Adviseur Contractmanagement (Bedrijfskunde, Rechten)

Nieuw

Functie omschrijving

De Adviseur Contractmanagement is binnen de directie een onmisbare schakel in de totstandkoming (opstellen, Europees aanbesteden) en uitvoering van (internationale) overeenkomsten. De Adviseur Contractmanagement is, binnen MET, de specialist en kompas betreffende alle nationale en internationale risico's, kansen en bedreigingen bij het opstellen, aanbesteden en afsluiten van overeenkomsten met nationale en internationale bedrijven. De Adviseur Contractmanagement draagt er zorg voor dat, op basis van zijn kennis, ervaring en expertise contracten rechtmatig en effectief worden aanbesteed en inhoudelijk op orde zijn.

De Adviseur Contractmanagement draagt er zorg voor dat de contracten een veilige basis zijn voor een optimale samenwerking en gedegen basis voor de bedrijfsvoering van MET. Hij/zij laveert daarbij continu tussen de wettelijke mogelijkheden/beperkingen en de belangen van de directie. De Adviseur Contractmanagement weegt belangen af en heeft een aanjagende rol over de te nemen stappen. Hij/zij onderzoekt mogelijkheden en definieert kansen en bedreigingen.

Werkzaamheden

De werkzaamheden bestaan onder ander uit:
  • het begeleiden van projectteams (tijdens de voorbereidingsfase, de aanbestedingsfase, de uitvoeringsfase en de onderhoud/garantiefase);
  • het opstellen en beoordelen van complexe geïntegreerde contracten;
  • het - mede- voeren van contractonderhandelingen;
  • het fungeren als een belangrijke sparringpartner en adviseur voor de directie, budgethouders, projectmanagers, management en organisatie.

De opdrachtgever(s)

Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

Het betreft hier projecten in de openbare ruimte van Amsterdam (grootstedelijke context) met aantal stakeholders/betrokken in- en externe partijen/belangen waaraan meestal veel financiële, economische en maatschappelijke risico's zijn te koppelen. De omvang van deze projecten loopt van projecten met een omvang van enkele miljoenen tot projecten met een budget van 200 miljoen of meer en een doorlooptijd van meerdere jaren.

Vanaf najaar 2017 werken de gemeente (Metro en Tram) als beheerder en GVB RS (als opdrachtnemer van het operationeel beheer) nauw samen in de opzet van de zogenaamde Regieorganisatie. Dit is een samenwerkingsvorm verantwoordelijk voor het tactisch en operationeel assetmanagement van het tram- en metroareaal. Directe aanleiding voor het instellen van de regieorganisatie, naast de wens van beide directies om nauwer samen te werken is het sinds de ingebruikname van de Noord/Zuidlijn "naast" elkaar opereren van meerdere serviceproviders/onderhoudsorganisaties op het railnetwerk. De service providers zijn afzonderlijk verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van delen van het areaal, en daarmee is er meer dan voorheen behoefte aan een regie voerende functie die toeziet op een integrale werking van het geheel, en die onafhankelijk van de uitvoering functioneert.

De regieorganisatie staat voor de opgave om het tactisch en operationeel assetmanagement meer integraal, gestructureerd en daarmee effectiever en efficiënter in te richten. Dit in het licht van de financiële middelen voor het beheer en onderhoud van het Amsterdamse tram- en metroareaal, die steeds verder onder druk komen te staan.

Functie eisen

  • in het bezit van een master in de richting Bedrijfskunde, Rechten of vergelijkbaar.
  • ervaring binnen het aandachtsgebied en binnen het werkveld van Metro & Tram.
  • minimaal 2 jaar relevante werkervaring op het gebied van privaatrechtelijk bouwrecht en Europees aanbestedingsrecht.
  • gedegen en actuele kennis van het privaatrechtelijk bouwrecht en Europees aanbestedingsrecht.
  • ervaring met het aanbesteden van werken, leveringen of diensten met behulp van de concurrentiegerichte dialoog en/of de mededingingsprocedure met onderhandeling.

Extra info

• Startdatum: 01-01-2020
• Einddatum: 31-12-2020
• Werklocatie: Entrada 600
• Aantal fte: 0,4
• Aantal uren per week: 16
• Optie tot verlenging: ja, tot einde projectwerkzaamheden

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

13.10.2019

Publicatie eindigt

16.12.2019

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.