Informatie Architect / Procesadviseur (ICT)

Nieuw

Functie omschrijving

De informatie architect vervangt de lijntaken van de informatie architect / procesadviseur in verband met zwangerschaps- en bevallingsverlof. Binnen deze lijntaken ondersteun je diverse projecten met architectuurkennis. Daarnaast bestaat een klein deel van de functie uit het adviseren over proces(architectuur)en. Je werkt productgericht en maakt architectuurintakes (welke kaders vragen aandacht in het project), projectarchitecturen (meewerken in projecten om te zorgen voor oplossingen die goed passen binnen de kaders) of architectuuradviezen conform vastgestelde formats. Daarnaast toets je of geïmplementeerde projecten binnen de afgesproken kaders zijn gerealiseerd, op basis van de vooraf gemaakte architectuurproducten.

Werkzaamheden

De eerste twee weken en de laatste twee weken van de in te zetten periode vindt de overdracht van de lopende en geplande werkzaamheden plaats.

Procesadviseur (max 4 uur per week)

  1. Adviseren collega’s van alle afdelingen over procesmanagement / procesmodellering:
    1. Uitleg geven over de Flevolandse procesmodelleerrichtlijnen (op basis van modelleertaal Amber) / mini-cursus
    2. Ondersteuning geven bij inhuur van procesmodelleurs onder het raamcontract processen
  2. Hands-on ondersteuning op het gebied van processen
    1. Collega’s helpen bij problemen / moeilijkheden in BiZZDesign Enterprise Studio (BES)
    2. Publiceren van vastgestelde processen in BES en op intranet
  3. Aanbesteding nieuw raamcontract processen (interviews in januari)

Informatiearchitect

  1. Bijhouden applicatielandschap (incl. data) in BES (Architect) o.b.v. input van de business analist en eens per kwartaal het interprovinciale overzichtslijst van applicaties (OPA-lijst) bijwerken.
  2. Wekelijks geven van architectuurinbreng in het Platform IV. In dit overlegorgaan zijn de diverse IV-disciplines vertegenwoordigd. Alle IV-projecten komen langs in dit overleg om zo gestructureerd advies op te halen.. Je vertegenwoordigt het cluster beleid en architectuur in het Platform IV en brengt ook informatiebeheer en datamanagement aspecten in op aangeven van de vakcollega’s.
  3. Opstellen architectuurproducten (architectuurintake, projectarchitectuur) voor diverse projecten.
  4. Toetsen van geïmplementeerde projecten op realisatie binnen kaders.

De opdrachtgever(s)

e provincie Flevoland is een jonge en snel groeiende provincie in Nederland. Flevoland is de thuishaven voor ruim 400.000 inwoners op een oppervlakte van 2.412 km2 aan land en water. Een gebied waar denken en doen samenkomen in fascinerende projecten en activiteiten. De provincie is een uitdagende en inspirerende werkgever voor ongeveer 770 medewerkers die werken binnen 3 primaire afdelingen (Gebiedsprogramma’s & Europa, Strategie & Beleid en Infra) en 4 ondersteunende afdelingen. Een flexibele en slagvaardige organisatie die snel reageert op veranderingen in onze omgeving. We zoeken mensen die deze eigenschappen zelf ook in huis hebben.

De provincie staat de aankomende jaren voor een digitale transformatie met daarbij onderwerpen als de implementatie van de Omgevingswet, de Wet Open Overheid en invoering van Evidence based beleid en data gedreven werken. Het is van belang dat het IV landschap in balans is en blijft met de ambities van de provincie.

De ontwikkeling van het IV landschap staat nooit stil. Steeds weer opnieuw komen er nieuwe versies van de software en telkens zijn er nieuwe wensen en eisen vanuit medewerkers of vanuit wet en regelgeving. Het is van belang dat alle wijzigingen passen in het geheel van het IV landschap zodat dit flexibel, beheersbaar en betaalbaar blijft

Functie eisen

  • Werkzaamheden vinden plaats op het provinciehuis te Lelystad;
  • De werkzaamheden vinden plaats op maandag, dinsdag en donderdag;
  • In staat om de opdracht individueel uit te voeren (vervulling in duo verband is niet mogelijk);
  • Aantoonbare werkervaring in de rol van informatie architect
  • Aantoonbare werkervaring met het maken van architectuur producten op basis van opgestelde architectuurkaders
  • Aantoonbare vaardigheid in het modelleren van processen (in de talen Amber en/of BPMN) èn het maken van architectuurplaten (in de taal Archimate) en ervaring met BizzDesign Enterprise Studio (onderdelen BizzDesigner en BizzArchitect)

Competenties

  • Grondige kennis van de ontwikkelingen op het gebied van de digitale overheid en de daarin aan decentrale overheden gestelde eisen (GDI, open standaarden, etc);
  • Scherp analytisch en een conceptueel vermogen;
  • In staat overzicht te houden;
  • Uitstekende adviesvaardigheden, op verzoek te onderbouwen met een (geanonimiseerd) adviesrapport op één of meerdere van de genoemde thema’s;
  • HBO of Universitair werk- en denkniveau en relevante ICT-ervaring;
  • Communicatief sterk (zowel mondeling als schriftelijk);
  • Organisatiesensitief; Verbindende persoonlijkheid;
  • Productgerichte pragmaticus met oog voor verschillende belangen;
  • Ervaring met werk/opdrachten bij provincies.

Extra info

  • Aanvang: 12-8-2019
  • Duur: 5,5 maand
  • Optie tot verlenging: 3 maanden
  • Uren per week: 24 uur

Locatie

Lelystad

Publicatiedatum

11.07.2019

Publicatie eindigt

15.07.2019

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.