Interimhoofd Afdeling BORG (Stadsbedrijven) (verandermanagement)

Nieuw

Functie omschrijving

BORG (Beheer Openbare Ruimte en Gebouwen) is één van de zes afdelingen binnen Stadsbedrijven en heeft als beheerder van de openbare ruimte en de gemeentelijke gebouwen van de stad Utrecht een sleutelpositie binnen Stadsbedrijven. Dit komt omdat BORG dé beheerder van de assets is en dus politiek-bestuurlijk belangrijk is. Maar ook omdat BORG veel samenwerkingsrelaties heeft met andere organisatieonderdelen. En uiteraard is alles wat BORG doet in de openbare ruimte zichtbaar voor inwoners, bedrijven en bezoekers. BORG beheert het gemeentelijke vastgoed (zoals de Domtoren en het Stadhuis), maar ook wegen, fietspaden, bomen, groen, openbare verlichting en verkeerslichten, riolering, gemalen, etc. BORG is er verantwoordelijk voor dat de openbare ruimte en het vastgoed voldoen aan de normen die gelden voor het beheer en onderhoud daarvan.

Werkzaamheden

  • Je bent voorzitter van het afdelings-MT;
  • Je coacht de groepshoofden actief in het managen van een aantal belangrijke dossiers (bijv. de Stadsbaantunnel) en in hun rol van opdrachtgever voor de vervangingsinvesteringen/projecten.
  • Door ontwikkelen van aanpak verdeling workload, de herkenbaarheid/vindbaarheid van de BORG-producten en de interne werkprocessen verbeterd worden;
  • Je stelt een overzicht op met benodigde acties aan de directeur en gaat aan de slag om de acties te implementeren;
  • Je zorgt ervoor dat BORG het bestuur adequaat ondersteunt en je stuurt op het tijdig, transparant en efficiënt leveren van kwalitatief hoogwaardige producten en diensten uit het primaire proces binnen de daarvoor gestelde (financiële) kaders;
  • Je neemt deel aan het MT van Stadsbedrijven, vertegenwoordigt daarin BORG en draagt bij aan de samenhang binnen Stadsbedrijven;
  • Je draagt er zorg voor dat BORG aansluit op ontwikkelingen binnen organisatieonderdelen waarmee wordt samengewerkt (Ruimte, Vastgoedorganisatie)

Belangrijk is dat je sturing moet geven aan een aantal veranderopgaven en dat tegelijkertijd de reguliere werkzaamheden door moeten gaan.

Functie eisen

  • Je hebt een aantoonbaar academisch werk- en denkniveau;
  • Je hebt minimaal 10 jaar werkervaring;
  • Je hebt aantoonbare ervaring als senior verandermanager. Je bent in staat duidelijke veranderdoelen te formuleren, draagvlak te creëren en op een transparante wijze tastbare resultaten te bereiken;
  • Je hebt aantoonbare ervaring in een assetmanagement-gestuurde omgeving om verbeteringen te kunnen realiseren m.b.t. beheerplannen, projectoverdrachten, project- en programmamanagement, etc.;
  • Je bent bekend met het werken in en om de openbare ruimte;
  • Je bent politiek-bestuurlijk sensitief en omgevingsbewust. Je bent een ervaren bestuurlijk adviseur binnen de gemeentelijke overheid;
  • Je bent zakelijk en resultaatgericht;
  • Je kunt een visie ontwikkelen;
  • Je bent besluitvaardig;
  • Je schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden zijn uitstekend.

Extra info

  • Periode: vanaf z.s.m. voor de periode van een jaar
  • Belasting: 32 - 36 uur per week gemiddeld
  • Werklocatie is zowel op de Tractieweg als op het Stadskantoor

Locatie

Utrecht

Publicatiedatum

14.06.2019

Publicatie eindigt

17.06.2019

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.