Adviseur Huisvesting (Facility Management.)

Nieuw

Werkzaamheden

Ruimte & Duurzaamheid wordt op vele vlakken in huisvestigingszaken ondersteund door de directie Vastgoed en de directie Facilitair Beheer. De ervaring is echter dat er diverse taken waar R&D graag advies en coördinatie op wenst, buiten de verantwoordelijkheid van deze twee directies vallen.
Daarom zijn we binnen R&D op zoek naar een Adviseur Facilitair die deze taken op zich neemt en zorgt voor afstemmen met Vastgoed en Facilitair Beheer. Met als doel een betere huisvesting/werkplek te garanderen voor de medewerkers.

De werkzaamheden zijn op hoofdlijnen als volgt:
  • Afstemming van de behoefte van R&D met directies Vastgoed en Facilitair Beheer en voortgangsbewaking op bestaande/nieuwe 'projecten en/of dossiers'. Binnen R&D vraagt dit dus om het verbinding leggen met de leidinggevenden en gevoel hebben/krijgen wat er aan verbeteringen/wensen speelt.
  • Met de directie Vastgoed contacten onderhouden m.b.t huisvesting, verhuizing, herhuisvesting, bestellingen meubilair, aankleding van het pand e.d. en voorstellen neerleggen binnen R&D als er kosten aan zijn verbonden.
  • Het onderhouden van contact met de hotellier van de directie Facilitair Beheer en verbindingen kunnen leggen met IV/ICT-achtige werkzaamheden.
  • Coördinatie intranetberichten over schoonmaak koelkasten, pantry's, planten, ophangsystemen voor aankleding wanden, het gescheiden afval, aanleveren van pakketjes bij de expeditie etc.
  • Klachtenafhandeling; ontvangstbevestiging en zorgen dat klacht wordt afgehandeld binnen de afdelingen (eventueel met advies van adviseur Facilitair).
  • Zorgen dat er i.s.m. de Arbo coördinator (van directie PO) voortgang wordt geboekt in de noodzakelijke werkplek aanpassingen.
  • Coördinatie parkeerplaatsen.
  • Coördinatie directie brede inventarisaties /uitgiftes.
  • Controle mobiele telefonie (maandelijkse lijsten, meedenken in mogelijke knelpunten t.a.v. het proces).
Alle punten na de verhuisbeweging naar Weesperplein 8 oppakken en tot een goed einde dragen, maar ook meedenken in de doorontwikkeling van Huisvesting R&D breed.

De opdrachtgever(s)

Directie Ruimte en Duurzaamheid
Ruimte en Duurzaamheid is onderdeel van het cluster Ruimte en Economie. Het werkterrein van Ruimte en Duurzaamheid is zeer divers en loopt van beleid- en planvorming om de woningbouw te realiseren tot de opzet en vervolgens realisatie van de agenda's Duurzaamheid, Groen en Dierenwelzijn. De organisatie werkt als expertisepool voor alle bestuurslagen in Amsterdam: zowel de wethouders van de centrale stad als de Dagelijks Besturen van de stadsdelen. Daarnaast werkt Ruimte en Duurzaamheid in opdracht van verschillende binnen- en buiten gemeentelijke opdrachtgevers.

Afdeling Kwaliteit en Organisatie
De stafafdeling Kwaliteit en Organisatie faciliteert alle afdelingen binnen de directie Ruimte en Duurzaamheid, zodat deze optimaal in staat worden gesteld om de kerntaken van deze Directie uit te voeren. In dit kader is de afdeling Kwaliteit en Organisatie belast met de regie, monitoring en ondersteuning van de bedrijfsvoering processen binnen de directie Ruimte en Duurzaamheid. De kernactiviteiten van de afdeling zijn:
  • Strategische procesadvisering met betrekking tot de projecten en processen die onder verantwoordelijkheid van Ruimte en Duurzaamheid vallen en het leveren van integrale strategische procesbegeleiding.
  • Projectmonitoring met betrekking tot de projecten en programma's van Ruimte en Duurzaamheid
  • Integrale focus en procesbegeleiding op alle PIOFACH werkzaamheden
  • Secretariële ondersteuning alle afdelingen R&D.

Functie eisen

  • Hbo-opleiding in Facility Management.
  • meer dan 5 jaar ervaring in facilitaire zaken, waaronder huisvesting.
  • ervaring met relatiebeheer, waaronder het "onderhandelen" tussen verschillende partijen.
  • ervaring met het adviseren van management/directie op facilitair gebied over verschillende locaties met verschillende bedrijfsvoering eenheden in de stad.

Wensen

  • kennis van de cultuur- en gedragsvisie en de rol van huisvestiging hierin en/of ervaring met het implementeren van een cultuur- en gedragsvisie in het huisvestingsbeleid.
  • goed bekend met de gemeentelijke omgeving van Amsterdam.

Extra info

• Startdatum: zsm na gunning
• Einddatum: half jaar na startdatum
• Werklocatie: Weesperplein 8 te Amsterdam
• Aantal fte: 0,56
• Aantal uren per week: 20
• Optie tot verlenging: ja, tot een totale contractduur van 2 jaar

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

10.10.2019

Publicatie eindigt

19.10.2019

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.