Beleidsadviseur (Verkeer & Openbare Ruimte)

Nieuw

Functie omschrijving

Adviseur/procesbegeleider voor de vervolgfase van de vraagafhankelijke vervoersdienst Mokumflex. Mokumflex betreft een pilot voor de Amsterdamse gebieden Landelijk Noord en Driemond. De pilot loop tot eind 2019 en de verwachting is dat een Europese aanbesteding gestart moet worden voor de vervolgfase. Amsterdam zoekt een ervaren adviseur / procesbegeleider die enerzijds de Europese aanbesteding voor het vervolg begeleid en anderzijds zorg draagt voor een goede afronding van de huidige pilotfase, met oog voor de belangen van de inwoners van Landelijk Noord en Driemond, de stad Amsterdam en de vervoerder.

Werkzaamheden

De functie omvat in ieder geval de volgende werkzaamheden:
  • In samenspraak met bestuur en omgeving bepalen van de mobiliteitsbehoefte voor de periode 2020 - 2024
  • In samenspraak met bestuur en omgeving vaststellen van type vervoersdienst voor de periode 2020 - 2024
  • Afhandeling bestaande pilot met de huidige vervoerder
  • Voorbereiden en doorlopen van Europese aanbestedingsprocedure
  • Het overeenkomen van een tijdelijke vervoersdienst in de periode dec 2019 tot en met gunning aan opdrachtnemer.
  • Opstarten van de nieuwe vervoersdienst in samenwerking met de geselecteerde opdrachtnemer
  • Adhoc bestuurlijke ondersteuning bij beantwoording raadsvragen en raadsadressen.
Afhankelijk van bestuurlijke besluitvorming, kunnen activiteiten worden toegevoegd of gewijzigd. Hierover wordt meer duidelijkheid verwacht in de loop van 2020

De opdrachtgever(s)

De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.

Functie eisen

  • minimaal over een HBO werk- en denkniveau.
  • ruime ervaring in beleidsuitvoering met aanvullend openbaar vervoer.
  • ruime ervaring in het voorbereiden en begeleiden van participatietrajecten.
  • ruime ervaring in bestuurlijke besluitvormingstrajecten.

Wensen

  • beschikking over een relevant netwerk zowel binnen als buiten de gemeente Amsterdam.
  • ervaring met Amsterdamse besluitvormingsprocessen.
  • per 1 oktober beschikbaar.

Extra info

• Startdatum: 01-10-2019
• Einddatum: 30-09-2020
• Werklocatie: Weesperstraat 113
• Aantal fte: 1
• Aantal uren per week: 16-24
• Optie tot verlenging: ja, tot een totale contractduur van 2 jaar

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

11.09.2019

Publicatie eindigt

21.09.2019

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.