Communicatie/Adoptie Medewerker

Nieuw

Functie omschrijving

Als Communicatie en adoptie medewerker ben jij de aangewezen persoon voor alle vragen omtrent communicatie en adoptie richting stakeholders en gebruikers met betrekking tot de nieuwe digitale werkomgeving KB. Dit houdt in dat je een goed gevulde rugzak aan ervaring met je meedraagt en hier op elk moment van de dag uit kunt putten. Je erkent als geen ander het belang van communicatie en adoptie richting eindgebruikers van de nieuwe werkplek tijdens en vooraf aan de uitrol. Je hebt ideeën voor de bewustmaking van de medewerkers van KB in de nieuwe werkplekoplossing. Je stemt keuzes af met het projectteam en werkt nauw samen met de projectmanager. Bij oplevering van de nieuwe digitale werkomgeving KB in Q2 2020 zijn de werkzaamheden afgerond.

Werkzaamheden

  • Opstellen en uitvoeren adoptie en communicatieplan
  • Coördinatie projectcommunicatie/stakeholder management
  • Community management intranet nieuwe werkplek
  • Middelen coördinatie:
    • project FAQ
    • basisverhaal/ppt updaten
    • artikelen voor interne media schrijven/plaatsen
    • narrowcasting
    • ontwikkelen infographics, video's et cetera
  • Gebruikerscommunicatie coördineren en uitvoeren van pilot en nieuwe werkplek.
  • • instructiemateriaal (quick reference en handleidingen) redactie, productie en verspreiding
  • • eventuele (online) opleidingen afstemmen met adoptieconsultant
  • • klasjes coördineren en waar nodig geven
  • • gevraagd en ongevraagd advies over communicatie rond issues, updates, wijzigingen

De opdrachtgever(s)

De KB | Nationale bibliotheek is een nationaal en internationaal bekend instituut: we zijn één van de grote Nederlandse erfgoed- en wetenschapsinstellingen en hebben een belangrijke coördinerende rol in het netwerk van openbare bibliotheken. Tot de taken behoren onder meer het bewaren, verzamelen en beschikbaar stellen van alle publicaties die in of over Nederland worden uitgegeven en het bouwen aan de
nationale digitale bibliotheek.

Functie eisen

  • minimaal 5 jaar ervaring op gebied van (interne) communicatie
  • Ruime ervaring met soortgelijke introductie van werkplekken bij soortgelijke organisatie
  • Ervaring met technische informatie te vertalen naar gebruikersinformatie

Extra info

  • Aanvang: 12-8-2019
  • Einddatum: 31-12-2019
  • Aantal uur per week: 16-20 uur

Locatie

Den Haag

Publicatiedatum

12.07.2019

Publicatie eindigt

20.07.2019

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.