Incident Coördinator (Interne Dienstverlening ICT)

Nieuw

Werkzaamheden

De incident coördinator borgt de juiste registratie, consistentie en actualiteit van het incidentmanagementproces. Daarnaast verzorgt de incident coördinator rapportages en adviseert de incident manager met betrekking tot procesverbeteringen.

Ook zorgt hij /zij bij hoge prio incidenten voor de coördinatie van een multidisciplinaire oplosgroep en tijdige communicatie en rapportage
bij het oplossen van storingen met applicaties en technische infrastructuur op operationeel niveau zodat de normale bedrijfsvoering zo snel mogelijk wordt hersteld met een zo klein mogelijke impact impact op de organisatie en gebruikers. Dit conform het incidentmanagement proces en overeengekomen service levels.

Tot slot heeft hij/zij voldoende ITIL kennis en ervaring om op vergelijkbaar niveau incidenteel ook taken uit te voeren voor problem -en changemanagement.

De opdrachtgever(s)

Organisatieonderdeel ICT van de gemeente Amsterdam is verantwoordelijk voor het leveren van een toekomst vaste, betrouwbare en veilige ICT-infrastructuur (netwerk, datacenters, werkplekken, technisch Applicatiebeheer en telefonie) voor de gemeente Amsterdam. Daarmee vormt de ICT-infrastructuur een stabiele basis voor de gemeentelijke informatievoorziening en waar nodig die van haar ketenpartners waarlangs producten en diensten worden geleverd aan burgers, bedrijfsleven en publieke organisaties. ICT bestaat uit drie onderdelen: ICT Operations, Regie en de CIO Office.

Functie eisen

  • minimaal over een afgeronde HBO opleiding informatietechnologie of vergelijkbaar.
  • ITIL foundation en - Practitioner gecertificeerd voor incidentmanagement of Service Operations.
  • minimaal 2 jaar werkervaring als coördinator Incident management of vergelijkbare rol.
  • minimaal 3 jaar relevante werkervaring opgedaan in grootschalige en complexe ICT omgevingen en ITIL processen.
  • kennis en ervaring met servicemanagement tooling.
  • 4,5 uur per werkdag beschikbaar (ochtend-of middagdienst), maar is flexibel qua uren inzet in bijvoorbeeld de vakantie periodes.

Wensen

  • een gecertificeerd practitioner Problem en -changemanagement.
  • gecertificeerd Scrum en Agile.
  • ervaring met servicemanagement tool Topdesk.
  • relevante werkervaring opgedaan bij een middel/grote overheidsinstelling.


Extra info

• Startdatum: 11-11-2019
• Einddatum: 31-8-2020
• Werklocatie: Cruquiusweg 5, Amsterdam
• Aantal fte: 2
• Aantal uren per week: 22,5 uur per kandidaat
• Optie tot verlenging: ja, 1 jaar

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

16.08.2019

Publicatie eindigt

19.10.2019

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.