Directievoerder/Toezichthouder Afvalinzamelvoorzieningen

Nieuw

Functie omschrijving

Voor het team Realisatie zijn we opzoek naar 2 enthousiaste en ervaren Directievoer/Toezichthouder AIV (afval inzamelsystemen oa, ondergronds-bovengrondse containers, grofhuishoudelijkeafval locaties, mini-containers etc) die goed in teamverband kunnen werken. Als vakbekwame en zelfstandige D/T ga je je breed inzetten voor de uitvoering van AIV in een stedelijk gebied. Je bent vooral buiten op de bouwplaats aanwezig, vaak op meerdere locaties en projecten tegelijk, waar je oa. toezicht houdt op het werk van de aannemer. Je kunt daarom ook buiten de normale tijden werken. Je kent het bestek of contract tot in de details. Je hebt inzicht in de risicovolle activiteiten.

Als Directievoer/Toezichthouder AIV werk je nauw samen met de projectleiders en toezichthouders en neem je een groot deel van de administratieve kant van het werk op je.
De complexiteit van het werk zit vooral in de dynamische stedelijke omgeving en in de belangen van de gebruikers van de openbare ruimte. Over je werk communiceer je naar projectleiders en teamleider.
Eigenschappen voor succes in deze functie zijn een praktische insteek, zelfstandigheid, stressbestendigheid, proactieve instelling, resultaatgerichtheid en goede communicatieve vaardigheden. Als Directievoer/Toezichthouder AIV ben je de oren en ogen op het project.

Werkzaamheden

Voorbereiding
  1. Overleg met projectleider aangaande planning, gemaakte afspraken;
  2. Ondersteunen werkvoorbereiding waar gevraagd;
  3. Bijwonen projectoverleg per stadsdeel.
  4. Aanspreekpunt/contactpersoon voor PL per stadsdeel;
  5. Afstemming en bewaking van de planning; en afstemmen planningen per stadsdeel (overalljaar planning maken, dan per stadsdeel ect.)
  6. Terugkoppeling naar contractmanager over trends gedurende de uitvoering en prestatiemeting;
  7. Aanspreekpunt/contactpersoon voor contractmanager per stadsdeel;

Uitvoering
  1. Bewaking en afroep betonputten en containers;
  2. Voeren van contractoverleg/bouwvergadering met de aannemer
  3. Dagelijks toezicht op de voortgang, arbo en de kwaliteit van het geleverde werk
  4. Voeren van werkoverleg (technisch overleg) met uitvoerder(s) over de opdracht
  5. Corrigerend optreden bij gesignaleerde afwijkingen en tekortkomingen in het werk
  6. Afstemmen operationele uitvoering van contact met derden partijen (nutsbedrijven, herinrichting/nieuwbouw) en controle op uitvoering en planning daarvan
  7. Controleren op afspraken van vergunningen en meldingen, doorgeven startmeldingen e.d.
  8. Aanspreekpunt stakeholders in uitvoering (bewoners/bedrijven,etc.)
  9. Afstemming en bewaking van de weekplanning;
  10. Terugkoppeling naar projectleider / projectteam;
  11. Afstemming projecten derden (herinrichtingen/nieuwbouw) t.a.v. planning etc.;
  12. Deelname aan contractoverleg/bouwvergadering met de aannemer

Oplevering
1.Controle termijnstaten op afwijkingen / compleetheid en terugkoppeling projectleider

De opdrachtgever(s)

De directie Afval en Grondstoffen i.o. is onderdeel van het cluster Stadsbeheer. In het programmateam werken de inzamelorganisaties en andere bedrijfsonderdelen van de gemeente samen aan een duurzame, kostenefficiënte en dienstverlenende grondstoffen- en afvalketen. Het in 2016 vastgesteld Uitvoeringsplan Afval is de inhoudelijke werkagenda voor alle gemeentelijke onderdelen die bij de afvalketen betrokken zijn. De afvalketen zorgt voor strategie, beleid en uitvoering rondom preventie, het inzamelen en het verwerken van huishoudelijk afval en denkt na over oplossingen voor bedrijfsafval. Uitvoering gebeurt veelal in drie rayons, te weten: Centrum (incl. bedrijfsafval); Zuid, Oost en Zuidoost; Noord, West en Nieuw-West. Het afvaldomein is volop in beweging, waarbij de gemeenteraad de strategie heeft vastgesteld om te komen tot 1 organisatie met 1 aansturing, 1 informatie en 1 administratie.

Functie eisen

  • minimaal relevante MBO opleiding
  • beschikt over VCA-vol en DLP certificaten.
  • kennis UAV en RAW.
  • ruime ervaring, minimaal 3 jaar, met het als directeur of toezichthouder werken aan maaiveldinrichting en boven- en ondergrondse infra binnen Amsterdam een grootstedelijke omgeving.
  • beschikt over minimaal 2 jaar werkervaring met het plaatsen van ondergrondse afvalinzamelsystemen in Amsterdam.
  • goede adviesvaardigheden, waarbij je gevraagd en ongevraagd (proactief) advies geeft.
  • moet een gesprekspartner zijn voor andere deskundigen en externe toezichthouders.
  • Proactief en consciëntieus;
  • Grote bereidheid tot samenwerking en het zoeken van verbindingen;
  • Probleem signalerend en oplossend vermogen;
  • Focus hebben op detail;
  • Overtuigingskracht en standvastigheid bij het naar voren brengen van het veiligheidsbelang;
  • Registrerend en corrigerend vermogen omtrent veiligheidsbewustzijn rondom sanering en sloop;
  • Kunnen werken in een politiek gestuurde organisatie.

Wens

ruime werkervaring als Directievoerder/toezichthouder van het plaatsen van OAIS in grootstedelijke omgeving;

Extra info

• Startdatum: 1-9-2019
• Einddatum: *Voor de duur van het project- Eind 2023
• Werklocatie: Amsterdam
• Aantal fte: 2
• Aantal uren per week: 32-36
• Optie tot verlenging: ja, tot een totale contractduur van 2 jaar

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

12.08.2019

Publicatie eindigt

19.08.2019

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.