Senior medewerker burgerzaken

Nieuw

Functie omschrijving

Je behandelt en beoordeelt klantvragen; schriftelijk, telefonisch of aan de balie over alle taken en producten van Burgerzaken en verwijst burgers, maar ook professionals zo nodig door. Je geeft gevraagd en ongevraagd advies en denkt mee met de burger. Je controleert en beoordeelt alle verzamelde gegevens en documenten op juistheid, volledigheid en op eventuele document- en identiteitsfraude. Dit doe je zowel aan de balie als in de backoffice. Aan de balie adviseer en informeer je klanten over zowel de Burgerlijke Stand (BS), de BRP als het Register Niet Ingezetenen (RNI).

Werkzaamheden

  • Je maakt akten op van de Burgerlijke Stand aan de hand van complexe wet- & regelgeving. Hierbij pas je zo nodig internationaal privaat recht (IPR) en buitenlands personen- en familierecht toe.
  • Je beoordeelt aangiften van vestiging vanuit het buitenland, (her)vestiging, behandelt aanvraag naturalisatie/optie, neemt verklaringen onder ede af en beoordeelt buitenlandse brondocumenten.
  • Je verzorgt de registratie van niet ingezetenen in het RNI register en verstrekt uittreksels uit dit register.
  • Je actualiseert de BRP op basis van (buitenlandse) brondocumenten waarbij je diverse kennisbanken raadpleegt en zo nodig de specialist Burgerzaken voor (internationale) complexe aangiften. Ook hierbij pas je IPR en buitenlands personen- en familierecht toe.
  • Je plaatst latere vermeldingen bij registerakten, o.a. op basis van beschikkingen van de rechtbank, Koninklijk Besluiten, verzoeken van burgers, etc.
  • Je toetst Rechtbank beschikkingen en overige complexe documenten op juistheid en volledigheid.
  • Je dient verzoeken in bij de Officier van Justitie en de rechtbank t.b.v. akteverbeteringen
  • Je beoordeelt melding

Omschrijving kandiaat

Wij zoeken iemand die accuraat, kwaliteitsgericht en dienstverlenend is ingesteld.

Functie eisen

  • Beschikt over mbo-4+ denk- en werkniveau.
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van de Burgerlijke Stand specifiek met de hierboven genoemde taken en de weg weet te vinden in de BRP.
  • In bezit van het diploma BABZ of overeenkomstige relevante modules behaald van de Publieksacademie.
  • Ruime kennis en ervaring van Nederlandse wet- en regelgeving die BS en BRP (en de overige taakgebieden van Burgerzaken) als onderwerp hebben, inclusief Rijkswet op het Nederlanderschap, Internationaal Privaatrecht en het werken met buitenlands personen- en familierecht.
  • In bezit van een diploma RNI. Flexibel, stressbestendig, klantvriendelijk en zelfstandig kunnen werken.
  • Uitstekend kunnen omgaan met mensen uit de verschillende geledingen van de samenleving en uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden, zowel in het Nederlands als Engels.
  • Flexibel inzetbaar tijdens de openingstijden van Burgerzaken: 8.45 uur - 20:15 uur en bereid minimaal 1 avond per week te werken.
  • De gemeente Utrecht heeft avondopenstelling op dinsdag- en donderdagavond.
  • Digitaal vaardig en ervaring met de applicaties Key2Burgerzaken en Microsoft Outlook.

Extra info

  • Periode: Start 1 oktober 2019 voor minimaal een half jaar, met optie tot verlenging
  • Belasting: 36 uur per week

Locatie

Utrecht

Publicatiedatum

11.09.2019

Publicatie eindigt

12.09.2019

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.