Regievoerder Personele Aanpak (ICT)

Nieuw

Functie omschrijving

Regievoerder Personele Aanpak

De gemeente Amsterdam heeft op basis van de ontwikkelingen op ICT-gebied het sourcingsbeleid vastgesteld. Het in stand houden en de doorontwikkeling van ICT-infrastructuur voorzieningen valt niet meer onder de kerntaken van de gemeente Amsterdam. Dit beleid wordt geïmplementeerd door de ICT-infrastructuur uit te besteden.
Als gevolg hiervan zullen de werkzaamheden binnen de directie ICT grotendeels wijzigen: de nadruk komt te liggen op het organiseren van de samenwerking tussen de informatiebehoefte van de stad (business), informatiedeskundigen, en de ICT- leveranciers. De uitvoerende en technische gerichte werkzaamheden zullen op termijn ophouden.
De regievoerder Personele Aanpak speelt een verbindende rol tussen Informatievoorziening (IV), ICT en haar partner(s) en zorgt dat de overgang naar het nieuwe werk voor ICT-personeel wordt gerealiseerd in verbinding met de veranderopgaaf van de directie ICT.

Werkzaamheden

  • Opstellen, uitvoeren en begeleiden van het uitvoeringsplan Personele Aanpak in participatie met medewerkers, ondernemingsraad, management en lijnaspecten (Financiën, Juridische Zaken, Personeel & Organisatie).
  • Begeleiden en ondersteunen van de PenO organisatie op het gebied van organisch veranderen en het uitvoeren van een reorganisatie.
  • Afstemmen met bestuurlijk en inhoudelijk kader ten aanzien van het besluitvormingstraject van de gewijzigde werkzaamheden van medewerkers.
  • Bewaken en monitoren de voortgang.
  • Actief betrekken van de de IV-organisatie en andere belanghebbenden.

De opdrachtgever(s)

De afdeling ICT van de gemeente Amsterdam is verantwoordelijk voor het leveren van een toekomstvaste, betrouwbare en veilige ICT-infrastructuur (netwerk, datacenters, werkplekken, technisch applicatiebeheer en telefonie) voor de gemeente Amsterdam. Daarmee vormt de ICT-infrastructuur een stabiele basis voor de gemeentelijke informatievoorziening en waar nodig die van haar ketenpartners waarlangs producten en diensten worden geleverd aan burgers, bedrijfsleven en publieke organisaties. De gemeente Amsterdam is volop in ontwikkeling naar een moderne overheid waarin digitalisering, zoals innovaties op het gebied van data een grote rol speelt. Organisatieonderdeel ICT is een belangrijke speler in deze ontwikkeling. De afdeling ICT bestaat uit drie onderdelen: ICT Operations, Ondersteuning Primair Proces, en het CIO Office. De afdeling ICT is gehuisvest aan de Cruquiusweg 5 te Amsterdam.

Functie eisen

  • in het bezit van een erkend WO diploma
  • minimaal 10 jaar ervaring opgedaan in de afgelopen 10 jaar als P&O functionaris, P&O projectmanager of een vergelijkbare rol binnen de Overheid en op strategisch en tactisch niveau geacteerd.
  • 10 jaar werkervaring opgedaan als P&O functionaris of P&O projectmanager in een sturende rol voor het inrichten en invoeren van een functiehuis op basis van het e-Governance Framework.
  • 10 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 10 jaar als P&O functionaris of P&O projectmanager met de uitwerking van inhoudelijke taken en werkzaamheden binnen een informatiemanagement omgeving in een overheidsorganisatie.
  • in staat tijdens het afstemmingstraject tussen zeggenschap, medezeggenschap en lijnaspecten (Financiën, Juridische Zaken, Personeel & Organisatie) de verschillende belangen te modereren, te begeleiden en tot het resultaat te brengen van besluitvorming en implementatie.

Wensen

  • kennis van en ervaring met gelijksoortige personele transitietrajecten binnen gemeente Amsterdam.
  • ervaring met het aansturen van externe partners.
  • ervaring met het inrichten van IV en ICT organisaties bij gemeenten.
  • in staat voor een complexe organisatie een organisatieplan te schrijven, en deze door te vertalen inclusief de personele consequenties voor de organisatie.
  • kennis van en ervaring met het betrekken van gebruikers bij verandertrajecten.

Extra info

• Startdatum: 11-10-2019
• Einddatum: 11-10-2020
• Werklocatie: Cruquiusweg 5, Amsterdam (Directie ICT)
• Aantal fte: 0,67
• Aantal uren per week: 24
• Optie tot verlenging: ja, tot 2021

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

11.09.2019

Publicatie eindigt

21.09.2019

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.