Projectleider (Openbare Orde en Veiligheid)

Nieuw

Functie omschrijving

De gemeente Amsterdam wil haar prostitutiebeleid aanpassen. Hiervoor zijn vier scenario's opgesteld die in september besproken worden in de raad. Aan de hand van de input van de raad en ook van de stad (exploitanten, sekswerkers, bewoners, andere ondernemers, diverse professionals) heeft de burgemeester toegezegd in december 1 á 2 verder uitgewerkte (op financieel, juridisch en organisatorisch vlak) scenario's voor te leggen aan de raad. Voor het project 'Uitwerking scenario's raamprostitutie Wallen/Singel' heeft de is de gemeente opzoek naar een ervaren Projectleider. De Projectleider heeft als doel samen met alle relevantie in- en externe partners de raad in staat te stellen een afgewogen keuze te maken voor een scenario.

Werkzaamheden

  • Het doel is het opstellen van een of twee breed gedragen scenario's op basis waarvan de raad een debat kan voeren en een keuze kan maken voor een van de scenario's.
De projectleider stelt een projectplan op met daarin doel, stakeholders, activiteiten en planning. De scenario's worden, vanuit een projectgroep met alle relevante in- en externe stakeholders, verder uitgewerkt (juridisch, financieel en organisatorisch). Het betrekken van stakeholders is van cruciaal belang bij de uitvoer van het project. Om tot gedragen scenario's te komen leggen we concept-scenario's voor aan alle stakeholders. We leggen uit hoe we hiertoe gekomen zijn en halen argumenten op voor eventuele aanpassingen. Waar nodig brengen we verschillende stakeholders bij elkaar om knelpunten te bespreken.

De opdrachtgever(s)

Bestuur en Organisatie
Bestuur en Organisatie stelt het bestuur en management in staat te sturen op resultaten en versterkt het strategisch vermogen en de control van de organisatie. Bestuur en Organisatie richt zich in de advisering en ondersteuning primair op het college, de burgemeester, de raad, de gemeentesecretaris en het gemeentelijk management team. Dat vraagt om tweerichtingsverkeer tussen Bestuur en Organisatie, clusters en de stadsdelen. Bestuur en Organisatie heeft daarbij een initiërende, stimulerende en verbindende rol.

Bestuur en Organisatie bestaat uit 2 bureaus en 6 directies waarvan de Directie Openbare Orde en Veiligheid er een van is.

Directie Openbare Orde en Veiligheid (OOV)
Directie OOV houdt onder meer regie op het Amsterdamse Veiligheidsplan, crises en grote evenementen en versterkt de brugfunctie met partners in de regio.

De directie OOV bestaat uit vier domeinen: Toezicht en Handhaving en Beheer, Amsterdamse Aanpak Ondermijning, Crisis- en Incidentbeheersing en Integrale Persoonsgerichte Aanpak.
De directie OOV heeft als belangrijkste taak de burgemeester professioneel te bedienen door ondersteuning en advies te geven op de vier domeinen.

Amsterdamse Aanpak Ondermijning
Ondermijning mag rekenen op brede en intensieve aandacht. De gemeente Amsterdam is al meer dan twintig jaar actief in het bestrijden van criminaliteit samen met partners.

De afdeling Amsterdamse Aanpak Ondermijning maakt onderdeel uit van de directie OOV en is belast met de ontwikkeling en implementatie van de bestuurlijke aanpak van Ondermijning. De afdeling werkt nauw samen met partners als het Openbaar Ministerie, de fiscus en de politie, maar richt zich ook op samenwerking met private partners en is daarin steeds op zoek naar nieuwe allianties.
De aanpak van ondermijning vraagt om blijvende vasthoudendheid en intrinsieke motivatie Daarbij is het de lange termijn ambitie om de aanpak van ondermijning onderdeel te laten zijn van het dagelijks werken en leven in Amsterdam.

Functie eisen

  • beschikt over een afgeronde academische opleiding criminologie of een andere sociale wetenschap
  • aantoonbare kennis en ervaring met het onderwerp prostitutie.
  • aantoonbare kennis en ervaring met het onderwerp gemeentelijk handhavingsbeleid.
  • aantoonbare kennis en ervaring van de Amsterdamse context.
  • beschikt over een breed netwerk op het gebied van openbare orde en veiligheid.
  • minimaal 10 jaar ervaring met advisering in een complexe bestuurlijke context.
  • minimaal 10 jaar ervaring in het adviseren van gemeenten
  • minimaal 10 jaar ervaring met het leiden van projecten binnen het domein openbare orde en veiligheid
  • aantoonbare ervaring met het werken met ketenpartners als politie, OM en zorgpartijen.

Wensen

  • per 1 oktober beschikbaar.
  • kennis van de beleidsvelden openbare orde & veiligheid in het bijzonder Amsterdamse Aanpak Ondermijning (voormalige Van Traa-Team).
  • ervaring in het adviseren van het bestuur, in het bijzonder op het terrein van de openbare orde en veiligheid.

Extra info

• Startdatum: zsm
• Einddatum: 01-10-2020
• Werklocatie: Directie OOV - Amstel 1, 1011 PN Amsterdam
• Aantal fte: 1
• Aantal uren per week: 24-36
• Optie tot verlenging: ja, maximaal 12 maanden mocht dit nodig zijn, maar het kan ook korter.
• Aantal kandidaten dat u mag aanbieden: 1

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

10.10.2019

Publicatie eindigt

19.10.2019

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.