Medewerker Procesregie Leges en Begroten (Dienstverlening)

Nieuw

Functie omschrijving

De regie op de legesprocessen is binnen Amsterdam belegd bij Dienstverlening. De leges burgerzaken en voor de diverse soorten vergunningen worden, naast Dienstverlening zelf, ook geheven door ander afdelingen van de gemeente.
De medewerker ondersteunt bij het beheer van het begrotings- en kostprijsmodel van Dienstverlening en ondersteunt de processen van de gemeentelijke leges op juridisch, financieel, bestuurlijk en beleidsmatig gebied.
Dit betreft tevens de ondersteuning van het beheer van het begrotingsmodel dat, naast de leges, ook de kosten en opbrengsten van Dienstverlening bevat. Dit model is gebaseerd op een zero based begrotingssystematiek.
De werkzaamheden vinden plaats in nauwe samenwerking met de Procesregisseur Leges en Begroten, financieel adviseurs, beleidsmedewerkers en controllers.

Werkzaamheden

Leges
Dit betreft een gemeentebrede taak ten aanzien van het zorgdragen voor een juiste prijsbepaling van de producten waar de gemeente leges voor mag heffen. Hierbij wordt samengewerkt met de leges heffende afdeling, financiën, concern control, belastingen en juridische zaken. Onderdeel van deze taak zijn:
  • Ondersteunen van de totstandkoming en de besluitvorming over de leges verordening en tabel inclusief de consequenties voor de gemeentebegroting;
  • Mede-opstellen leges verordening en legestabel, bijdrage aan paragraaf lokale heffingen;
  • Voorbereiding van de adviseren aan het bestuur over leges gerelateerde aangelegenheden;
  • Ondersteunen bij de verwerking van de lasten en baten van leges in de begroting en in de realisatiecijfers, inclusief toelichting;
  • Opstellen van berekeningen inzake de consequenties voor de begroting van groei en krimp van het aantal producten waarvoor leges wordt gevraagd;
  • Ondersteunen bij bezwaar en beroep van de leges;
  • Ondersteunen bij het risicomanagement inzake de leges;
  • Het volgen van wijzigingen in wet- en regelgeving en van jurisprudentie en het op basis hiervan adviseren over het bijwerken van de kostprijsmodellen.
    Begroten
    Dit betreft een taak binnen de Directie Dienstverlening die zich richt op de begroting (en andere onderdelen van de P&C cyclus) van de Directie en de bijbehorende processen en administratieve inrichting. Hierbij wordt samengewerkt met budgethouders, financiën, p&o en de business controller. Onderdeel van deze taak zijn:
  • Vullen en actualiseren van het zero base begrotingsmodel van Dienstverlening en de bijbehorende registers.
  • Afstemmen met financiën over de inrichting van de financiële administratie van de Directie en over LIAS mutaties;
  • Maken van financiële opstellingen en toelichtingen ten behoeve van de P&C producten van Dienstverlening.
  • Beheer AO/IC op het gebied van de P&C producten van de Directie.

De opdrachtgever(s)

Directie Dienstverlening
Amsterdam wil een voorloper zijn in de ontwikkeling en vernieuwing van de dienstverlening in Nederland. We nemen de dienstverlening aan de burgers en ondernemers uiterst serieus. Dat blijkt ook uit de wijze waarop we de dienstverlening organiseren: één organisatie Dienstverlening voor één beleid vanuit één sturing. Dit vraagt om een organisatie met medewerkers die zowel wat betreft takenpakket als standplaats flexibel zijn. Of een Amsterdammer nu telefonisch, online of aan de balie met de gemeente contact heeft, de vorm, inhoud en bejegening is gelijk. We verbeteren continu de dienstverlening aan burgers en ondernemers en we verhogen de efficiency van de organisatie. Dit doen we samen met de leveranciers van de producten, de andere organisatie onderdelen van de gemeente. Niet eenmalig, maar in een continu proces van leren en verbeteren. Dat is de 'dubbele' veranderdoelstelling waar wij voor staan. Met de ambitie de beste van Nederland te worden! Klik hier voor een filmpje over Het nieuwe dienstverleningsconcept. https://vimeo.com/130763605 Dienstverlening bestaat uit de afdelingen Stadsloketten, Onderzoek & Ontwikkeling, het Contactcenter Amsterdam (CCA), en Operations Support.

Functie eisen

  • minimaal over een WO werk- en denkniveau.
  • minimaal 2 jaar werkervaring met legesprocessen.
  • minimaal 5 jaar werkervaring in een financieel beleidsfunctie of controlfunctie.
  • minimaal 5 jaar werkervaring met het opstellen van Planning & Control producten.
  • minimaal 3 jaar werkervaring met administratieve processen van AO(Administratieve organisatie)/IC (interne Controle).

Wensen

  • 2 jaar werkervaring opgedaan met LIAS software.
  • werkervaring opgedaan bij een afdeling publieksdienstverlening.
  • 5 jaar werkervaring opgedaan bij een 100.000+ gemeente

Extra info

• Startdatum: z.s.m.
• Einddatum: 6 maanden na de startdatum
• Werklocatie: Amstel 1
• Aantal fte: 1
• Aantal uren per week: 36
• Optie tot verlenging: ja, 6 maanden

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

17.09.2019

Publicatie eindigt

12.10.2019

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.