Budgetbeheer/coach (financieel)

Nieuw

Functie omschrijving

De budgetbeheer is verantwoordelijk voor een afgesproken (specifiek) deel van de financiën van zijn cliënten, waarbij hij/zij zorgt dat de uitgaven worden betaald en toezicht houdt op het inkomen. Je beheert een eigen caseload. Je werkt nauw samen met de schulddienstverleners van de afdeling. Je spreekt klanten persoonlijk bij de intake voor het budgetbeheer en verder overwegend telefonisch.

De opdrachtgever(s)

De missie van de RSD om mensen een stap verder helpen, betekent ook dat we mensen ontwikkelen om (weer) volwaardig onderdeel van de maatschappij uit te maken. Het voorkómen en oplossen van schulden is daar een essentieel onderdeel van. Ons streven is om schulden hanteerbaar te maken, een perspectief op een oplossing daarvan te bieden en daarmee drempels om aan het werk te gaan uit de weg te ruimen of in ieder geval (weer) maatschappelijk actief te zijn. Woningontruimingen vanwege financiële problematiek proberen we zoveel mogelijk te voorkomen. Daarnaast streven we ernaar dat crediteuren (ook de overheid) tenminste een deel van de openstaande vorderingen ontvangen. We dragen eraan bij dat klanten niet verder afglijden in armoede, minder stress en psychische druk ervaren en dat klanten hun baan of bedrijf blijven behouden.

De focus bij de aanpak van schulden ligt op het realiseren van zelfredzaamheid: schulden moeten door de klant zelf worden opgelost en rekeningen moeten worden betaald. We werken daarom toe naar een situatie waarin de klant zelf verantwoordelijk is voor zijn of haar (financiële) situatie. De negatieve effecten van schuldenproblematiek bemoeilijken de weg naar zelfredzaamheid. Het is aan de RSD-professional om de situatie zo goed mogelijk te stabiliseren zodat de klant zijn weg terug vindt, zich herpakt en uiteindelijk zijn of haar eigen verantwoordelijkheden weer kan dragen. Dat doen we in samenwerking met onze ketenpartners. Daarbij realiseren we ons dat niet voor iedereen volledige zelfredzaamheid kan worden gerealiseerd; een deel van de klanten zal dan ook begeleiding nodig blijven hebben. Juist voor hen is de samenwerking met onze ketenpartners essentieel.

Functie eisen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als budgetbeheerder binnen een gemeentelijke instelling.
  • Minimaal 3 jaar aaneengesloten aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als budgetbeheerder binnen een gemeentelijke instelling
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met CVS Stratech als budgetbeheerder
  • Beschikbaar per maandag 21 oktober 2019 voor minimaal 8 uur per week

Competenties

  • Samenwerken: Actieve bijdrage leveren aan een gezamenlijk resultaat of probleemoplossing, ook wanneer de samenwerking een onderwerp betreft dat niet direct van persoonlijk belang is;
  • Initiatief – Proactief Kansen signaleren en ernaar handelen. Liever uit zichzelf beginnen dan passief afwachten;
  • Klantgerichtheid: Onderzoeken van wensen en behoeften van de (interne) klant en hiernaar handelen. Anticiperen op behoeften van klanten. Hoge prioriteit geven aan servicebereidheid en klanttevredenheid;
  • Resultaatgericht. Het actief gericht zijn op het behalen van resultaten en doelstellingen en de bereidheid om in te grijpen bij tegenvallende resultaten.

Extra info

Duur: 3 maanden
Optie tot verlenging: 1 maal 3 maand(en)
Uren per week: 8 tot 12 uur
Start: z.s.m.

Locatie

Ziest

Publicatiedatum

10.10.2019

Publicatie eindigt

13.10.2019

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.