Senior adviseur Uitgifte en ontwikkeling - Grondzaken (juridisch)

Nieuw

Functie omschrijving

De afdeling Programma's en Projecten is de gemeentebrede afdeling van de gemeente Amersfoort voor procesmanagement, in het bijzonder programma- en projectmanagement. Bovendien vervullen we gemeentebrede vastgoedbeheertaken en verrichten we allerhande vastgoed gerelateerde zaken.
Binnen de afdeling geven we leiding aan nieuwe ontwikkelingen. Het resultaat kan van alles zijn: een fysiek project, een grondtransactie, een IT-voorziening, een meerjarig programma, een maatschappelijk initiatief, een bijzonder proces. Het gaat ons om het eindresultaat, maar we voelen ons net zo verantwoordelijk voor de weg ernaar toe.
We doen dit voor het bestuur van de stad, samen met inwoners, ondernemers en honderden collega's uit de organisatie. Met de handen uit de mouwen. We maken het niet moeilijker dan nodig, maar ook niet gemakkelijker dan de realiteit. "We make it happen".

Er werken zo'n 100 mensen binnen de afdeling, vast en ingehuurd. We zijn doeners, gericht op resultaat en op samenwerken. De sfeer is dynamisch en optimistisch. Er zijn zes teams:
- projectrealisatie openbare ruimte (POR);
- proces- en projectmanagement (PPM);
- vastgoedontwikkeling en - beheer (VOB);
- team informatiseringsprojecten (TIP);
- team assistentie projectmanagement (TAP);
- flexportaal / next033

In verband met de grote ambities met betrekking tot onze (binnenstedelijke) woningbouwopgave - de gemeenteraad heeft in het voorjaar 2019 het Deltaplan Wonen vastgesteld, waarin ingegaan is op de kwantitatieve en kwalitatieve woonopgave -, zoeken wij voor het team Vastgoedontwikkeling en beheer een stevige adviseur met veel ervaring op het gebied van gronduitgifte en advisering t.b.v. (her-)ontwikkeling van woningbouwprojecten en bijbehorende maatschappelijke voorzieningen.

Werkzaamheden

De door ons gezochte adviseur kan vanuit de vakdiscipline grondzaken deskundig adviseren over uitgiftevraagstukken en meer of minder complexe projecten betreffende (stedelijke)(her-)ontwikkelingen en onroerend goed transacties betreffende woningbouw en voorzieningen. Je bent sparringpartner voor je naaste collega's binnen grondzaken en bij vastgoedbeheer.
Je bepaalt mede de uitgiftestrategie met bijbehorende selectiemethode voor nieuwe uitgiftes, kan die goed uitschrijven ten behoeve van formele besluitvormingstrajecten.
Je begeleidt de selectie- en uitgifteprocessen inclusief het opstellen van de nodige overeenkomsten tot en met formele afhandeling en het afhandelen van vragen en het formele besluitvormingstraject.
Samen met de projectmanager ben je goed in staat onderhandelingen met externe partijen over de juridisch inhoudelijke, financiële en procesmatige uitgangspunten bij onroerend goed ontwikkelingen te voeren. Je bewaakt afspraken met externe partijen, naaste collega’s en gemeentelijke beleidsafdelingen.
Je informeert zo nodig directie en bestuur en externe partijen en collega's vanuit je uitgebreide kennis van de markt en van grondprijsmethodes en juridische (on-)mogelijkheden en actuele ervaring op het gebied van uitgifte van woningbouwlocaties en transformatie binnen herontwikkelingslocaties (met eventuele verkoop van gemeentelijk vastgoed).

Omschrijving kandiaat

We zoeken een senior adviseur met ruime ervaring op het gebied van uitgifte en ontwikkeling van binnenstedelijke woningbouwopgaves. De ervaring betreft de juridische, kwalitatieve, programmatische en financieel-technische kanten van het uitgifteproces.

Je hebt dan ook een toepasselijke juridische/financieel-technische opleiding op WO of HBO niveau. Je beschikt over recente en ruime ervaring, bij voorkeur minstens 5 jaar, in een gemeentelijk grondbedrijf. Ook recente ervaring bij binnenstedelijke herontwikkelingsprojecten op het gebied van woningbouw is gewenst. Je hebt een goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen binnen het lokaal bestuur.
Je bent ondernemend, analytisch en klantgericht ingesteld, zorgvuldig en transparant in de richting van de mensen met wie je samenwerkt. En natuurlijk ben je een prettige collega met gevoel voor humor.

BYOD (Bring Your Own Device)
De gegunde kandidaat neemt eigen laptop en GSM mee – hem/haar wordt toegang verleend tot de Amersfoortse werkomgeving.

Functie eisen

  • Je hebt minimaal een WO of HBO opleiding in een toepasselijke juridisch-financieel-technische richting als rechten, bedrijfseconomie, ASRE, vastgoedopleiding, bedrijfsmakelaardij succesvol voltooid.
  • Minimaal 5 jaar ervaring als adviseur in een gemeentelijke grondzakelijke context in de afgelopen 10 jaar. Daarnaast dien je aantoonbare werkervaring op het gebied van gronduitgifte t.b.v.. woningbouw te hebben.
  • Werkervaring bij een gemeente op het gebied van grondzaken
  • Ervaring met gronduitgiftetrajecten in CPO of PO of vergelijkbaar
  • Ervaring met uitgifte in erfpacht of andere bijzondere uitgiftevormen

Competenties

  • Omgevingsbewust
  • Onderhandelen: strategisch onderhandelen
  • Samenwerken: zorgen voor gezamenlijkheid
  • Resultaatgericht handelen: doelgericht sturen
  • Flexibel handelen: doelgericht gedrag aanpassen
  • Analyseren: schakelen tussen denkconcepten
  • Klantgericht handelen: monitoren en alternatieven bieden
  • Communicatief zeer vaardig (mondeling en schriftelijk)

Extra info

  • Van 17-2-2020 t/m 16-10-2020
  • Optie verlenging: 2 x 3 maanden
  • Standplaats: Amersfoort
  • Juridisch
  • Uren: 24 per week

Locatie

Amersfoort

Publicatiedatum

06.01.2020

Publicatie eindigt

25.01.2020

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.