HR assistent met focus op Werving & Selectie (intercedent, recruiter)

Nieuw

Functie omschrijving

De Expertise HRM
Het expertiseteam HRM is verantwoordelijk voor allerlei zaken die betrekking hebben op het personeel, ons voornaamste kapitaal. Ons doel is om vanuit onze expertise teams de uitvoerende professionals zo goed mogelijk in staat te stellen zelforganiserend te functioneren. We hanteren wet- en regelgeving op het gebied van HRM en de CAO Sociaal Werk. In het expertiseteam is HR advies, verzuimcoördinatie, werving & selectie en de personeelsadministratie vertegenwoordigd.

Opdracht
In verband met het vertrek van een collega ontstaat de vacature van HR assistent met focus op werving & selectie. De functie is tijdelijk voor 3 maanden met kans op verlenging. Momenteel zitten wij in een traject waarbij we de koers voor het nieuwe jaar gaan bepalen. Op basis hiervan weten wij in september welke functies en kwaliteiten er nodig zijn voor onze HR afdeling.

Werkzaamheden

Binnen ons HR expertise team ben jij verantwoordelijk voor het aandachtsgebied werving & selectie. Het spreekt voor zich dat je nauw samenwerkt met de adviseurs, verzuimcoördinator en formatiespecialist. Je focus ligt op het operationele deel van dit aandachtsgebied. Denk hierbij aan:

  • het voeren van telefonische vacature intake gesprekken met de aandachtsfunctionaris personeel van teams;
  • hulp aan teams bij het opstellen van vacatureteksten;
  • plaatsen van de vacatureteksten (intern en extern);
  • eerste briefselectie;
  • ondersteunende en afstemmende rol bij het inplannen van de selectiegesprekken;
  • uitnodigen kandidaten voor sollicitatie- en arbeidsvoorwaardengesprekken;
  • maken van arbeidsvoorwaarden voorstellen en het administratief verwerken van indiensttredingen;
  • bemiddelen van interne mobiliteitskandidaten;
  • opzetten van een flexpool;
  • werving & selectie proces optimaliseren;
  • contacten onderhouden met samenwerkende uitzend- en detacheringsbureaus;

Naast de Werving & Selectie werkzaamheden vallen er nog een aantal administratieve taken onder je functie, zoals:

  • het organiseren van introductiebijeenkomsten voor nieuwe medewerkers;
  • werven van stagiaires en contacten onderhouden met de hogescholen;
  • het verzorgen van alle administratieve handelingen rond de salaris- en personeelsadministratie voor de instroom van medewerkers;

Wij werken met het personeelsinformatiesysteem Cobra en recruitmentsysteem HR Office.

De opdrachtgever(s)

Kwadraad is een vernieuwende en ambitieuze organisatie die actief is in 37 gemeenten in de regio Zuid-Holland en Utrecht-West. Kwadraad heeft vooral maatschappelijk werkers in dienst die mensen begeleiden en ondersteunen bij hun dagelijkse problemen op alle leefgebieden. Zij doen dat met een breed pakket van diensten van licht tot intensief, zowel individueel als collectief en steeds meer blended. Onze medewerkers werken daar waar de burgers zijn, in wijken en buurten, gezondheidscentra, buurtcentra, scholen en bij burgers thuis. De ambitie van Kwadraad is om het eigenaarschap over het eigen leven van burgers en hun sociale netwerk te versterken zodat zij zo goed mogelijk in staat zijn het eigen leven weer op te pakken en mee te doen. We gaan uit van hun talenten en zetten in op wederkerigheid.

Kwadraad heeft momenteel twee directieleden. Binnen Kwadraad wordt met zelforganiserende teams in het werkveld gewerkt. De teams zijn binnen de zelforganisatie verantwoordelijk voor de organisatietaken op het gebied van Productie, Personeel, Positionering, Professionalisering en Kwaliteit. Zij worden hierin ondersteund door rolhouders en expertiseteams (Informatiemanagement, Financiën, Kwaliteit, Projectassistenten en HRM) die op de Boelekade (hoofdkantoor) in Gouda zijn gebundeld. Het kantoor bevindt zich vlak naast station Gouda CS en het centrum. Hier heeft het HRM- team twee kantoorruimtes met flexplekken en een eigen parkeerplaats.

Functie eisen

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring binnen de publieke sector;
  • Ten minste beschikbaar op de woensdag en donderdag;
  • Aantoonbare werkervaring met Cobra of vergelijkbaar
  • Aantoonbare werkervaring met HR Office of vergelijkbaar
  • Aantoonbare werkervaring bij een soortgelijke maatschappelijke/zorgorganisatie
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als intercedent, recruiter of HR medewerker

Competenties

  • Je bent een aanpakker;
  • Je bent betrokken en denkt in oplossingen;
  • Je hebt oog voor detail;
  • je bent dienstverlenend ingesteld;
  • je kan goed overzicht houden;
  • je werkt nauwkeurig;
  • je houdt van een dynamische omgeving en kan goed omgaan met een stevig werkaanbod;
  • Je kunt er tegen om op een roerige afdeling te werken.

Extra info

  • Aanvang: 12-8-2019
  • Duur: 3 maanden
  • Uren per week 32 uur

Locatie

Gouda

Publicatiedatum

11.07.2019

Publicatie eindigt

14.07.2019

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.