Informatieanalist

Nieuw

Functie omschrijving

Daarom kies je voor een functie bij NS
  • Je helpt mee aan het verbeteren van de klantbeleving van zowel nieuwe klanten als frequente reizigers, één van de belangrijke strategische doelen bij NS International.
  • Je volgt de ontwikkelingen in de treinwereld en de commerciële ontwikkelingen van NS International en bent een natuurlijke sparringpartner voor je product owner en de directe stakeholders uit de business. Je primaire kanaal is de online omgeving maar ook de bemenste kanalen (balies & callcenter) behoren tot je scope.
  • Je werkt Intensief samen met verschillende IT en business teams binnen NS International in Amsterdam maar ook met collega’s in Utrecht bij NS Reizigers.
Zo werkt het

Als informatieanalist speel je een belangrijke rol in de dagelijkse uitvoering omtrent het gedrag en de reis van de internationale treinreiziger. Je hebt een breed blikveld en een gevarieerde en dynamische inzet. Je speelt een rol in applicatie en business gerelateerde ontwikkeltrajecten en bent dè kennishouder voor het domein Online op IT gebied.

Je denkt actief mee bij nieuwe ontwikkelingen en bepaalt de impact op de voor dit domein belangrijke systemen en de dienstverlening vanuit Commercie. Omdat je veel met privacy gevoelige data werkt, pas je vanzelfsprekend privacy by design & default toe. Daarnaast heb je goede ideeën hoe je de klantbeleving kunt verbeteren door onze online boekingstool te professionaliseren en te optimaliseren. Business wensen worden door jou vastgelegd in specificaties volgens de principes van Specification by Example.

Daarnaast help je je team bij de sprintuitvoering en het operationeel houden van de bedrijfsapplicaties.
In je werk zoek je de samenwerking met de collega’s van NS Reizigers, teams buiten en NS en uiteraard met teams van de eigen NS International tribe. Kortom: je bent spin in het web en stelt je all round op in de rol van informatieanalist.
Kwaliteit, veiligheid en continuïteit zijn essentieel. Je wordt dus primair ingezet binnen Online, maar je bent leergierig en ambitieus, want je wilt ook andere domeinen leren kennen en andere werkzaamheden erbij doen.

Werkzaamheden

  • Vanuit klantperspectief doelstellingen kunnen vertalen naar een modulair, eigentijds en waarde toevoegend IT landschap;
  • Voorbereiden en uitwerken van nieuwe initiatieven in intensieve samenwerking met de product owners (groot denken, klein beginnen);
  • Ontwikkelingen en changes implementeren, door kennis van de systeemwerking te leveren en een actieve bijdrage te leveren aan een toekomst vaste oplossing;
  • Helicopterview over de systemen en informatievoorziening heen;
  • Vastleggen en overdraagbaar maken van kennis.

De opdrachtgever(s)

Jouw stoel staat klaar op ons kantoor in Amsterdam boven het Centraal Station. Wij denken en valideren onze experimenten en aanpassingen vanuit klantperspectief (vanuit design thinking) en zijn verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen van NS International, zodat onze dienstverlening nog mooier, gebruiksvriendelijker, succesvoller en effectiever wordt. Onze klanten zorgen niet alleen voor steeds meer omzet ook zijn ze steeds tevredener over onze dienstverlening. Natuurlijk willen we dat ook in de toekomst blijven doen.

We ontwikkelen ons niet alleen op het gebied van technologie, maar ook als mens en in onze manier van werken. Zo zetten we vol in op Continuous Delivery, -Integration en DevOps en maken we gebruik van de cloudplatformen van NS (primair AWS en secundair Azure).
We verwachten dat je meedenkt over het beleggen en onderhouden van operationele taken binnen de teams, zodat dit een gezamenlijke teamverantwoordelijkheid wordt. NS International hanteert het SAFe framework om haar werk te organiseren, prioriteren en uit te voeren. We blijven voortdurend kijken hoe we onze samenwerking met de business kunnen verbeteren, zonder de kracht van een goede IT-basis te verliezen. Binnen deze context moet je je weg vinden in de samenwerking met al onze business- en IT-collega’s.

Onze cultuurwaarden:
  • We denken groot en beginnen klein… vanuit de klant;
  • Extreme interesse in onze klanten: gedrag, ervaringen en zelf in gesprek;
  • Alert op trends en opkomende ontwikkelingen in deze toepassen;
  • Starten met kleinschalige experimenten, opschalen bij gebleken succes;
  • Je pakt het op en maakt het waar;
  • Besluiten nemen, ondernemerschap en initiatief tonen (ook buiten je domein);
  • Doorzetten, daadkrachtig, pas tevreden als het af is;
  • We helpen elkaar succesvol te zijn;
  • Gezamenlijk resultaat, werken als een team (ook als het minder goed gaat);
  • Op zoek naar nieuwe kennis/vaardigheden en dit delen met collega’s;
  • Delen ontwikkelpunten, vragen om feedback, leren, collega’s helpen in ontwikkeling.

Functie eisen

  • Aantoonbare ervaring met Online boekingssystemen, websites en interfacing (must);
  • Aantoonbare ervaring met het agile (devops) en lean werken en werken in scrumteams, bij voorkeur in een Scaled Agile werkomgeving;
  • Aantoonbare kennis van en ervaring met procesgericht denken en grote ideeën klein en behapbaar maken (bijv. story mapping);
  • Aantoonbare kennis van en ervaring in CD/CI en cloudomgevingen (primair AWS);
  • Werkende vanuit een goed ontwikkelde klantbril (obv lean startup en design thinking);
  • Ervaring in beheer en onderhoud van complexe omgevingen;
  • Enthousiast, verbindend en gedreven en getting things done metaliteit;
  • Minimaal vier jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

Extra info

  • Locatie: Amsterdam
  • Startdatum: 6-1-2020
  • Einddatum: 6-1-2022
  • Uren per week: 36

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

05.12.2019

Publicatie eindigt

07.12.2019

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.