Communicatieadviseur sociaal domein

Nieuw

Functie omschrijving

Algemene omschrijving
Een ervaren communicatieadviseur voor het sociaal domein. Je werkt vanuit de centrale afdeling Communicatie voor het Sociaal Plein. Je adviseert samen met de junioradviseur vier teams: Regie en Jeugd (jeugdwet en multiproblematiek), Sociale dienstverlening I (Wmo en Schuldhulp), Sociale dienstverlening II (Uitkering, minimaregelingen en inkomen) en Werk en Participatie. Je bent een spin in het web en schakelt met verschillende mensen: van teammanagers en de redactie tot ons webbureau, de cliëntenraad, projectleiders en leveranciers. Als communicatieadviseur zet jij het Sociaal Plein van de gemeente Hilversum op de kaart. Niet alleen bij inwoners, maar ook bij verwijzers zoals huisartsen. Je zorgt ervoor dat we vindbaar zijn voor degenen die ons nodig hebben.

Werkzaamheden

pecifieke taken en verantwoordelijkheden

  • Je geeft communicatie en participatieadvies aan het MT Sociaal Plein.
  • Je ontwikkelt communicatieplannen en (online) campagnes voor nieuwe regelingen, vraagstukken en programma’s binnen het sociaal domein.
  • Je organiseert de maandelijkse redactie en coördineert de werkzaamheden.
  • Je implementeert het marketingcommunicatieplan en stuurt op het behalen van de doelstellingen.
  • Je organiseert de maandelijkse redactie en coördineert de werkzaamheden.
  • Je zorgt voor budgetbewaking, inkoop en afspraken met leveranciers.
  • Je verzorgt de eindredactie en ontwikkelt communicatiemiddelen.
  • Daarnaast draai je mee in de taakorganisatie Communicatie ten tijde van een crisis of ramp.

De opdrachtgever(s)

De gemeente Hilversum luistert aandachtig naar de vraagstukken die haar burgers, bezoekers en bedrijven aan de orde stellen. We zoeken actief de dialoog op met onze inwoners en partners. We helpen hen om oplossingen te vinden. Soms door in coproductie samen te werken. En soms door de regie te voeren. Zo werken we aan een zelfredzame samenleving. Die samenleving verandert echter steeds sneller. Van ons wordt verwacht dat wij effectief en tijdig kunnen inspringen op nieuwe eisen en wensen.

Hiervoor hebben we een netwerkorganisatie gebouwd. Daarin werken ruim 600 collega’s aan wat er nodig is voor en in Hilversum. Dat zijn collega's die hun maatschappelijke betrokkenheid en ambitie kunnen omzetten naar concrete resultaten, waar de stad verder mee kan. Het zijn collega's die bereid zijn om steeds die extra stap te zetten, ook op de minder gebaande paden. Die anderen - binnen en buiten de organisatie - stimuleren en helpen om hetzelfde te doen. Collega's die flexibiliteit tonen in houding en gedrag. Die denken en handelen vanuit zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Collega’s die politiek sensitief zijn, inzicht hebben in de processen en hun eigen rol binnen een politiek bestuurlijke omgeving.

Onze kernwaarden: klantgericht werken, initiatief nemen, samenwerken en samenlevingsgericht werken. De rode draad is dat we ons blijven ontwikkelen. Dan zijn we nu, maar ook in de toekomst, toegerust voor de (nieuwe) taken waar we als gemeente voor staan.

Functie eisen

  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met communicatie- en/of participatietrajecten.
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau gericht op communicatie, participatie, journalistiek of media.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een communicatiefunctie in de afgelopen 7 jaar
  • Aantoonbare ervaring met het organiseren en begeleiden van communicatie- en participatietrajecten (inwoners of bijzondere doelgroepen)
  • Aantoonbare werkervaring met het adviseren op het gebied van communicatie in de afgelopen 3 jaar
  • Aantoonbare werkervaring met het schrijven van teksten voor diverse (off- en online) kanalen en middelen in de afgelopen 3 jaar

Competenties

  • Goede verbale en schriftelijke communicatie
  • Denker en doener
  • Samenwerkingsgericht
  • Goede adviesvaardigheden
  • Ervaring met Google Analytics
  • Affiniteit met het sociaal domein

Extra info

  • Duur: 4 maanden
  • Optie tot verlenging: 1 maal 2 maand(en)
  • Uren per week: 32
  • Aanvang: z.s.m.

Locatie

Hilversum

Publicatiedatum

11.09.2019

Publicatie eindigt

18.09.2019

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.