfunctioneren, integriteit;
  • Je opereert zelfstandig binnen de directie Grond en Ontwikkeling waar hoog opgeleide specialisten werkzaam zijn;
  • Je werkt in een sterk veranderende omgeving, ervaring met veranderingsprocessen is een pré.

De opdrachtgever(s)

De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.

Functie eisen

  • minimaal over HBO werk- en denkniveau.
  • in bezit van een HBO diploma bij voorkeur in de richting van HRM
  • minimaal 5 jaar ervaring als P&O adviseur in een vergelijkbare omgeving, opgedaan in de afgelopen 7 jaar.

Wensen

  • werkervaring als P&O adviseur binnen een grote gemeente of overheidsorganisatie.
  • beschikking over een goed netwerk binnen de gemeente Amsterdam.
  • ervaring met verzuim/preventie/duurzame inzetbaarheid

Extra info

• Startdatum: z.s.m.
• Einddatum: November 2020
• Werklocatie: Weesperplein 8
• Aantal fte: 1
• Aantal uren per week: 32-36
• Optie tot verlenging: ja, tot een totale contractduur van 2 jaar

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

12.02.2020

Publicatie eindigt

16.02.2020

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.