Directieadviseur Implementatie Veranderagenda (metro & tram)

Nieuw

Functie omschrijving

De Directieadviseur Veranderagenda E&B is verantwoordelijk voor het initiëren, beheren en implementeren van de acties voortkomend uit de Veranderagenda voor de afdeling Eigendom en Beheer. Met als resultaat dat bedrijfsprocessen beter op orde zijn, de samenwerking op tactisch en operationeel niveau efficiënter wordt ende verhouding met de interne en externe stakeholders wordt verbeterd.

Dit alles met als doel dat het beheer en onderhoud van het Amsterdamse metroareaal op de langere termijn structureel goedkoper kan worden uitgevoerd in relatie tot de te leveren performance.

De Adviseur rapporteert aan de Directeur van Eigendom & Beheer van Metro en Tram.

Werkzaamheden

De werkzaamheden bestaan onder andere uit:
  • Meedenken over de veranderopgave door het ophalen van informatie, uitwerken van onderdelen van de veranderagenda, becommentariëren en aanvullen van documenten e.d.;
  • Adviseren over de relatie tussen projecten, beheer en onderhoud, over opdrachtgeverschap;
  • Denkkracht mobiliseren binnen het netwerk over genoemde onderwerpen;
  • Bijdragen aan het verkrijgen van draagvlak binnen en buiten de organisatie;
  • Helpen ontwikkelen van sturingsinstrumenten om de veranderopgave uit te voeren (plan-do-check-act);
  • Het coachen van medewerkers in relatie tot de veranderagenda.

De opdrachtgever(s)

Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

Het betreft hier projecten in de openbare ruimte van Amsterdam (grootstedelijke context) met aantal stakeholders/betrokken in- en externe partijen/belangen waaraan meestal veel financiële, economische en maatschappelijke risico's zijn te koppelen. De omvang van deze projecten loopt van projecten met een omvang van enkele miljoenen tot projecten met een budget van 200 miljoen of meer en een doorlooptijd van meerdere jaren.

Vanaf najaar 2017 werken de gemeente (Metro en Tram) als beheerder en GVB RS (als opdrachtnemer van het operationeel beheer) nauw samen in de opzet van de zogenaamde Regieorganisatie. Dit is een samenwerkingsvorm verantwoordelijk voor het tactisch en operationeel assetmanagement van het tram- en metroareaal. Directe aanleiding voor het instellen van de regieorganisatie, naast de wens van beide directies om nauwer samen te werken is het sinds de ingebruikname van de Noord/Zuidlijn "naast" elkaar opereren van meerdere serviceproviders/onderhoudsorganisaties op het railnetwerk. De service providers zijn afzonderlijk verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van delen van het areaal, en daarmee is er meer dan voorheen behoefte aan een regie voerende functie die toeziet op een integrale werking van het geheel, en die onafhankelijk van de uitvoering functioneert.

Functie eisen

  • minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met organisatie verandering(en) en veranderprogramma's in een complexe organisatie.
  • aantoonbare ervaring met coaching.
  • minimaal 3 jaar ervaring met organisaties in de infrawereld.
  • minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in organisaties die opereren in een complexe context en/of ervaring in het verwerven en behouden van draagvlak.
  • minimaal 2 jaar ervaring met organisaties in de spoorwereld (naast ervaring in de infrawereld).
  • minimaal 3 jaar ervaring bij een Amsterdamse overheidsinstellingen.

Extra info

• Startdatum: in overleg
• Einddatum: 31-12-2020
• Werklocatie: Entrada 600
• Aantal fte: 0,6
• Aantal uren per week: 24
• Optie tot verlenging: ja, tot einde project

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

02.10.2019

Publicatie eindigt

13.10.2019

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.